ממה תשתחרר היום? סקירה יומית [22.05.18]

קו החלטות שבועי להשבוע

ממה תשתחרר היום?

רובנו רוצים מאוד להתקדם בחיים, להגיע לעוד תוצאה והישג, בכל עת אני מוצא משהו או מישהו אחר שמתיישב לי על דוושת הבלם. (בעיקר אני לעצמי כשאני אוחז בגישה שגויה לחיים ולאירועים המזדמנים לי).

אני מנסה בכל כוחי להמשיך ולנוע במסע החיים, הראש עדין ממוקד על אותה המטרה, לאחרונה יש ימים שאני נותן מקום לעולם להתיישב לי על הדוושה ויש ימים שאני מצליח למרות הישיבה שלהם להמשיך ולנוע קדימה.

הנחמה שלי שכל המתיישבים על הדוושה של האחר ודאי גם מתיישבים על הדוושה של עצמם מבלי משים לב, זוהי תכונה רעה ועוצרת שפוגעת בבעל התוכנה ובאנשים המקיפים אותו, זה ודאי יגרום לי לרצות להקיף את עצמי בעוד ועוד אנשים שבוחרים בעשייה, שבוחרים בהמשך המסע.

הדרך להגיע לתוצאה מוגדרת יפה על-ידי מארי מאנין מוריסי ואני די בוחר לאמץ אותה במסע שלי בחיים ודאי בחיי כסוחר ומכשיר סוחרים: “למרות שאנו רוצים להתקדם בחיינו, אנו משאירים רגל על דוושת הבלם. על מנת להיות חופשיים, עלינו להרפות. לשחרר את הכאב. לשחרר את הפחד. לסרב לארח כאב ישן. האנרגיה המושקעת בהתלות בעבר מונעת מאתנו חיים חדשים. ממה תשתחרר היום?”

די נדוש לחזור על עצמי מה ראינו ומה התפתח, הן בהתייחס לשער הדולר, הן בהתייחס לנפט, הן בהתייחס למגזרים המובילים ואפילו בהתייחס לסממנים במעקב אחר במניות – שוב השאלה תמיד מה מכאן? ולא מה היה, כי תמיד תהיה לרוב האנשים את התחושה שעליה מבוססת האמרה ברחובות וול סטריט “בדיעבד כולם רואים שש שש”, אז ודאי אתה שואל מה מכאן?

תמונת מצב יומית

השוק עדין אצל רוב האנשים מתפצל לשני קבוצות האחת שבטוחה שהנה אנו בפתחו של משבר גדול ו/או תיקון גדול (בתוכה קבוצה שחושבת שכרגע אנו מצויים באיזה נקודת שיא) לבין קבוצה שאנו משתייכים אליה שכל עוד לא קבלנו סימני סיומת כלום לא נסתיים.

בתוך ההבנה שלנו בחודש ינואר כי השוק נכנס לתיקון בזמן או תיקון במחיר ואנו לפני תנועה צדית. זאת התפיסה שמשיכה ושלטת כרגע , המשמעות היא שכבר בר חודשי מספר שלוש שכנראה יסתיים כך (מרץ-מאי) יהיה תנועה צידית, המיקום במרכז הטווח כפי שעולה בגרף השבועי המצורף עוזר לנו להבין שאנו לא באזור הזדמנות מלהיב במיוחד.

כל שניתן לנצל בעת הזאת יהיה בעיקר תנועות קצרות לאחד הכיוונים על מניות סלקטיביות וגם שם תוך ניהול סיכונים הלוקח בחשבון את מיקומנו בשוק ואת רמת הודאות הנמוכה לעת עתה.

הוספתי לכם קו החלטות אסטרטגי שבועי השבוע והוא שער הפתיחה מאתמול, כל עוד המחיר מעליו תמונת הרקע השורית חוזרת, כל ירידה של המחיר אל מתחת לשער הפתיחה ממשיכה את הסימנים הדוביים שהחלו בשבוע קודם.

עדין בעת כזאת, עת המשרתת בעיקר סוחרים תוך יומיים ו/או עסקאות סוינג קצרות של מספר ימים בודד – ננתהל בהתאם.

יום מבורך ומוצלח
זהר ליבוביץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 comments on “ממה תשתחרר היום? סקירה יומית [22.05.18]”

  1. בס”ד

    תודה לזהר על הסקירה !

    נכון ללאחר שספגתי כמה מכות מכיוונים שונים לחצתי על הבלמים.
    מקווה בעזרת בורא עולם וזהר לשחרר לאט לאט את הבלמים…
    יום טוב ומבורך מזאב

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross