סקירה יומית (20.04.16 eod) – כל סודות המסחר נמצאים בחג הפסח

למרות החולשה, יש להקפיד לא להקדים את המאוחר
למרות החולשה, יש להקפיד לא להקדים את המאוחר

הפרשה האהובה עלי והמתחברת לכל ההוויה שלי היא פרשת לך לך, מי שקרוב אלי ודאי יודע זאת, חג הפסח ודאי יש בו רבים מן המאפיינים במסע בחיים של להיות סוחר, הוא הראשון בחגים, ועל כן הוא סוג של אבן-יסוד שתכליתו לידתו של העם היהודי או לידתו של סוחר מעם של עבדים, לחירות ולארץ המובטחת והוא מתחיל בדבר אחד קומו וצאו מן המיצריים שלכם.

החג הזה ודאי מכיל את המרכיבים שאנו חווים במסע גלות, סבל, אמונה, ניסים, חירות גאולה ועד מעמד הר סיני קבלת התורה המלמד ומסכם את כל עניין ההתנהגות והחשיבה, כך גם מסתכם בסופו של דבר מעמדו ויכולתו של הסוחר להצליח בעזרת שני מרכיבים פשוטים להבנה וקשים ליישום והם להתנהג ולחשוב.

עוד מתחבר החג מצד מידת הגאווה החמץ תופח אך מלא בחורים ואויר והמצה נשארת בגודלה האמתי כסמל לערכים וענווה שמה – המשותף לשניהם שניהם עשויים מקמח ומים. ודאי יכולתי להוסיף על המסע בדרך ועל ההסבר מדוע היציאה לקחה ארבעים שנה ולא פחות, כי יש פה עניין של אפשר לצאת ממצרים, אך לא פחות חשוב להוציא את מצרים מתוכנו.

יש רעיון שההבנה של משהו היא שהרעיון נעטף במוח והמוח עוטף את הרעיון מכאן החשיבות של גם לצאת וגם להוציא משהו, זה הקושי שלוקח זמן בחיי המסחר לא הצד השכלי הוא הבעיתי כי עם ביעור ושינוי הרגלי החשיבה וההתנהלות על-מנת להגיע לארץ המובטחת. סה”כ עולם המסחר הוא מיקרו קוסמוס לכל שאר החיים. ניקח את השיעור הנפלא הזה של חג הפסח לתוך עולם העשייה המסחר שלנו, איש איש במדרגה שהוא נמצא. האחד בזה שהוא יקום ויתחיל לצאת מהמצריים (גבולות שלו) והאחר בהמשך המסע במדבר שהוא חש שהוא נמצא בו, האחר שכבר רואה מרחוק את הארץ המובטחת יקפיד עוד קצת ויגיע אליה.

מעבדות לחירות הוא מסע ראוי ונכון, אני מזמין אתכם להצטרף אלינו למסע הנפלא הזה, משפחת zohartrade היא משפחה פתוחה ואוהבת המאמינה בתודעת השפע ועיקרון החלוקה שלו, בעזרה ההדדית שאנו נותנים האחת לשני בכדי להגיע לארץ המבוטחת זה מתחיל בכך שכל אחד מאיתנו מחשבה רואה את עצמו כאילו הוא יצא, זהו שלב ראשוני ומהותי, הראיה והאחיזה במחשבה וכלה ביציאה בפועל למסע של לימוד תרגול ועשיה – כמי שעשה את המסע ועושה אותו שוב בעוד ועוד תחומים בחיים אני מסכם ואומר לכם – תחגגו את החג והחיים תראו את עצמכם כאילו יצאתם צאו למסע ותגיעו לארץ המובטחת.

אה כמעט שכחתי מה יש לי לומר על השוק, כרגע רק דבר אחד על תקדימו את המאוחר, כל מי שמנסה למכור את שוק לפני הזמן בגלל החולשה משלם את המחיר, כל דבר בעיתו


הוסיף כמו כל שנה אחד משירי ההמנון שלי (יש לי כמה כאלה, כל אחד בהקשר והזמן שלו) – מעבודות לחירות הקשיבו ותהנו

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross