ביטוח, סקירת בוקר על ביטוח והיגיון (12.09.17)

AIG – ענף הביטוחים

 

ביטוח

אחד מסוגי ההשקעה שאנשים משקיעים אני קורא לה שיטת “ההיגיון שלי”, שיטה שסוחרים בה כאלה שלרוב יש להם יכולת לימוד עצמית או יכולת לוגית מפותחת. תוכנה אשר משרתת אותם אולי ביום יום, אבל בעולם המסחר השימוש בה מזיק.

כך קמה לה קבוצה של סוחרים שההיגיון שהנחה אותם לאחרונה היא לבצע עסקת שורט על חברות הביטוח, הם העלו חיוך גאוני על קצה הפנים.  “הסופות יגרמו נזקים גדולים שווי החברות ירד ואנחנו נרוויח” – פשוט כסף על הרצפה, איך לא כולם חשבו על כך, כולם יודעים שאני נגד הפעלת הגיון בשוק, לא תמיד ההגיון שלנו וההגיון של השוק או זהה לעיתים נבנה תמונה שלמה בראש ונהיהי כ”כ מוטעי טעה ומחופרים בעמדה שלהם – צר לי כי אט אט השוק יילמד אותך לא להתשמש בהגיון, אלה בתכונה אחרת והיא חוש הראיה, תבוננן במה שוקרה ותצטרף.

למעשה אותם אנשים הימרו על תוצאות הסופה, התוצאה כעת הסופה 1 אנשי ההיגיון 0 , (הסופה נחלשה והנזקים פחותית מהצפי שהיה) הדוגמה הזאת היא דוגמא פשטנית אך ממחישה ולו מעט את החשיבות של התבוננות לא בהגיון שלנו אלה בהבנה בכלל של מה אנחנו קונים ומוכרים בכלל, בעיקר להפסיק להפעיל את ההיגיון החיצוני למסחר ולהתחיל להתבונן מה חושב הכסף.

לפני מספר שבועות ניסיתי להצטרף לאיסוף במניית הביטוח AIG, אך המנייה ניערה אותי ובכל מקרה, כבר בשבוע שעבר ניתן היה לראות שהכסף לא חושב בהתאם להיגיון שמנחה את אנשי שיטת “ההיגיון שלי” וקבלנו פריצת דמה המעידה על מחשבה הפוכה לצפי של מי שפעל לפי “ההיגיון שלי”

מצרף לכם הבוקר מפה שבועית על מניית AIG כדוגמא של מה חושב הכסף בשבועות האחרונות ובכלל האיסוף שנוצר במפות הזמן הגדולות.

השוק ממשיך להיות שורי עד שלא הוכח אחרת נאמר כמעט בכל סקירה, אתמול זה ודאי גרם לכל השוורים להמשיך ולחייך – רק לא להתבלבל לרגע ובגלל האופוריה והחיוך הגדול שמרוח לרבים בגלל העליות בשוק לתת לה לבלבל אתכם, הם נכנסו בזמן יש הבדל בין מי שבפנים והוא חסר סיכון וממקסם תוצאות לבין מי שרוצה להצטרף באמצע הדרך.

מנייה שהכנתי לשבוע לקנייה VG, פתחה בירידות בתוך יום מגמתי יורד, ייתכן כי שגיתי בהבנה הכוללת או הכסף שינה את דעתו, אתבונן שוב במכלול. בכל מקרה אין לי כוונה להתווכח עם הכסף לבטח יש סיבה לירידה, כשאמצע שאני והשוק חושבים בצורה זהה אחפש לפעול בה.

אחד הדברים שגורמים עונג גדול ככל שאתם נמצאים בשוק הרבה זמן זאת החוויה בפועל של דברים, כך לדוגמא אני מתבונן במניות כמו cat, mcd וכו אני עוקב אחריהן לסירוגין מתחילת שנות ה-2000 וזה פשוט כל מדהים הדיסוננס בין השאלה הטיפשית “כמה כבר זה יכול לעלות…” לבין המציאות שאני מפנים לעצמי בעניין הכל עוד… לאורך השנים.

מה עוד יש לי לרשום לכם הבוקר, שאני שמח לקום מוקדם מאוד לנשום את האוויר הקר של הבוקר, שהכלבים לקוחים אותי לסיבוב ולא אני אותם ושאני חי בתקופה מאוד מיוחדת ומאתגרת שגורמת לי להתפתח עוד ועוד… שאני מלא באנרגיה להתאמץ ולעשות עוד ועוד… שחסרתי ברכיבה בלילה מחיפה תוך כדי שהמזג האויר הקריר מזכיר לי איפה אני נמצא על ציר הזמן – חגים בפתח, אושר גדול.

יום מסחר מבורך מזהיר ומדהים לכם – זהר

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross