להתעשר לטווח ארוך, מהם הדרכים? וגם סקירה יומית 10.07.18

מגזר בקניות יתר ותגובותו ליום המסחר (תשתיות)

להתעשר לטווח ארוך – 2 דרכים עיקריות

בשנת 2014 הוצא ספר הדרכה מאת רוברט בראון, להתעשר לטווח ארוך, ביקשו ממני תקציר המבוסס על דבריו, אז הכנתי לכם אותו בשתי אמירות שלו  “הוצא כסף בסכום נמוך יותר מאשר אתה מרוויח.” ו – “הכוח העצים של ריבית מצטברת.”

תמונת מצב

לא תמיד פשוט להבין את השוק, לפעמים השוק לא זז והמגזרים שבו זזים מאוד ומקזזים האחד את השני כפי שכרגע במחצית הראשונה של השנה.

לעיתים השוק נמצא בתנועה בגלל שהמגזרים נמצאים במכירות יתר והתיקון שלהם מאפשר תזוזה של השוק – אני קורא למצב הזה “צמיחה שלא מצד החיוב” (חיוב מלשון חיובי ולא מלשון חובה).

המצב הטוב ביותר שהשוק נע הוא הרמוניה בין המגזרים השונים המרכיבים אותו המאפשרים, העצמה הדדית.

כך אתמול ראינו כי מגזרים שעלו למצב של קניות יתר כגון התשתיות והנדל”ן נעו דרומה בעוד מגזרים שהיו במצב של מכירות יתר נעו צפונה כגון הפיננסים – זהו מצב חיובי מבחינת “איפוס” השוק שלאחר יהיה לי יותר קל לבחון ולהצטרף מתוך הרמוניה כוללת. רצ”ב גרף של מגזר התשתיות שהיה בקניות יתר וקצת התנהג אתמול. אחת הדרכים הבסיסיות לזהות קניות יתר הוא המרחק של המחיר מן הממוצע הקצר. תבנית נוספת שעולה מתוך הדברים היא תבנית שהבחנתי בה לאורך העשורים בהם אני סוחר ונקראת “פתיחת רגליים” או תבנית “המנטרונום”.

בסקירה השבועית, אני מסביר מדוע זאת עת לא טובה מבחינתי להצטרפות, למרות שאני לא עיוור למצב השורי, מבט נוסף על הסקירה לאור יום האתמול ודאי יחדד את העניין.

אין בדברי חזרה אלה הדגשה לשם הדגשה ואם בכל זאת ילא ברור מדוע אזי נאמרים הם מתוך התובנה הבאה “כל הדברים כבר נאמרו, אך היות שאיש אינו שומע צריך תמיד להתחיל מחדש” – אנדרה ז’יד

יום מזהיר מבורך ושמור – זהר ליבוביץ

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross