סוף יום 24.05.2014 – הדובים מתחילים להתעורר

סוף היום נעלמו הקונים

לאחרונה אני פותח את הכתובים רבות בהתייחסות להודעות הכלכליות או לייחוס אירועים כאלה או אחרים למסחר עצמו, יום המסחר האחרון הוא דוגמא נוספת בה כל הנתונים החשובים יצאו חיובים ומעל המצופה ובסופו של יום בשעה האחרונה השוק מחק את כל העליות ויותר באין מפריע.

אני חוזר ומסכם לכם את דעתי בעניין, השוק הוא היחידי המחליט לאן הוא רוצה לנוע, כל הודעה חיצונית אשר הינה בכיוון תנועת השוק רק מעצימה את הכיוון וכל הודעה שאינה בכיוון עושה רעש לזמן קצר.

הרבה פעמים אני נשאל, “מה? כל היום השוק (או מניה) עלתה, בגלל שהיא ירדה בשעה האחרונה או בחלק האחרון של היום ואפילו בלי הרבה ווליום, זה הופך את היום לשלילי?” התשובה היא עד כמה וכמה זה מחזק, זה שהשוק ירד אתמול ובאין מפריע בחלקו האחרון של היום, עלול להדליק מנורה לגבי הימצאותם של הקונים החדשים בפתח, שאחרת הם היום בולמים או מעלים את המחיר חזרה, כפי שראינו רבות לאחרונה.

התייחסות העקבית שלנו היא המחיר נמצא במקום של קניות יתר. המחיר עלה ברציפות הן במפה היומית והן במפה השבועית והוא קרוב יותר לתיקון מאשר להמשך. בשל כך לא חיפשנו לפתוח עמדות חדשות השבוע, עד אשר התקיים אחד מהשניים, השוק יחזור לתוך אזור החמצן (מתחת לקו קניות היתר (2)) או נתחיל לראות התנהגות הופכית ודובית אליה נצטרף.

אני ודאי לאור הזמנים והתמונה שראיתי כיצד מחזיקים את המחיר למעלה (בעיני בתצורה מלאכותית) קושר את הדברים לנקודת הזמן לפני הפקיעה ולאחריה, כעת המחיר “שוחרר לו” להתהוות חדשה (יכולה להיות גם מעלה וגם מטה) ומכאן נתחיל לנטר את הדברים.

החוזים בלילה ואסיה נסחרים באזור התחתון של הטווח של אתמול הישארותם שם עשויה לקבע לתת משנה תוקף לסגירה הנמוכה מאתמול.

חולשה ניכרת XLE , XLB תיקנה בחדות הבר הרחב ביותר מתחילת השנה, XLF מייצר תקרה כפולה, XLI נכנס למגמה יורדת, XLK מסיים בבר היפוך מטה, XLV ניכר בה החולשה בכל במפות היומיות והשבועיות, XLY  בתבנית מאבק עם קרובה לחלק התחתון במאבק.

עוד תופעה שאנחנו רואיםהקרויה בשם “ידיים חלשות” אלו כל הכניסות האחרונות המתקיימים בהם בעיקר אחת משלושה תנאים: כניסה בסוף מהלך או בסטייה ו/או באמצע מצב של קניות יתר, הידיים החלשות הן הראשונות להיסגר ברגע שהשוק מתחיל לרדת ו/או להעצר ולו לקצת. סגירת העמדות שלהם רק מאיצה את התנועה מטה.

לסוחרים הוותיקים והמנוסים ודאי יכולים להתחיל לפתוח עמדות עם הרמז הראשון, הם עושים זאת במינון קטן ומגדילים בהמשך הדרך ככל שהודאות הכיוונית עולה, אבל לאחרים (אולי עדיף גם לאלה וגם לאלה) כדי לחכות לסימן השני לפחות בשביל להתחיל לפעול מטה.

תמיד חשוב להבין את הדברים בהקשר, שאחרת זה בעיה, אתן לכם דוגמא ממה שקרה לחברי השף בביקורו באחת המסעדות בטיילו בעולם, הזמין 4 שיפודי פרגיות, 3 שיפודי שישליק, 2 צלעות כבש, 2 שיפודי לבבות וכבד אווז, המלצר שאל אותו בפליאה את כל זה תוכל לבד? ענה לו השף אתה יודע מה תביא גם את האורז שלכם.

היום מתחיל ההכשרה של המסחר התוך יומי במניות

יום מזהיר ומוצלח – זהר ליבוביץ

The ARTistry OF TRADING
The ARTistry OF TRADING

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross