יורים עליך תזהר. תמונת מצב יומית [11.07.18]

חולשה בתנועה היא אות אזהרה

יורים עליך

הבוקר קראתי ידיעה שהשפיעה עלי לכתוב את סקירת היום, “התנ”ך של משקיעי ערך” שנמכר באלפי דולרים לספר – זמין כעת באמזון ב-9.99 דולר מהדורה אלקטרונית של ספרו של המיליארדר סת קלרמן, אחד מגדולי משקיעי הערך המודרניים, נמכרת באמזון ■ הספר “Margin of Safety” יצא לאור בשנת 1991 ואזל מהמלאי…

אנחנו בעידן של התפוצצות מידע, מידע שהיה נדיר או לא נגיש הופך ליותר ויותר נגיש, יחד עמו גם ערימות של מידע זבל. עם תופעה זו “נדבקות” באדם גם תופעות נוספות שכתת “היורים” יורה עלינו איפוס המטרה נעשה בדרך של העצמת הפחד מפני פספוס.

תופעות נוספות הם אגרנות וגרוע מכך אגרנות כפייתית. שעיקרה שמירה על חפצים במצבי צבירה שונים ללא קשר לערכם. תופעה שנייה שהיא נגזרת שלה המידע “הנורה” הוא חוסר המודעות או התעלמו שלנו מהעניין.

הנזק העיקרי של התופעות הוא בעיקר בזבוז משאבים יקרים, זמן וכסף, אמצעי אחסנה למיניהם שהולכים ומתמלאים ומביאים אותנו במקום להכנסה קבועה להוצאה קבועה הם רמז ודוגמא לעניין.

אך הנזק הזה הוא כעין ואפס לעומת הנזק השני. הנזק הוא “ירי” של מידע לא מסונן, הדבר מאפשר ליורים ליצור עלינו מניפולציה קלה. אני רוצה לומר ולהזהיר אותך, כתת היורים יודעת היטב את נפש האדם.

“או קי, זהר מה הפתרון?” לבטח אתה שואל תוך כדי קריאה,  אל דאגה הבאתי לפניך שלושה פתרונות פשוטים ויישמים:

  • מודעות
  • סינון
  • שיטה סגורה

מודעות

ראשית לכל עניין הוא מודעות. עצם המודעות לעניין תאפשר לך להיות קורא, סוחר, ומתנהל סלקטיבי.

סוחר המתנהל מתוך מחשבה משרתת שרוב המידע הוא מניפולטיבי ומתוך פוזיציה. מודעות היא ראשית ובסיס הפתרון לרוב הבעיות של הסוחרים רק לאחר מתווספים עניינים נוספים.

סינון

בגורם הראשון טיפלנו בעזרת מודעות. אך בו גם טמון זרע הפתרון השני – סינון. סינון יכול להתקיים בשתי מדרגות. המדרגה הראשונה, לסנן  את המידע המגיע אלי להפריד בין פסולת לבין מידע איכותי.

אתן דוגמא לאיך עושים זאת, שקוראים ידיעה אני מתעלם מכל דעה שעולה בידיעה. מתייחס רק לעובדות שעולות, כך אני עצמי מאבד ומעבד את המידע ולא נופל למלכודת הדעה של אף כותב או דובר, זוהי דוגמא בסיסית לסינון.

המדרגה השנייה של טיפול בעזרת סינון הוא “חומת אש”. אני לא נותן למידע להגיע אלי. אסביר במקום שמידע יגיע אלי, רק אני ניגש למידע בהתאם לצורך עולה – One Way.

שיטה סגורה

הפתרון השלישי הוא שיטה סגורה. אתה ודאי סקרן לדעת מה “עניין שמיטה להר סיני”. אז בעולם המסחר אנחנו סובלים מאותם בעיות שהזכרתי עד עתה וביתר שאת בעידן הנוכחי.

המידע “נורה” אלינו בדרכים מתוחכמות ובכלי נשק מגוונים, מפקדי הפלוגות והמג”דים, מבינים היטב בפסיכולוגיה, בסוציולוגיה ואפילו בכמות ובקצב המידע שיש להציף בכדי להניע אותנו לפעולה שהוא מעוניין בא, שהיא לרוב לא הפעולה הנכונה.

הניתוח הפונדמנטלי ודאי מתבסס עליו מיידעים חיצוניים ופרשנויות, ניתוח טכני ודאי בעד לערבב האחד עם השני ביחס כזה או אחר.

ישנה רק שיטה אחת שהינה סגורה ומתעלמת מחדשות חיצוניות ומשיטות חיצוניות והיא ניתוח שיפוטי (אני ודאי אומר זאת בהתבסס על התמחות בשיטה בשני עשורים האחרונים).

בניתוח שיפוטי אנחנו מעמדים “חומת אש” מול כל הירי של מידע חיצוני ומתעסקים אך ורק בהתנהגות המחיר והמחזורים. דהיינו עושים ניתוח עומק להיצע וביקוש בפועל – שיטה מוכחת ויעילה מעל למאה שנה בפועל (שיטה המבוססת על עקרונות ולא חוקים).

כך לדוגמא רק לאחרונה בהתייחס לידיעות חיצונית ואמירות של הנשיא האמריקאי, השוק מגיב למלחמת הסחר ופעם מתעלם ממנה. לעומת זאת המחיר והמחזורים מאפשרים את הסינון והעיבוד של משמעות הדברים כפי שהכסף מעבד ומאבד זאת.

אתה ודאי רואה ושם דעתך לכך שאני נוהג שוב ושוב להתעלם מחדשות חיצוניות ולהתעסק במה שאני קורא לו מידע פנים, התנהגות פנימית של כל מוצר בהתעלם מרעשים ומרעישים.

התנהגות המחיר עולה ושורית כפי שנרמז לנו במקום הסגירה של השבוע הקודם. המגמה הקיימת גם היא תומכת עליות. אולם צורת הנתונים וחוקי היסוד שלה הראו על סטייה. נתונים נוגדים היוצרים ספק, אתמול נוסף ליום ביטוי של חולשה למרות הסגירה החיובית – זהו לרוב עוד אזהרה לסיום התנועה הנוכחית לפחות לעת עתה.

סיכומם של דברים:

תהיו מודעים, תסננו וחפשו שיטה שלא תלויה ברעשים וגורמים חיצוניים, שיטה סגורה. לימדו והבינו את התהליכים כך תוכלו לקנות את החולשה הבאה בשוק, במקום ובזמן הנכון.

מעל הכל תהיה הרבה יותר רגוע ונטול רעשים בחיים. בעיקר כי תהיה מוגן מכל היורים עליך ללא הגנה וללא הבחנה ומזהמים את אמצעי האחסון שלך.

יום מבורך ומזהיר – זהר


אני מזמין אותך להצטרף אלי להכשרת הקיץ הנפתחת בחודש אוגוסט בו אראה לך כיצד ליישם את הדברים בפעול ולנצח את השוק

אם אתה בתחילת דרכך אני מזמין אותך למפגש מקדים ואינטימי שבו תהיה לך אפשרות להכיר את העולם המדהים של מסחר בשוק ההון
וכיצד הוא עשוי לשחרר אותך ממירוץ העכברים או מהתלות במקום, זמן וכסף – קישור להרשמה למפגש מבוא

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross