כסף קונה אושר נקודה. סקירה יומית 02.03.18

לאן פני השוק?

כסף קונה אושר נקודה.

הבוקר קבילתי עוד דוגמא של איך כסף קונה אושר, הבוקר קבלתי הבהרות מפרופ יורם יובל מהגב’ יהודית כץ על חשדות שהיו לי בעניין, בתוך השיח היא הזכירה את מייקל נורטון, שעשה ניסוי קטן שבו חילקו לסטודנטים שונים 5 דולר, את הסטודנטים חילקו לשתי קבוצות. קבוצה אחת הייתה צריכה לקחת את הכסף שקיבלת ולקנות בו מה שהם רוצים למשהו אחר, קפה, צעצוע, תרומה וקבוצה שניה נאמר לה אותו הדבר אך היא יכולה לקנות לעצמה – נחשו מי מהקבוצות נמצא מאושרת ומסופקת יותר?

מחקר נוסף שהם מזכירים נמצא כי אנשים אשר עונים לסקרים חיו חיים ארוכים ומאושרים יותר מאשר אנשים אשר בחרו שלא לענות לסקרים, פרופ יורם יובל אפילו הביא דוגמא קיצונית בעניין שעוד אספר לכם עליה באחת ההזדמנויות על מחקר שנעשה בארץ, הוא מסכם את העניין בצורה יפה, כשהוא לוקח את המשפט “פריירים לא מתים…” אשר מראה שאכן “פראיירים” לא מתים, מתים בעיקר אלה שהגישה שלהם “מה אני פראייר”.

לבטח אתה שואל, מה הקשר לסקירה בתחום המסחר?

אני רוצה לרגע לקחת זאת לעולם המסחר, נמצא כי אנשים אשר מרבים לכעוס, לזעום ולהיות צרי עין (כפי שכבר הזכירו חז”ל) מקצרים את חייהם. שמשחררים הורמונים מסוג כמו קורטיזון, אדרנלין ונדמה לי עוד איזה סוג של הורמון שלא זוכר אותו הם סוחרים כושלים בסה”כ וגם ככל שהם מצליחים ברגעים או ימים ספורים לרוב הם מוחקים את רוב ההישגים שלהם. לעומת אנשים חיובים ואוהבים שהורמונים השולטים בהם הם סרטונים, אנדורפין ואוקסיטוצין הם סוחרים מצליחים.

נתינה, אהבה עזרה והבאת ערך לאחר, תודעה שפה משחררים במוח בגוף את החומרים המשובחים, אשר מגדלים מאוד את הסיכוי כי תהפכו להיות סוחרים מצליחים. אני בווידוי אישי חייב לומר שלא פעם אני נופל במלכודת הכעס והזעם גם צרות עין לעיתים רחקות (אני חושב שהכי פחות בולט בתכונות הרעות שלי צרות עין), מודע לכך שעלי לעבוד על תכונות הללו ככל שאני רוצה לשפר את תוצאות המסחר שלי או את איכות חיי בכלל.

הפתיח של כסף קונה אושר ודאי מתריס, אז ארצה להסביר ולפעול ברוח הגישה שלי, אני בטוח שאחרי שתקראו וגם תסיימו תמצאו את הדרך לקנות אושר. כך  במסגרת הנתינה והחלוקה (וע”מ לשחרר אצלי מן החומרים הטובים שהזכרתי), אני חולק עמכם סרטון קצר של מייקל נורטון מתוך טד, איך לקנות אושר.

מצב השוק לסיום

לגבי השוק, כפי שעולה מהמפה השבועית ומתוך הניתוחים שעשיתי, כנראה המחיר מחפש את דרכו לתוך אזור תעלת המגמה החודשית, אני בטוח כי נשכיל לנצל זאת ולהמשיך לחלוק עמכם כיצד

לכו תקנו אושר – שבת שלום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 comments on “כסף קונה אושר נקודה. סקירה יומית 02.03.18”

  1. מר ליבוביץ היקר

    אכן פתיחה יפה והצגה נאה של מסחר בשוק ההון .

    מחכה לעידכונים נוספים.

    בתודה וברכה

    יצחק סוחר

  2. יישר כח. כבר נכתב במקורותינו “יותר ממה שבעל הבית (= הנותן) עושה עם העני, העני עושה עם בעל הבית

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross