הבנת המתאם [סקירה 6.7.17]

הסנופי במסגור להבנת היחסיות
הנסדק כנקודת יחוס

הבנת המתאם

בכדי להצליח בעולם המסחר מצד הידע אני תמיד מדבר על כך שעליך לשלוט בשתי מיומניות, האחת היא יכולת הזיהוי הכלכלית של מצב המוצר והשנייה היא היכולת לבדל איכותית.

כשאני מדבר על המלכה בשוק דרך הסנופי. לא תמיד ברור לכול כיצד הכלל כופה את דעתו על הפרטים. לעיתים נדמה שאין מתאם בין הדברים, אופטית אכן לא תמיד נראה שיש מתאם, אבל צריך להבין כיצד אנחנו מודדים מתאם ואל מול איזה נקודות וקווים יחסיים על מנת להבין אותו (את המתאם).

בפתיח החצי שנתי/רבעוני/חודשי הזכרתי כי ממדי הזמן הגדולים שוריים אולם החודשי מעיב קצת, בבדיקת הפרטים ראינו כי מרכבי הנסדק משכו את המדד מטה והוא הסיבה לתצורה החודשית בסנופי. תוך כדי שאני מוסיף ומסביר שמידה והנסדק יחזור לחלקו העליון של התווך הוא ודאי ישחרר את ״המשקולת״ הרובצת על השוק ונחזור לראות תמונה שורית בכלל מפות הזמן.

הבוקר צרפתי לכם את שני המדדים על-מנת לחדד את מה שהזכרתי בסקירה השבועית בעניין, לפעמים תמונה מסבירה את כל העניין טוב יותר ממילים, אז תוכלו להביט באזור ה-cim הראשון שנוצר בשני המדדים ולאחר מכן בתת אזור של cim שנוצר בשניהם והיכן המחיר בכל מפה ביחס לקווים – התבלבלת מהמילים חזרה ומבט בתמונות למעלה יחד והכל מתבהר.

התופעה שאתם רואים קוראים לה ״הרחבת אזור ההוגנות״ ולעת עתה למרות המשקולת שניהם מציגות תמונות (אבחר מילה שאינה שורית) נתמכות, ככל שיקנו את התמיכה המחיר יחזור לחלק העליון של אזור ההוגנות.

משקלות נוספת שמעיבה מאחור היא משקולת הקניות יתר שאנחנו נמצאים בה אל מול אזור מומנטום – אבל זה נושא אחר ועמוק לשיחה וכתיבה ואני בעצמי עוד טרם מגובש מה לכתוב עליו, אבל אני מזכיר אותו לפחות מצד המודעות לכך.

כיצד חוזרים לסחור לאחר הפסקה

אני רוצה לשתף אתכם בכלל חדש שבחרתי לעצמי הבוקר, כלל שלהגיע אליו שלמתי מחיר כבד בכסף אבל בעיקר בכאב, באופן כללי שאנשים המצויים בפעילות בעולם המסחר הם מכילים את הפסד מהצד החומרי ואת המחיר של להיות פעיל בו אבל קשה להם מאוד להכיל ולקבל ולהתרגל לכאב, אני אסביר הפתיח קצת סתום, אסביר מהתחלה.

אני מוצא כי בכל פעם שאני עושה הפסקה יזומה או מאולצת מלסחור כמה ימים/שבועות, בכל פעם שאני חוזר אני מזיק לעצמי בדפוס התנהגותי שדי חוזר על עצמו, אני מוצא כי נקודת החזרה היא מסכונת ביותר בעבורי, אני מגיע מצד אחד עם ידע ונסיון שעומד לי לרועץ (כך היה גם אתמול).

הגעגע למסחר (כן אני ממש אוהב את כל העולם הזה של היקום שבא לידי ביטוי דרך המסחר) והמחשבה שאני יודע ומבין משכיחה את העניין המיומנות שנעלמת בהפסקות מסחר (כמו הכושר), כך לרוב אני מוצא בניתוח לאחור כי פעלתי לא נכון ואף רדפתי ראיתי סימן שמאלי כימני ולהיפך (תבנית ודפוס חוזר).

בניתוח שורש הדברים מצאתי כי המכנה המשותף לתופעה היא העת שזה קורה. היא לרוב צצה כשאני חוזר לסחור לאחר הפסקות כאלה או אחרת.

חשבתי בבוקר על הכאב, על מועדון העשר ואיך אני מגשר ומחבר בין מוגשים כמו כאב, מועדון העשר ומיומנות וכך נולד אצלי כלל חדש שאני אקרא לו על שם המועדון שלנו – ״מועדון ה-10״ והכלל יקרא ״כלל ה-10״ והכלל אומר בכל פעם שאני חוזר לסחור לאחר הפסקה אתחיל את היום הראשון בכמויות יחסיות שהם עשריות מהכמויות הרגילות שאני עובד בהם.

כך החזרה תתרכז במיומנות תוך שהכמות עד לסנכרון חזרה עם השוק לא תכאיב במקרה של פוזציות כושלות / ליקוי מאורות. כלל העשר מתאים לתפיסת הניהול סיכונים שלנו שאומרת מגדילים עם ההצלחה.

אז בוקר טוב לאחר שמוססתי כאב דרך הכתיבה,  עושים תיקון וממשיכים לעלות בסיפירלת השפע, יש לי עוד להכנות אחרונות לכנס שאני מקיים היום.

יום מבורך מתוק ומזהיר שיהיה למשפחת זהרטרייד והמצטרפים אליה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross