כישלונות. סקירה יומית 16.11.17 – אני זהר מומחה לכישלונות

כניסת קונים ונסיונות להמשיך שכושלים.

כישלונות

“אחרי הצלחה כל הרעיונות טובים; אחרי כישלון אפילו הטובים שברעיונות מתקבלים בחשדנות” קלוד ללוש.

כולנו נכשלים, הכישלון הוא חלק מן החיים ובטח חלק מחיי המסחר שלנו, את בטח שואלת האם יש לי נוסחה ודרך להתמודד עם העניין, התשובה היא חיובית, הנה אני מפרט ומסביר, מהו כישלון, מהם סוגי הכישלונות וכיצד להתמודד איתם.

פאולו קואלו כותב כי איש אינו חפץ לדרוש הרבה מן החיים, מפחד שייכשל,  – הוא כ”כ צודק. ההתייחסות והגישה שלנו לכישלונות הםהמרכיב העיקרי לתוצאה שאנו מגיעים אליה בחיים.

לבטח בחיי המסחר. זה מתחיל בעומק הדברים של קואלו שהפחד מכישלון למעשה מקטין את גודל התודעה שלנו, את גדול הדרישה או הציפייה מהחיים, לבסוף מישהו בא והשלים באימרה שלמיטב זכורני אומרת משהו בסגנון של אל תתפלא שקבלת את מה שבקשת.

אנחנו לא מבקשים או דורשים מהחיים או מעצמנו בהרבה תחומים הרבה, לפעמים בכלל לא, למה? פחד מכישלון, היכולת שלנו לשאת נפשית כישלון או כישלון נוסף, הסיפור שאנחנו מספרים לעצמנו אחרי כישלון נוסף מביא אותו לצמצם את עצמנו במקרה הטוב במקרה הגרוע להפסיק לנסות.

השוק ניסה שלוש פעמים לאחרונה לחזור ועלות אחרי כל ניסיון בא כישלון, איזה השפעה יש לזה עליך? ודאי שיש, תשאלי את עצמך, איך את הייתה נוהגת לאחר רצף כישלונות והתשובה שאת נותנת לעצמך היא אחת מהאפשרויות שהשוק ינהג בהם, האם השוק ינסה שוב? האם את היית מנסה שוב?.

התשובה טמונה כמובן ותלויה בסוג הסוחרים שנשאר כעת בחוץ ומתבוננים ומה האופי והגישה שלהם לנושא הכישלונות של השוק לחזור ולעלות.

החולשה של השוק הביאה לעוד שני סימנים מצטברים של חולשה, הראשון שבהם הוא שבירת קו תמיכה מקומי (יומי) מה שהביא לתנועה יורדת במפה השבועית, סימן שני.

חזרה להתבוננות במרכיבים מראה כיצד סטייה שלילית בהתנהגות בין מדד התחבורה לבין התעשייה, הוא מן הסימנים השכיחים לקצוות של מגמות, כך המשך ירידה במדד התחבורה ודאי השפיע על כל השוק, אולם היותו במצב של מכירות יתר עלול להכביד על מחפשי השורטים בעת הזאת.

יש לזכור שהשוק לא מצוי במצב בינארי של או שוק עולה או שוק יורד אלא ישנם עוד מצבים שעליך לקחת בחשבון.

סוגי כישלונות

כסוחרים אנחנו מבדילים בין סוגי כישלונות, אני יודע שתוך כדי קריאת הדברים  האוטומט גורם לך לחשוב, כישלון הוא כישלון על איזה בידול הוא מדבר, מה זה בכלל סוגי כישלונות אם כל כישלון הוא לא כישלון?.

אז אנחנו בזהרטרייד מבדילים בין סוגי הכישלונות בהתאם למחיר הכישלון, אנחנו בזהרטרייד מבינים שכישלונות הן חלק בלתי נפרד מהעשייה שלנו, אנחנו לא מופתעים מכישלונות, אנחנו רק מופתעים משני דברים ממי שלא לוקח אותם בחשבון ומי שלא שולט במחיר הטעות שלהם.

האגו סופר את מספר הכישלונות, הכיס סופר את גודל הכישלון, שניהם אויבי החיים והמסחר. שניהם מטופלים אצלנו בשני סעיפים, הראשון הוא ניהול סיכונים, השני הוא אימון מנטלי בגישה והתמודדות עם כישלונות.

זהר, יש פתרון?

יש פתרון והוא מתחיל בהבנה כפי שכתבתי לך שהחיים ועולם המסחר בנויים שהכישלונות הם חלק בלתי נפרד מהם. יש רק שני קבוצות שלא חוות אותו, אלה שלא עושים או אלה שלא עושים מספיק. את לא רוצה להיות אחת  מהם.

הבטחתי פתרון קל ופשוט שיאפשר לך להמשיך להיכשל ולעשות, הראשון הוא בשליטה על מחיר הכישלון הקפדה מראש שמחירי הכישלון תמיד יהיו כך שהאגו לא יספור אותם המשמעות היא שהם מוכלים על ידך דהיינו קטנים מאוד, השני הרגל את האגו לספור את ההצלחות ולא את הכישלונות.

מחיר טעות קטן ואי ספירת הכישלונות יהפוך את הכישלון למשהו מוכל, ההבנה כאילו שהוא חלק מהחיים והחיים אינם מורכבים רק מהם. יש שיאמרו כל כישלון הוא רק צעד לקראת ההצלחה, אותה כפי שאנחנו מלמדים נמקסם כל עוד…

מכת המוות לכישלון

המקסום של כל מקרה בודד הוא מכת המוות של הכישלונות, הם אלו שגורמים לכך שמשקלם הסגולי קטן וככל שנדע למקסם יותר כך נקטין את משקלם הכישלון עד שלא יהיה לו משקל.

מקסום ההצלחה אף עשויה לגרום לשיכחה של כל הכישלונות הקודמים (גם בזה יש מן הסכנה של שכיחה שהכישלונות קיימים ותמיד יהיו קיימים).

כולם מלמדים להצליח, אנחנו בזהרטרייד מלמדים להיכשל, אני מזמין אותך עכשיו לבוא ולעלות לצעד הבא שלך בלדעת ולהכיל כישלונות.

יום מבורך מתוק ומזהיר – זהר

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross