אני לדודי ודודי לי – חשבון נפש ועשרת המרכיבים את הכסף החכם (סקירה יומית 22.08.17)

המהות הסופית שלנו כסוחרים הוא לחבור לדעתו של ה-CM הכסף החכם

אני לדודי ודודי לי – חודש אלול

התמונה המצורפת היום באה למי שלא רוצה לקרוא את מה שהארכתי היום  העוסק בדבר כיצד להפוך לסוחר מצליח ועל ההקשר לחודש אלול, אז התקציר לכל מי שלא רוצה להעמיק זאת התמונה  המצורפת מציגה היכן פועל האיש המורכב המוכנה הכסף החכם לעומת המחשבות של הפעילות של האיש שאינו מבין את השוק

כעת למי שרוצה להעמיק ולהבין לעומק את הנדרש בכדי להצליח בעולם המסחר

בהמשך אני מפרט את עשרת התכונות והמאפיינים הנדרשים לך בכדי להצליח במסחר, אך הרעיון הוא מובנה למי שרוצה להעמיק לקרוא ולהבין.

סיכומים והתחלות חדשות הם דבר נפלא, הם מאפשרות לנו להתחיל בכל פעם מחדש דברים, מכאן שהחגים הם דבר נפלא, בכלל מעגלי החיים היום, שבוע, חודש, עונות, שנים. חייו של סוחר האמת מלאים בחגים, בכל יום הוא חג מחדש סביב בעצמו בכל עסקה הכול מחדש. בכל יום הוא עוסק בתהליך של הערכה וקבלת החלטות מחדש.

לחודש משמעות עמוקה כבר בראשי התיבות של החודש אני לדודי ודודי לי (מתוך פסוק בשיר השירים) המתארת מערכת יחסים של אהבה בין הבורא לנבראים (אהבת ישראל). בחסידות חב”ד מתואר החודש כזמן שהמלך מגיע ‘לשדה’ ובכך הוא נגיש לכולם. כך שהחודש הוא גם חודש התבוננות וחשבון נפש אך גם חודש שמחיל את מידת הרחמים.

4 שלבים  – למסחר מוצלח יותר בשנה הבאה עלינו לטובה.

4 שלבים של חשבון הנפש של סוחר (מבוסס על שיעור בחסידות המדבר על חשבון הנפש מול אדם לבורא מול אדם למקום ואני המרתי אותו במקצת לתוך עולם המסחר – מבוסס על רעיון של הרב מנדי קמינקר)

שלב ראשון: נשרטט על דף שתי משבצות גדולות, על אחת נרשום עשה ועל השנייה נרשום על תעשה

שלב שני: נרשום את כל עשה הטוב שעשינו ומתחת את כל עשה הלא טוב שעשינו (חשוב לרשום גם וגם)

שלב שלישי: כעת נרשום את כל האל תעשה מהצד הטוב שלא עשינו ומתחתיו את כל אל תעשה הלא טוב שגרם לנו לנזק.

שלב רביעי: הוא שלב חשוב ביותר, שכן אין משמעות לכל השלבים הקודמים בלעדיו, בשלב זה נשקיע מחשבה כיצד אנחנו מעברים את כל עשה הלא טוב לתוך אל תעשה הטוב ומצד שני איך מעבירים את כל אל תעשה הלא טוב לתוך עשה טוב.

ככל שאני עוסק במסחר אני מלא פליאה עד כמה התחום עמוק ומוסרי ומכיל בו את כל עולמות התבונה החדשים, אני ממש מוצא בו הנחיות כיצד להיות סוחר טוב ומצליח – אני אומר זאת לאחר הרבה שנות ניסיון ולימוד הצד המנטלי לעומק בכל מיני עולמות ומחוזות שאינם יהדות אך משתקפות ביהדות, ישנם שיאמרו בצדק בעולם הבחירה, המוסר, השיוויון, חלוקת שפע ורדיפת שלום.

אם אני מחבר את התרגיל הקודם לסיכום של התרגיל ולתכלית שממנה תהפכו להיות סוחרים טובים. אז ההבנה שהכול מתחיל במחשבה ובדיבור וממשיך במעשים (כיום קוראים לזה NLP) וממשיך בהרצאה ששמעתי אתמול את ד”ר חיים שפירא על תורת המשחקים והטיות שונות בקבלת החלטות. עוד דיבר שם והדגים תהלכי קבלת החלטות והטיות שאנחנו מצויים בהם לרוב, המדהים מכולם היה לאיזה תוצאה העולם מגיע בהנחה שהאחד מאמין בשני ובוחר בטוב ולעומת ההפך (תרגיל האולטימטום).

הוא מסכם את עניין האסטרטגיה והטקטיקה במחשבה מקדימה עוד אני מבסס את המחשבה שלי על עולמות ועומקים של דאגלס וכהנמן ונאש ועוד ענקים לכדי מספר פסוקים שמתחברים לי לשיר וניגון שאהובים עלי מאוד מאוד.

אני זהר לאחרונה

הנה מהות החיים וסוד המסחר המצליח כפי שאני רואה אותו כיום (על מימוש חלקיו השונים אצלי בחיים אכתוב בפעם אחרת, היום אני מדבר על ההבנה והמטרה), כל מילה ומשפט בו ניתן לכתוב עליו פרקים שלמים, אני ברדידות שלי או בניסיון שלי אנסה לפשט ולהדגיש לכם כמה דברים חשובים בראייה שלי.

לאחרונה חשבתי דברתי ועשיתי פעולות שאינם עולות בקנה אחד עם התכונות המופעיות כאן מטה דבר שודאי הפריע לצמיחה שלי , הלה בהיותה יועצת עסקית ומאמנת אלופה שאני נעזר בכישוריה וחוכמתה, דאגה לשים אל מול עיני את עניין סור מרע ועשה טוב, חזרה והדגישה בפני את כל שלושת הפסוקים, בעיקר הדגישה את החלק שלא מספיק שאני עושה חשבון נפש שלא מה עושה או עשיתי לא נכון אלה על הצד שני שעומד בפני עצמו והוא עשה טוב.

בסכמו של דבר: בכדי לחיות חיים טובים ולהיות סוחרים מצליחים עלינו לשים דגש  על:

  1. שואל ולומד על האיש (מבנה מחשבתי והתנהגותי)
  2. חפץ חיים
  3. אוהב ימים
  4. רואה טוב (עין טובה)
  5. לא מדבר רע
  6. ישר/יושרה
  7. סר מרע
  8. מחפש ועושה טוב
  9. מבקש שלום
  10. רודף אחריו.

יג  מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים;    אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב.
יד  נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע;    וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה.
טו  סוּר מֵרָע, וַעֲשֵׂה-טוֹב;    בַּקֵּשׁ שָׁלוֹם וְרָדְפֵהוּ.

הנה השיר והניגון האהוב עלי – מי האיש החפץ חיים

בברכת חודש טוב מבורך, מתוק ומלא במידת הרחמים

קצת על צורת החשיבה שלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 comments on “אני לדודי ודודי לי – חשבון נפש ועשרת המרכיבים את הכסף החכם (סקירה יומית 22.08.17)”

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross