סקירה יומית 17.01.2020 – רק אדם נורמלי נהנה מהשיגעון ורק משוגע סובל מהנורמליות

שלב המנייה (שיגעון)

השאלה שאני רוצה לדון בה הבוקר היא;

מתי נכון להצטרף להנות מהשיגעון?

אפתח בהגד שיובן במיוחד בקראיה שנייה, מסוג ההגדים שיש בהם ציניות שעוזרת להבין רעיון לעומק ״הדבר היחידי ששגוי באלמוות זה שהוא נמשך לנצח״ (הרב שיין) The only thing wrong with immortality is that it tends to go on forever.

שלב המנייה (שיגעון) בשוק מאופיין בעליות חזקות רציפות ״ולא הגיוניות״. ככל שהן מתקיימות, הן גורמות לאופריה בשוק עם השפעה מצטברת עיקרית.

ההשפעה העיקרית של שלב המנייה (שיגעון) הוא חיוך וצחוק מצטבר של החווים אותה, כזה שמדבק את האחרים שאינם נהנים מכך ומביא אותם לשאול שאלה בסיסית ופשוטה ״למה אני לא שם?״, ״למה אני לא נהנה מכל החגיגה הזאת?״

השאלות הללו מחלישים את בסיס יכולת קבלת החלטות של הסוחר המתחיל וגורם לו לרצות להיכנס לעסקה בכל מקרה ובכל מחיר. בעיקר לחשוב שזהו המצב הנורמלי.

השוק מעצם היותו בתקופה מנייה שנמשכת מעבר לזמן הרגיל ובעוצמה לא רגילה, מביאה לאפק שמעצים את עצמו מפני שהמצטרפים האחרונים מיד נהנים מהשגעת בשוקוהם אלו היוצרים אפקט דומינו, הגורם לאחרים להצטרף. תופעה נוספת עם כי במידה פחותה גורמת למצטרפים האחרונים להגדיל פוזיציות קיימות.

העניין הוא שהרצף והעוצמה מגדילים את התנודיות והמשמעות המיידית היא הגדלה הסיכון באופן ניכר, אך המצב המחשבתי והנפשי של הסוחר המתחיל גורם לו במקרה הטוב להתעלם מכך, במקרה הפחות טוב הוא אפילו אינו מודע למצב המתואר.

חידוד הנקודה

הנקודה שאני רוצה לחדד כאן טמונה בשאלה למעלה, מתי נכון להצטרף ולהנו מהשיגעון, התשובה המיידית שלי אף פעם. לא נכון להצטרף לשוק בשלב השיגעון.

אני אחזק את המחלוקת: תראה את הכסף הגדול אנחנו עושים בשלב השיגעון יחד עם זאת כותב לך שלא נכון להצטרף לשוק בשלב השיגעון, איך זה מתחבר?.

לכאורה סתירה עמוקה בין הדברים, מצד אחד אנחנו בשוק עלמנת להרוויח מקסימום כסף במינימום זמן והנה מגיע הזמן שזה קורה ואני אומר לך מהצד המקצועי שלא נכון להצטרף

מהו הפתרון למחלוקת או לסתירה בין הדברים?

הפתרון לסתירה של מצד אחד לא נכון להצטרף לשיגעון ומצד שני אז כיצד נהנה ממנו, נמצא מחוץ למערכת השיגעון, אפשט ואסביר, כי העניין הוא מאוד פשוט (עם כי קשה ליישום).

הדרך היחידה להנות משגעון היא להצטרף בשלב הנורמליות, רק מי נכנס לשלב השיגעון בשלב הנורמליות יכול להנות מהשגעון וכל המאמץ הוא באמת למקסם את התהליך.

לעומת זאת המצטרפים בשלב השגעון מצויים בהטייה בה השגעון נראה ונדמה להם כנורמלי ומכאן הסכנה של התעלמות מגידול בסיכון בעת הזאת.

אסכם ואומר מי שהצטרף בשלב הנורמליות יכול להנות מהמנייה. אוחזת בשוק שעולה ועולה, מי שלא נכנס בזמן שלא ייכנס בעת הזאת שייחכה לסבב הבא.

כמו שפתחתי  ״הדבר היחידי ששגוי באלמוות זה שהוא נמשך לנצח״ או בשפת  שיטת הפילים, השוק נע  באופן מחזורי בין  רציונליות לאי רציונליות, הדרך הנכונה להנות מאי רציונליות היא להצטרף אליו בשלב הרציונלי.

סיכום: תהיה רציונלי בהחלטות שלך ויהיו לך חיים שיגעון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 comments on “סקירה יומית 17.01.2020 – רק אדם נורמלי נהנה מהשיגעון ורק משוגע סובל מהנורמליות”

  1. קודם כל זה נכון מאוד מאוד במיוחד למי שוותיק בשוק, וההקצנה ממש מתאימה כאן למי שחדש בשוק כי על הטעות בהרגשה של להיות במצב האי רציונאלי ולחשוב שזה הרציונאלית משלמים ביוקר, האיפוק המקצועי הוא שם המשחק

  2. איך או מתי נקבע מה זה “שיגעון” אולי זה באמת עדיין מחיר נכון?וכדאי אולי כן להצתרף,הרי יש פריצה.וכל עוד המחיר עולה ולא השתנתה המגמה למה לא להצתרף?

  3. מי שמצטרף לשיגעון אני קורה לזה טירוף שלא היה כבר אמון זמן . נחזור להצטרפות אז דעתי היא הוא שהמשקיע הססן רדף יותר מדי לרכבת נרדם באחד התחנות או לא חידש את הומף הבצים.אז כן אפשר עדין לעלות לרכבת עדין יש מה להציע לעליות יש והיו עוד עליות כי השווק אמר למשל SYP בשער 307 $ שזה צריך להתממש והשווק יקרוס היום השוק מעל 316$ ועדיןן יש מה לעלות.בהצלחה

  4. לצערי אני לא שותף להערכה ולדרך התמודדות של זוהר.
    כתבתי תגובה לפני יותר מחודש שבה טענתי שהשוק ימשיך לעלות.
    יש הרבה כסף בחוץ ורובו מתועל למניות.
    אין ספק שיגיע תיקון ושהוא יכול להיות
    “חד וקיצוני”.אך לדעתי יש להכנס עם סטוף לוסים ולעבוד על יותר מסחר תוך יומי.
    שבוע טוב ומוצלח

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross