סוף יום 10.06.2014 – הגורם האנושי

אויר הרים צלול כיין
אויר הרים צלול כיין

רוב האנשים בטוחים כי מחירים של מוצרי היצע וביקוש ובראשם מניות מושפעות בעיקר מתוצאות כספיות שבאות לידי ביטוי בדוחות רווח והפסד, מאזנים, שווי נכסים וכו ואינם מצליחים להבין את השפעת הגורם האנושי על השווי הכלכלי או מחיר המניה. השפעה היא לרוב בשינוי הניהולי בתוך כל חברה וחברה והשפעת השינוי היא לרוב הפוכה למצב הקודם בו הייתה החברה, אצלנו זאת המגירה השלישית בארבעת המגירות המשפיעות על מחירי המניות מגירת הניהול.

זאת אומרת אם חברה נמצאת במצב בו הרווחיות ושווי הנכסים הולך וגדל על ציר הזמן כל שינוי בגורם הניהול יגרום לשינוי לשלילה במחיר המניה עוד טרם חל שינוי כלכלי בתוצאות החברה ולהפך חברה שהרווחיות שלה יורדת ושווי הנכסים יורד שינוי במגירת הניהול יגרום לעליה במחירי המניה עוד טרם היה שינוי בפועל בתוצאות החברה.

דוגמא לכך ניתן לראות אתמול מניית ebay צנחה אתמול בשיעור של מעל ל-2 אחוז למרות שהשוק היה חיובי או סיים בצורה חיובית והסיבה הפונדמנטלית לכך היא שדיוויד מרכוס, שהוביל את פייפאל לצמיחה מהירה (מערכת התשלומים והסליקה של ebay) הודיע כי הוא עוזב את החברה לטובת פייסבוק שעלתה אתמול בתנועה חדה של מעל 4 אחוז.

ההבנה של ידיעות מסוג זה או ההבנה של השפעת ידיעות מהסוג שהזכרתי מביאות מדי פעם בשוק למצבים שלהם אנו קוראים “כסף על הרצפה” היות והם כל כך צפויים וכל נשאר לנו כסוחרים אלה סימני התגובה של הכסף לכך והצטרפותנו בפועל, עליכם לזכור דוגמא זאת לקראת פעמים הבאות בהם תתקלו בידיעות דומות.

השוק ממשיך להחזיק מעמד באזורים הצפונים במצב של קניות יתר ותכנית העבודה שלה שפורטה בסקירות באחרונות לא השתנתה.

ואם הזכרנו את הגורם הניהולי ושינויים אז גנדי פתר העניין בחוכמה רבה הוא סיכום ואמר “רפורמה חברתית תתאפשר רק לנוכח שינוי אישי, כן ואמתי של יחידים רבים. התיקון של היחיד הוא התיקון של החברה”, נאחל למנהגי ישראל ובראשם הנשיא החדש הצלחה אישית זאת ודאי תהיה גם הצלחתנו – תחיי מדינת ישראל.

יום מזהיר ומוצלח ממשיכים בלך לך – זהר ליבוביץ

The ARTistry OF TRADING
The ARTistry OF TRADING

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross