תמונת מצב סוף יום 17.09.2014 – מספיק או לא מספיק

התנועה הצידית ממשיכה
התנועה הצידית ממשיכה

אתמול בגלל נסיבות לא נתאפר לי להוציא תמונת מצב בזמן… היום ממשיכים כרגיל

חשוב לפעמים בחינת הדברים שראינו לבחון אל ומול התוצאה, בעיקר בבחינת שהזכרנו בסקירה השבועית. הנושאים שעמדו  לפתחנו בתחילת השבוע כמו ההודעה של אתמול, כמו העניין באירופה וסקוטלנד וכו.. ורק לקראת סוף שבוע תתגבש תמונה יותר מדויקת כך שנוכל לגבש עמדה ולהצטרף בהתאם.

בכל יתר השבוע ההבנה הזאת כאמור שירתה את סוחרי day trading  בניצול פריצות כושלות לרוב או מניות שנוצל בהן בעיקר החולשה היחסית אל מול השוק, תיזמון ומימוש יעד רווח בימים כאלה הוא קריטי שאחרת אנחנו עוברים למפח נפש שלרוב גוררת אנשים לרדוף אחרי השוק תוך כדי שהם מגדילים כמויות והתוצאות שבימים כאלה השוק מצליח לקחת לסוחרים את מירב הכסף.

הפתרון מתחיל בהבנת סוג היום בשורש, בהגבלת מספר העמדות מראש שנעשה, מתוך הבנה כי השוק הינו אין סופי ותמיד תמיד מחכה לנו הזדמנות טובה נוספת – היכולת לוותר בגלל הספק חשובה מאוד, שהגוף והראש אינם אחידים זאת בעיה.

כולם מחכים לעליבאבא כאילו היה משייח, כאילו מדובר בהזדמנות של פעם בחיים וככזאת רוב האנשים יראו רק את הסיכוי ולא את הסיכון, רוב האנשים לא מבינים כי יאהו כבר מגלמת את כל הציפיות בהתייחס להנפקה עצמה והיא היא האינדיקטור הטוב ביותר לצפי המהוון הנוכחי ומובן הזה אין לה שום יתרון על כל מנייה מנותחת נכון בשוק שעומדות במינימום קריטריונים המוגדרים לנו.

החוכמה בעולם המסחר לא לבנות על שיטה שתלויה על משהו שהינו חד פעמי או אקראי, או תלוי יתרון טכנולוגי, כי אם שיטה מבוססת ויציבה הבנויה על הבנת השוק והתנהגותו.

מהצד הזה אין להנפקה שום יתרון לעומת כל מנייה אחרת הנסחרת כבר בצורה רציפה או אחדד זאת במשפט נוסף המפתח אינו במניה המונפקת כי אם בהבנת השוק ותהליכיו ומהצד הזה כל השוק פרוס לפני מי שמבין.

אני תמיד נהנה לראות את יכולת ההבנה את האנשים ואופן השימוש של חברת אפל בציוד ובמערכות ההפעלה המעודכנות, ביה”ס להמון תחומים… בכל פעם נפעם ומתרגש מהתוצאה, אכן הגאונות נמצאת בהקפדה על הפרטים הקטנים.

סיכמו של יום המחיר חזר לאמצע הטווח, זאת לאחר שבתוך היום הגיע להתנגדות של הדשדוש וירד מטה ועדין במאזן הנוכחי התמונה יותר שורית מאשר דובית, אני בכל אופן לעמדות חדשות טרם נכנס… עמדת המתנה.

אתמול אמרתי שבחיים אני יותר לא מספיק מאשר מספיק ואז משהו שאל לפחות אתה מסופק, עניתי כי יש לי ספק אם אני במינון הנכון ובכל אופן יש בי שמחה רבה על כל שאני עושה מקווה להמשיך להגדיל את המספיק לעומת הלא מספיק וגם אם לפעמים נראה כי הדברים בלתי אפשריים אז אני נזכר בדברי מנדלה “זה תמיד נראה בלתי אפשרי, עד שזה מבוצע” .

הפערים לרוב הם נובעים מהתודעה והגובה שלה בראש לעומד העשייה בפועל, אט אט מגדיל את התודעה ואת העשייה בפועל, אני שמח שאתם איתי ומי שטרם אשמח שתצטרפו.

יום מזהיר – זהר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross