סקירה יומית 17.7.19 – אז איך אתה ישן בלילה עיתונאי…

תבנית תריס

עיתונות/ים מ…. (כל אחד ישלים את החסר לפי הבנתו)

״פרשמרקט, בשליטת האחים שלומי ויוסי אמיר (75%), חתמה הערב על רכישת סופר דוש * סופר דוש מפעילה רובע סניפים בבת ים – ומגלגלת כ-400 מליון שקל בשנה״
אז ראשית זאת הכותרת משנה, נפלא כבר אספר לכם שאחים דוש הקימו עסק עבדו קשה הביאו אותו להצלחה ומכרו אותו באקזיט ב-140 מליון שקל בתוספת שווי מלאי.
כביכול הכתבה הייתה אמורה לשבח אנשים על פתיחת עסק ואת ההצלחה של לממש אותו באקזיט רווחי, אבל שים לב לכותרת הראשית: ״עזרא דוש, שהלווה כספים שלא הוחזרו לשלומי לחיאני, עשה אקזיט של 140 מליון שקל״
[קישור לכתבהקישור לכתבה] אני לא מכיר את העיתונאי, אבל אני רואה רוע בדרך בה בחר להציג את הכותרת וכותרת המשנה, אני לא חלילה אומר שיש מקום להסתיר מידע כזה או אחרת, אבל הדגש של הדברים בכותרת גרם לי לאי נוחות.
די היה להזכיר בתוך הכתבה את העניין ולא בכותרת מכתימה את האירוע, ברור שביום יום לולא האקזיט לא היה עולה עניין הלוואה בכתבות שוטפות, מכאן שהאירוע החדשותי החשוב הוא עצם האקזיט ולא עניין הלוואה.
ועדיין העיתונאי בחר לשים את הדברים לא כותרת ולא להשאיר את התזכורת רק בגוף הכתבה אלא לעלות אותה הדגש לכותרת הראשית.
בעולם שהמטרה עולה על התוכן והעניין עצמו ניתן לומר שהוא הצליח, המטרה של כותרת להכניס את הקורא פנימה והנה עובדה שאני כותב לך על העניין.
אבל בעולם שבו התוכן העסקי כלכלי,צורת המחשבה והתנהלות היא החשובה אז גם הכותרת וגם התוכן היו אחרים. כמו שפתחתי בכותרת אתה מוזמן להשלים… עיתונות/ים מ……
גאולה אבן כתבה פעם א״ילו בדומה לשבועת הרופא היתה מתקיימת גם שבועת העיתונאי, היו לא מעט מהעיתונאים עומדים למשפט על גרימת מוות.״, אני לא פעם מוצא גם צדקה, עם זאת אני יותר ויותר מודאג בעת הזאת מעיתונות ועיתונאים מטעם מאשר רוע בכותרת.
ואם ארצה לסיים נושא זה בדרך קצת יותר עדינה אז אצטט את מארק בולאן ״רופאים קוברים את טעויותיהם, עורכי דין תולים אותן, ואילו עיתונאים מפרסמים אותן.״

תמונת מצב

כפי שראית, אנו רואים סימני חולשה במחיר הנוכחי, סימן הנובע מחוסר הצטרפות של קונים חדשים באזור גבוה של כל הזמנים.תנועות הולכות ונחלש.
תבנית ״תריס״ היא תבנית תומכות טקטיקות סטייה ממש מול עינייך (מסומן על הגרף), נותר לקו מגמה להישבר בכדי להכריע לפחות לעת הקצרה את המבנה התבניתי.
זאת הסיבה שאת השבוע פתחתי בדגש על רשימת השורטים ולא הלונגים, מציע לך לרענן רשימות, זה תמיד לעזר בזמן אמת.

משהו נפלא עומד להתרחש – זהר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross