גשם. סקירה יומית 28.03.18

גשם

גשם

איזה כיף שהגיע הגשם, הגשם שוטף את כל האובך והאבק שהיה בימים האחרונים, כאילו עזר לנקות את הכל לא רק חיצונית גם פנימית.  כך הבוקר חשבתי לצאת עם האופנוע אך ויתרתי, לרוב הכבישים מאוד שומניים וחלקים אחרי אובך וגשם.

עיתוני הבוקר ממשיכים לבשר שלא רק הבנקים שותפים בחגיגה אלה גם חברות הביטוח, חברות הביטוח למעשה יש להם שתי זרועות חזקות, רגל אחד זה ענף הביטוחים והרגל השנייה היא ענף ההשקעות ולשניהם הייתה שנה טובה מאוד בשנה הקודמת.

לעומת זאת הכותרות להמון הוא “הנפילות בשווקים הגיעו לפנסיה: בידקו כמה הפסידה הקרן שלכם” המלצרים עשו מקח טעות ועלו למשפט בעניין הטיפים ועוד פגיעה טיפשית ולא מתוכננת הגיע לענף המסעדנות, ממש חלמאות, מצד שני אחד המשפטים שאני נוהג לשנן לעצמי בשקט לפעמים “אל תשאל שאלות שלא תקבל תשובות”.

לפעמים כמנהל סיכונים (ומה לעשות תפיסת החיים של מנהל סיכונים מחלחלת לכל התחומים) אני שואל את עצמי מה התשובות שאני עלול לקבל ובהתאם גם מחליט אם לשאול שאלות מסויימות בחיים, בטעות של המלצרים נופלים לפעמים גם אנשים חכמים בתחומים וענפים נוספים כמו מסחר בשוק ההון.

באחת מתכניות העושים דווקא האחרונות התחלתי לדבר על “הכסף חסר הסיכון” שככל שהוא מקבל אלטרנטיבות הוא יצא מהשוק אל מפלטים החדשים, תוך כדי שאני מדגים גיוסי אגחי”ם מגובים בטחונות בריביית גבוהות מאוד (גינדי מעל 10% בפרויק בארץ חג’ג מעל 8% ברומניה).

במקרה של גינדי העניין היה מחזור חוב, אבל הלהיטות והמוכנות לשלם עליו כמעט כל מחיר או מחיר גבוה מאוד ודאי לא הראתה סימנים חיוביים, כשאתה ממונף מאוד ויושב על קצה המטרונום והתנודות חריפות מדי ליכולת העיכול שלך, אתה עשוי לצאת “מהמשחק”, הבוקר אני קורא “גינדי נאלצת לוותר על קניון TLV…“, החלפת חוב טוב בחוב גרוע הוא ודאי סימן מצוקה וחולשה – בדוגמא שלפנינו ניתן לראות איך הטורפים קופצים ללא רחם על חיה פצועה.

מה עוד אהבתי בזיפזופי הבוקר שלי באתרים הכלכלה השונים אה כן “אפל מסתערים על הכיתות: חשפו אייפד לתלמידי ביתי ספר”… אני מאוד אוהב ללמוד מי שמכיר אותי כל הצעצעים שקשורים לכך אני בין הראשונים לקנות אותם, זה מדהים איך שימוש בכלים כמו one-note יחד עם אייפד פרו מאפשר לרכז את כל התיק של פעם בתוך חתיכת “פח” דקה ויפה כול חידוש בתחום מרגש אותי – שוב אפל נכנסים למקום הנכון.

השוק

zohartrade

אין לי הרבה מה להוסיף על הסקירה השבועית, אנחנו נמצאים בשבוע האחרון של חודש מרץ שכנרה יסתיים כבר פנימי לפבר, הקרבה שלנו לאזור התמיכה מזימנה בחינה אחת, האם הקונים המגיבים יפעלו באזור התמיכה או האם המוכרים יוזמי הירידות ימשכו לשלוט בתנועה היורדת.

סיכום וחיבור

גשם זה נושא שאני יכול לכתוב עליו רבות, הבוקר ארצה לסיים להקשר אחר תחשבו שאדם טיפת גשם, ככזאת איך הייתם רוצים להיות “אדם משול לטיפות הגשם, חלקן גולשות במדרון ונעלמות בים כאילו לא היו וחלקן נספגות באדמה ומשאירות בה את חותמן.” שבתאי לוי

אני מברך שיהיה לנו יום פורה מבורך שיש פה גשמי ברכה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross