הפתעה. סקירה יומית 6.2.18

הפתעה

הפתעה

אני אפתח באמרה הכה הנפוצה בוול סטריט “בדיעבד כולם רואים 6:6”, אחרי שכתבתי זאת, אז אני מפנה אתכם בכל זאת לכלל הסקירות השבועיות האחרונות שלי המשותף לכולם היה לא קונים את השוק במצב של קניות יתר, לא קונים את השוק במצב של קניות יתר.

עוד בידלתי בין מי שבפנים ואת עניין המקסם כל עוד… (יש שיטות מקסום שונות חלקן פרימיטיביות אבל מועילות) לבין מי שבחוץ וחשבתי כי לא לפתוח פוזיציות חדשות – שימו לב השוק במשך שבוע ויום  (אם להיות מדויק אף בפחות מכך) מחק תנועה של חודשים עליות.

רשמתי אתמול אחרי הבר ירידות הגדול שהתחיל ביום שישי, “כי אני מופתע שמשהו מופתע” כשאני מסביר זאת בסקירה עצמה, עם כי להיות כנה גם אני לא נתתי דעתי לקצב הדברים אלה יותר לאפשרות של הדברים לחזור לתוך תעלות ה-נורמל.

מופעים לנו שלושה תעלות מסחר בסקירה, תעלה יומית, תעלה שבועית ותעלה חודשית, הזכרתי כי שלושת מדדי הזמן נמצאים בקניות יתר, אתמול ראינו התממשות של שלושת ממדי הזמן כאשר המחיר חוצה כמו חמאה את התעלה השבועית בדרכו לתעלה החודשית.

עוד סימנים היו, סימני הניקוד של השוק, השוק מנגד את עצמו בעזרת פערים gaps וגם אותם סימנתי לכם הבוקר לפחות כשעור לפעם הבאה.

עוד הוסיף כי יש אשליה שרבים שוגים בה כי השוק יורד בקצב חזק יותר משהוא עולה, התופעה של החזרה מאזורי קניות היתר או מכירות היתר היא סימטרית – הזיכרון שלנו כנראה שלא.

בסופו של דבר הסוד להצלחה הוא גם לא בידיעה, או אם לדייק את הדברים שלי עצם הידיעה אינה מספיקה בחיים בשביל להרוויח כסף, צריך להוריד את הדברים למעשה, לכן השאלה בהתייחס למצב הנוכחי או אחר אינה מי ידע, אלה מי עשה בעקבות הדברים משהו.

כך למשל מי בעקבות הראלי הצטרף ומקסם, או לחלופין מי בעקבות המעבר למצב של קניות יתר צמצם והידק הגנות או נכנס לשאננות של יהיה טוב הכל יחזור לצמוח.

בסופו של דבר רק יושרה מנצחת בשוק היטיבו לבטא זאת האנגלים באומרם Put Your Money where your mouth is , לכן השאלות שצריכים ללוות אותנו, מה ראינו? (ואם לא ראינו מה הסתיר או לא ידענו) מה עשינו? (ואם לא עשינו מה גרם לקיפאון) ניתן להוסיף עוד שאלות עד כדי שיעור ואימון שלהם.

אבל אנחנו תמיד מסתכלים קדימה ולא אחורה, אנחנו נתבוסס לרגע נפנים את האירוע, ואז נזוז לרגע מהמסך בכדי לאפס את התודעה שלנו ונחזור לשולחן הניתוחים. כל זאת בכדי להתכונן להזדמנות הבאה – עד אז הדקו חגורות.

עוד אמצעי הגנה שאתם חייבים להכניס פנימה למערכת הוא ההומור כפי שאמר מל ברוקנס “ההומור הוא לא יותר מאשר אמצעי הגנה כנגד היקום”

יום מבורך מתוק ומזהיר – זהר

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross