משקולת: סקירה יומית 26.09.17 הבנת השוק דרך משקולות

בשלב זה אין הצטרפות של מוכרים אך המשקולות של השוק מכבידות עליו

מה קרה אתמול?

התבוננות במפה השוק לא מראה פאניקה, להיפך אנחנו רואים המשך תיקון מטה תוך כדי כניסת קונים כך שבסיכומו של יום השינוי באחוזים בשוק הוא מינורי ובכל זאת חשוב להבין את המצב הנוכחי.

עיקר הרחש בחש הוא מתחת לפני הקרקע במגזרים שחלקם תקנו מטה וחלקם המשכו מעלה וקזזו האחד את השני בראש היורדות מגזר הטכנולוגיה.

לגבי שאלת ההמשך במסחר היום, ימשכו להכביד המגזרים המצויים בקניות יתר בהן האנרגיה והתעשייה.

מי שרוצה להבין לעומק את מה שקורה בשוק יביט שוב בסקירה השבועית בעיקר במקטעי הזמן על  פרופילי השוק.

התבוננות בסקירה בה אני מצביע על גוש של מסה קריטית שנוצרה מתחת לאזורי טווח הדשדוש של הימים האחרונים, אתם חוזרים לבטח ושואלים מה ניתן ללמוד מכך?

אז בהסבר פשטני ניתן להגדיר את הגוש הזה כמשקולת המכבידה על כל מי שקנה באזור הגבוה של כל הזמנים, משקולת המלחיצה את כל הקונים האחרונים ועלולה לגרום להם להתחיל למכור, ככל שהמחיר לא חוזר לעלות כפי שהיה אתמול.

מכאן הסיבה להסבר בסקירה שבכדי שהמחיר ימשיך לעלות נדרש שיגעו קונים ובכמות על מנת להתגבר על המשקולת שנוצרה, מרגע שלא הגיעו הראשונים להילחץ החלו במכירות שיצרו בתחילת היום ״מיני פאניקה״ שהתמוססה ככל התקדמות היום.

הזהב מנגד שברמה החודשית ראינו כי התחיל בתיקון מחר חלק ניכר מהירידות והתנהג הפוך לשוק, האנרגיה בקניות יתר כפי שהזכרתי בהמשך עליות.

חשוב מאוד שנשמור על גמישות שכלית ונעקוב הדיקות אחר המתפתח על-מנת לראות את אופי התפתחות השוק בעת הזאת על מנת לתכנן את התהנלות הבאה שלנו.

מן המפורסמות באמירות של הסוחרי הוול סטריט ״מכור את ראש השנה קנה את יום כיפור״, אמירה שנולדה כאמת סטטיסטית, לפי התחלת השבוע כנראה היא נכונה גם השנה ודאי שכל מי שהתיק שלו רובו שורי מקווה שבעיקר יהיה כאן תיקון מינורי או בעיקר תיקון בזמן שיאפשר את המשך המהלך הבא ובכל מקרה כל מי שמחק סטופים או הוציא אותם מהמערכת כדי שתחדשו אותם.

אנו ודאי נמשיך לעדכן את תפיסתנו ברמה יומית כך שתוכלו להשאר מחוברים, שוב אלה ימים נהדרים בעיקר לסוחרים התוך יומיים המבינים את הסיפור שהשוק בספר להם בכל יום ויום ומנצלים זאת לטובת רווח כספי.

ימים של חשבון נפש בהמון תחומים – נמשיך בהם, אני אוהב לשים לעצמי את דברים מתוך זורבה היווני, יש משהו קסום שמחזיר אותי תמיד לדמות לתום שלה ובעיקר לצורת המחשבה שלה

ביזבזתי את חיי, חשבתי. אילו רק יכולתי ליטול מגבת ולקנח ולמחות כל מה שלמדתי, כל מה שראיתי ושמעתי, ולילך לבית-ספרו של זורבה, ולהתחיל באלף-בית הגדול, באלף-בית הממשי! מה שונה הדרך, שהייתי בורר לי. הייתי מקפיד על אילוף מושלם של חמשת חושי, ואף על אימון כל גופי כולו, למען ידע להינות ולהרגיש ולהבין. הייתי לומד לרוץ, להיאבק, לשחות, לרכוב, לחתור במשוטים, לנהוג במכונית, לירות ברובה. הייתי ממלא את בשרי נפש. הייתי משלים סוף-סוף בתוך הוויתי שלי בין שני הניגודים הנצחיים.

 

יום מבורך ומתוק לכל

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross