סוף יום 14.07.15 – מתקרבים לאזור המבחן

spx150715

שעה לפני המסחר, פרסום הודעה מתחת לצפי, השוק לא סופר אף אחד ממשיך צפונה, מי שקנה תמיכה הגיע כנראה אתמול לכל היותר ליעד רווח ראשון, בדרכו של השוק מתחתית ה-range חזרה לאזור המרכז.

מפות הזמן הגדולות אכן מראים תמונה שורית, ברבעוני המחיר מעל שער הסגירה הקודם, החודשי בבר שורי, השבועי בדחף מעלה.

השאלה תמיד או קי מה כעת? שאלה שעולה גם לאלה שנמצאים בפנים בפוזיציה וגם לאלה שאינם ורוצים לנתח ולהבין כיצד לפעול מכאן?

התנועה הצדית מתחילת השנה ולבטח התנועה הצדית במפה השבועית בשבועות האחרונים יכול להיות שהיא בעצם סוג של פיזור, יכול להיות שזה סוג של איסוף, תמיד בתוך ה-range אנו מחפשים סימנים בכדי להתחיל לעשות פעולה דומה של איסוף או פיזור.

ההבנה מה קורה היא ליקוט של סימנים קטנים ופנימיים המעידים על חוזקו של צד כזה או אחר, אחד הסימנים שקבלנו לפיזור הוא פריצת הדמה האחרונה במפה השבועית שיצרה את all time high לאחר מכן השבועי ניסה לבחון אותו והגיע אליו בחולשה, דבר שחיזק את הסימן מצד אחד אולם מצד שני קבלנו תבנית של רצפה כפולה סימן לאיסוף והמשך שוק שורי, אז מה נכון?

ההכרעה תהיה בהתנהגות השוק אל מול קו הבחינה שסימנתי, על כן מבטנו כעת על כיצד השוק ינהג אל מול קו הבחינה ככלי להגדרה האסטרטגית הבאה שלנו.

ובכל מקרה atr קטן מיום ליום מעיד על חולשה בתנועה העולה הנוכחית, ודאי מי שלא קנה תמיכה בזמן שימתין כעת.

לעיתים אנו לא מבינים את התכלית של הדבר, הסיבה היא לרוב כי אנחנו פשוט מתבוננים קרוב מדי, בכל פעם שאינני מבין את התמונה אני זז צעד אחורה בכדי לנסות ולהבין את המכלול מצאתי כי המכלול לרוב מנצח.

או ריצארד באך היטיב להסביר זאת מן הצד השני “ענן אינו יודע מדוע הוא נע בכיוון שכזה ובמהירות שכזו, כורח פנימי אומר לו לאן ללכת ומתי. אך השמיים יודעים את התכלית העליונה שמעבר לכל העננים. גם אתה תדע ביום בו תגביה עוף עד מעבר לאופק.”

כל עוד מוצלח ושמח -זהר

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross