הנחת יסוד או דעה. סקירה יומית 15.12.17 – על ההבדלים בין השנים ועם איזה תפיסה נעלה לזירת המסחר

דוגמא כיצד בעזרת כלי זרימת נתונים ניתן להבין האם השוק באיסוף או פיזור

פתח דבר

התסריט שראיתי שמתהווה לי מול העיניים בימים האחרונים, התקיים בסופו של דבר, הזכרתי בסקירה של שלשום שאנו בצומת חשובה שבה אני צופה ייתכנות שהשוק יגיב לצומת, את התגובה ניתן לראות מתפתחת בשלבים ביומיים האחרונים ממש במדויק.

צמתים בשוק הן הדרך שלי כסוחר לאסוף מודעין על מחשבות השוק לעתיד לבוא. התגובה של השוק בצמתים, היא מכונת האמת להנחות היסוד שלי.

מנסה לומר ולחדד (מפחד שאפספס נקודה ואבלבל), שאני עולה עם הנחת יסוד, אך לא עולה לזירת המסחר עם דעה יסודית. דעה גורמת לי לעלות מוטה (דעה). כך במקרה שדעת השוק שונה משלי אהיה מושפע בהתנהלות הפוכה לדעת השוק – מאבק שלרוב נגמר בניצחון השוק.

לעומת זאת אני כן עולה לזירת המסחר עם הנחת יסוד, ככל שהשוק מוסיף סימנים המעידים כי הנחת היסוד נכונה הדבר מאפשר לי לפעול בהתאם.

ככל שהשוק מתעלם מהנחת היסוד כך אני מבין שזאת לא דעתו וכך הדבר מאפשר לי לפעול כמו “דייג” ולא כמו “צייד” (ההבדל ביניהם שאחד רודף אחרי משהו והשני ממתין למשהו, המשותף לשניהם, שניהם לא טבעונים).

סוחרי ה-Swing

לפני שאני ממשיך וכותב לך על התפתחות המסחר בתוך היום אתמול, אני רוצה להזכיר לך את האזהרה שלי לא לפתוח לונגים בעת הזאת או לפתוח ברבע יחידת סיכון.

השוק אלוף בלהרגיל אותנו למצב מסוים ואז לפעול הפוך. מרוב שהשוק היה בעליות או ברצף עליות ובתנודתיות נמוכה. דבר שנתן לסוחרים תחושה שניתן להפריד בין מיקום השוק למתפתח במניות – עם חזרת התנודתיות הבנתי שזאת מלכודת.

סוחרים שפתחו לונגים אחרונים פנו אלי אתמול בבהלה מה לעשות, היה קשה להם לאחר רצף הצלחות פתאום לסגור העסקה שאינה מתנהגת כמצופה, הרצון להיות צודק גרם לרגע לאבד את התמונה הנוכחית ולנסות להיתפס על התמונה הגדולה.

הפניה אלי לא הייתה בכדי לחדש להם משהו שהם רואים הם חיפשו עוד אישור להתנהג שלא לפי הכלל בכדי לאפשר להם להתמודד עם הדיסוננס הקונטיבי – ודאי שלא אשרתי להם, מול חלקם הייתי ממש נחרץ באמירה של סגור פוזיציה עכשיו!

סוחרי Day trading

נתחיל מסקירה מהירה על השוק שלשלום, השוק מנסה לעלות כמות קונים קטנה מצליחה לעלות את השוק לא מצד כוחם בעיקר מצד זה שאין מוכרים. כך באמצע היום ברגע אחד של הפסקת הגעת הקונים המחיר צונח לכיוון הנמוך היומי – אני כבר חשבתי שהיום הוכרע.

השוק מנסה שוב לדחוף לכיוון הגבוה, תורו של הכסף הטיפש להיכנס, מבחינתו כל ירידה היא הזדמנות קניה כמו שקרה לו ברבים מהימים השנה, שוב אותו תסריט דוחפים דוחפים עד לגבוה היומי ואז תש כוחם של הקונים ומפאת כמותם הקטנה המחיר נופל לנמוך היומי וסוגר את היום.

מה מכאן הייתה השאלה שציצה לי בראש?, בודק מה קרה בלילה רואה דשדש ואנמיות הנשנים על החלק התחתון של היום הקודם, מבין שמתחילה הכבדה יומית.

כאן השאלה היא האם המתפתח בתוך הדשדוש הזה הוא איסוף או פיזור, התמונה היומית הגדולה ודאי תומכת פיזור, מפעיל את הכלים המיוחדים בתוך היום, כלי VOL מתקדמים המאפשרים לי לראות את זרם הקונים/מוכרים ואיך המחיר מגיב אליהם.

אני רואה זרם מחיר דוחף ודוחף ואילו המחיר (כפי שהגרף התוך יומי שצרפתי מחדד) אינו זז, ברור לי כי משהו שם עומד עיקש ומפזר, כעת נותר לי לראות מי מהצדדים ישבר (או ייגמר) קודם, שוב הכלים המתקדמים מאפשרים לי ניתוח בדיוק ולקבל לידי במתנה את מפתח היום.

כדי שמה שצרפתי יהיה מובן הגרף העליון הוא המחיר, ניתן לראות כיצד הוא זז על הצד הגרפים מתחתיו הם גרפים של כלי ניתוח מחזורים המעידים על כניסה קונים אגרסיביים מבלי שהם מצליחים לייצר תוצאה כלשהי.

הכלי אף מאפשר לי לראות באיזה נקודה המוסדיים הבינו את העניין ומתחילים לפתוח עמדות מכר שהכריעו את היום מטה.

כיף גדול לראות כיצד המסחר בחוזים עוזר הן לתוצאות ממונפות בעולם החוזים, הן לניתוח טוב יותר של השוק וכך לאפשר לי לבחור נכון את העמדות התוך יומיות במניות השונות.

מרגש בכל פעם לראות כמה השיטה והכלים שאנחנו משתמשים בהם מאפשרים לנו לנצח את השוק.

לעת עתה נברך גם חנוכה וגם שבת בפתח
כיף גדול שזכינו – חג שמח ושבת שלום

שלך זהר ליבוביץ

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross