סוף יום 13.10.2014 – BOD or SOB

ZoharTrade - BOD or SOB
ZoharTrade – BOD or SOB

לרוב אנחנו מחלקים את הסוחרים לשנים כאלה שמגיעים למסקנה בצורה אובייקטיבית לבין כאלה הפועלים סובייקטיבית, ההבדל בין הראשון לשני הוא משך הזמן שלוקח להם להגיע למסקנה כלשהי, היות הגדרה אובייקטיבית של משהו אינה תלויה בזמן לעומת השנייה שתלויה בזמן.

ודאי שאנחנו יכולים לתת הסבר למה כול אחד מרגיש ופועל כפי שהוא פועל, השאלה אף פעם בשוק ההון לא הייתה הסבר, השאלה היחידה היא מתוך איזה תפיסת עולם אני מרוויח כסף בסה”כ.

מפני שאובייקטיבית מעל חודש ימים כולנו ידענו שהשוק נמצא בסטייה ובקניות יתר בשוק, זה מעל שבועיים שהשוק נמצא במגמה יורדת היומית, מעל שבועיים שראינו כיצד החודשי סגר על הנמוך מה שיצר פוטנציאל גבוה לקבלת נמוך חדש, וקבלנו רבעוני שסיים את הרבעון ה-12 ללא LL  ועם סגירה באמצע (לעיתים נראה לי שאני נדוש וחוזר על עצמי בסקירות של היום היום).

בכל זאת היו אנשים שהתעקשו שעדין כל ירידה היא למען עלייה כי עדין התנאים הפונדמנטליים בחוץ לא השתנו (גובה הריבית אלטרנטיבות וכו…), אני לא נגד לשלב את הדברים, אבל הדגש הוא לשלב ולא להתעלם מאחד מהדברים, נכון הפונדמנטלי לא השתנה, אבל אתה לא יכול להיות טכנאי שיפוטי שמתעלם מכל הסימנים שהזכרתי מעלה ועוד, כי לעיתים נמצא במשוואה הזאת שהשפעה אינה מידית לעיתים צד אחד מתחיל לחול שינוי וההשפעה על הצד השני היא בהמשך (צד אחד הפונדמנטלי וצד אחד הטכני השיפוטי).

כל מי שהתעקש על שוק שממשיך לעלות מוד העבודה שלו המשיך להיות BOD=Buy on Dips, זאת בהתעלם מהמפה היומית (המפה השבועית עד לאתמול עדין הייתה במגמה עולה בהתעלם משאר הסימנים בה) לעומת התפיסה שלנו שמעל חודש שאמרה ההפך SOB=Sell on Blip וזאת התפיסה שלנו מעל חודש ימים.

והבעיה שעמדה בפני הסוחר בחודש האחרון האם מוד העבודה הוא BOD  או שמוד העבודה הנכון הוא SOB וחברים התשובה אינה נמצאת בתוצאה הנוכחית (יכלה להיות גם ההפך בפעם הזאת) כי אם כיצד יש לנהוג בפעם הבאה בהצטבר כל הסמנים המזהים שהזכרתי מעלה?.

שני דברים חשובים התרחשו אתמול מבחינה טכנית הראשון החשוב הנמוך הרבעוני נשבר וזאת לאחר 12 רבעונים שזה לא קרה מה שעשוי/עלול ליצור תנועה יורדת של מספר רבעונים (הנחת העבודה שלי בהצטבר הסימנים שנקבל או תנועה צידית רבעונית או תיקון), הדבר השני הפחות חשוב התמיכה השבועית נשברה (כפי שמופיע בגרף המצורף) ובקלות!!! מה שמחזק את מצב Mark Down, מצב שאוטומטי מגדיר לנו אסט מסחר של SOB.

אנו ברצף של 5 שבועות יורדים קרובים לקו ציר, הגדרת העבודה של לא מוכרים תמיכות ממשיכה, האם נקנה עסקת תמיכה?!, טרם החלטתי ככל שהסימנים במפות הגדולות מצטברות על סיומו של הראלי הנוכחי, יש לי נטייה פחותה לעשות זאת, אבל בגלל האימון של לסחור את מה שאני רואה ולא את מה שאני חושב, כנראה שאקנה בחצי סיכון ואהיה מוכן לשלם את מחיר הטעות אבל להרוויח את ההרגל.

רבים מן הסימנים והחידודים עולים ומתבהרים בכל פעם שאני שומע את עמוס.

לגבי התיק שלנו ודאי שנמשיך ונמקסם אותנו, הוא ההוכחה האמתית המצטברת כי פעלנו נכון, כמו שהזכרתי לפני כמה ימים בשאלה לאיזה קבוצה אתה משתייך כעת לאלה שנהנים מהפירות או לאלה שמנסים להגדיר עדין את המצב? כל מי שלא שייך לקבוצה הראשונה מוזמן להצטרף אלינו.

חג סוכות שמח

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross