חפצי חיים? זה פשוט תהיו הוגנים. סקירה יומית (25.04.16 eod)

חשיבה היא המלבוש הראשון של מי אנחנו
על דלת חדר המסחר שלך צריך שיהיה כתוב
אני פותח בעוקץ הקנדי, נכון אני לא סוחר את השוק בארץ אך ודאי קורא עיתונות כלכלית, מהות כותרת המשנה באחד מעיתוני הארץ ״180 מיליון שקל שגייסה אורבנקורפ הקורסת, נוצלו לפירעון הלוואות ממוסדות פיננסיים, שמולם היה לבעל השליטה ערבות אישית״ בקיצור בא משהו מוכר אג״ח בארץ מקבל דירוג אשראי גבוה כעבור 4 חודשים מבקש בקשה להקפאת הליכים. או בקיצור אורבנקרופ עשתה שורט על הסוחרים בארץ ו״אנחנו״ קנינו.
הבעיה אינו בעצם הרעיון, עצם הרעיון שאפשר למכור סיכון או לקנות סיכון הוא שורש קיומו של מוסד המסחרי. מייחד אותה מעטפת ההגינות והשקיפות כמקור חמצן, שללא היא אין משמעות ליכולת של הפועלים לקבל החלטות והבורסה והפעילות בה תלך ותתמוסס, אף אחד לא ייקח סיכון במקום שאינו הגון ואינו שקוף.
הבעיה אינה גם בגודל האירוע ביחס לשוק, אלה לעצם האירוע וההשפעה שלו על השוק.
אתם ודאי שואלים היכן חוסר ההגינות?!, התשובה היא פשוטה והיא חוזרת על עצמה גם במפולת האחרונה לקראת סוף העשור הקודם וגם במיני דוגמא הנוכחית, חברות דירוג האשראי במקרה הטוב נרדמו בשמירה במקרה אחר (המדורג טיפה מעליו) במדובר בחוסר מקצועיות במתן דירוגי אשראי או בהמשך המעקב והעדכון שלהם.
מנהלי ושומרי הסף של הבורסה חייבים להבין שמבלי שנוכל להעריך את הסיכון לא נפעל בשוק וככל שהמערכת שמעריכה בעבורנו תרדם / תטעה כך פרמיית הסיכון בשוק תעלה עד כדי חוסר כדיות מצד מוכר הסיכון לנדרש במקרה הטוב, במקרה הרע והמיידי הדבר ודאי פוגע בסחירות ובהתייחסות הסוחרים לאותו גוף וחבל. ניכר מהצד כי עושים מאמצים להחזיר חיות וסחירות לשווקים בארץ, על חשיבות הסחירות אני מדבר ופותח בה בכל הכשרה, סחירות = חיות, חוסר סחירות = מוות.
השווקים אתמול היו די אנימים ובסחירות נמוכה יחסית, כאילו ממתינים למידע או זרז שימשיך ויניע אותם לאחד הכיוונים, עדין חושב שהשתלשלות הדברים תתחיל ממעגל המטבעות בראשום האינדקסים הראשיים ותחלחל מטע לסחורות ולבורסות השונות.
ההצעה שלי אל תתנו את מבטחם בחברות דירוג האשראי, כל סימן קטן שלילי תפעלו בהתאם. על כל גרוע יש יותר גרוע לעיתים המדרון חלק ותלול תחתכו דברים בזמן. מצד שני וכל עוד צמיחה תמשיכו למקסם – האם אני מחדש? לא! רק מזכיר לעצמי ולכם.
דוגמא נוספת חיה (מהמתרחש בחברת פריגו) ולהשפעה של הגורם האנושי בתמחור חברות, חברה מצליחה המנכ״ל הנוכחי יוצא נכנס מנכ״ל מחיר המניה יורד בשווי של מילארדי דולרים, בהתברר איכותו של המנכ״ל החדש המנייה ודאי עשויה לחזור לשווי שלה משנת 2015 כפוטנציאל ודאי שווה מעקב בהתקבל סימן כניסה מתאים.
נמשיך למנף את המנוחה בחג לקראת המשך הבאות, היום סדנת בשר ויין למשפחת Zohartrade , מזכיר לעצמנו כי להיות סוחר משמעו צורת חיים, מלבושי החיים הם חשיבה, אמירה ומעשה נמשיך לשפר את שלושתם, נתחיל בשילוט חדש על דלת חדר המסחר – חג שמח

(יוסי תודה על ההערה אני מקווה שכעת הפונט בגודל מתאים וקריא יותר)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross