סקריה יומית 6.3.2020 – מה יותר קל למנוע או לשבור הרגלים?

מגזר הפיננסים כדוגמא

 

אני והרגלים

דיון שקיימתי עם עצמי הבוקר, מה יותר קל למנוע או לשבור הרגלים? איזה הרגלים ומחשבות משרתים אותי כסוחר ואז התחלתי לעבור על השוק והמגזרים.

מגזרים חלשים

לאחר תנועה חדה וחריפה של השוק  מטה למצב של מכירות יתר קבלנו תנועת תיקון בהתאם, הזכרנו אימרות כנף של ״לא קונים סכין נופלת״ ועוד, עם כי האמת שמעיינת אותנו היכן השוק יתבסס מחדש.

שאלה שנייה שמעיינת אותנו לאחר התחלת תהליך התבססות עם מתבצע כאן הליך של איסוף או פיזור, אשר יגדיר לנו את ההזדמנות הבאה בשוק.

אתמול כתבתי לך על המגזרים שהם חזקים מהשוק, הים אני כותב לך על המגזרים החלשים מהשוק בכדי להקל עליך את הכנת רשימות העבודה שלך לימי המסחר בתקופה הקרובה, המגזרים הם:

מגזר אנרגיה

מגזר פיננסים

מגזר התעשייה

נכון רובם יושבים על תמיכה, אך הלחץ על התמיכה ניכר מאוד ובהתאם לכך הסיכוי שהתמיכה תישבר, פעולה נוספת שאפשרת לעשות היא בניית שני מדדי מעקב בין המגזרים שהזכרתי אתמול והמגזרים שהזכרתי היום, כאינדיקציה לסוג היום המתפתח בכל יום.

מה יותר קל למנוע או לשבור?

שהשוק גועש ורועש הוא מעצים כל דבר בעיקר את התגובות של האנשים, זאת עת שהזדמנות לקרוא, לשמוע ולראות אנשים פועלים וחושבים מרתקת, היא מספרת על  נפש האדם ותפיסות עולמו, בעת כזאת.

כך  שהנסיון בשוק ההון לעבור לאורך חיי מספר משברים בשוק ההון יוצר לי התבוננות ותובנות מצטברות על התנהגות של טיפוסיים שונים, עם ישראל, סוחרים מתחילים, סוחרים ותיקים וסוחרים מקצועיים.

ודאי שמת לב שאני מבדיל בין סוחרים ותיקים לבין סוחרים מקצועיים, לא בהכרח הותק הופך משהו למקצוען עם כי ודאי לזמן יש תרומה מכרעת בתהליך  ההתקדמות של כל אחד ואחת. ההבדל בין סוחר ותיק ולסוחר מקצוען הוא ההרגלים.

ואני רוצה לומר לך  פרנקלין צדק ״יותר קל למנוע הרגלים רעים מאשר לשבור אותם״, כך יוצא שסוחר ותיק עם הרגלים רעים קשה מאוד לשנות לו אותם.

השוק כרופא

השוק במובן הזה הוא רופא, ככל שיש לך הרגל רע כך הוא יכיאב לך יותר על מנת שתשנה אותו, אני רוצה אפילו שתיקח את עוצמת הכאב עלמנת שתבין שהיקום אומר לך שאתה עושה משהו לא נכון, ראשית חוכמה תרפה.

ההבנה כי כאב גדול הוא אות, מאפשר התבוננות מהצד  רגע על הדברים ויצירת פתיחות להבנה ותובנה חדשה, מכאן תוכל להבין הרבה פעמים את ההקלה בשחרור עסקה מפסידה.

רבים לפעמים שואלים למה אני צריך ללמוד הכשרה כזאת או אחרת? אז אני לא רוצה לענות על תשובה מצד התוכן העיוני שזה נושא לסקירה שלמה, אני רוצה לכתוב על הדברים מצד ההרגלים הנכונים.

אחת הסיבות החשובות והמכריעות מדוע רק סוחר יכול ליצור סוחר, הוא הסיבה שרק סוחר שאוחז בהרגלים נכונים ויודע להבדיל בין ״טוב לרע״ יכול להקנות מהתחלה הרגלים טובים ונכונים אשר ישרתו אותך בתהליך התפתחותי שלך כסוחר בהמשך.

זוכר פתחתנו בדבריו של פרנקלין ״קל יותר למנוע הרגלים מאשר לשבור אותם.״בנה לעצמך הרגלי מסחר נכונים הם יחסכו לך זמן וכסף רב בהמשך.

זכור אינך אמור לסבול, ככל שעושים משהו נכון הן בצורה והן במינון, אז הכל זורם ואפילו מהנה, ככל שאינך נהנה שאל את עצמך הבוקר היכן הבעיה במינון או בהרגל?

מזכיר לך ולי חודש באדר, ממש ממש חשוב להיות בשמחה פורים קרב ומשהו נפלא עומד להתרחש.

שבת שלום מבורכת ושמחהזהר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

One comment on “סקריה יומית 6.3.2020 – מה יותר קל למנוע או לשבור הרגלים?”

  1. מחפש את הדרך איך לשבור הרגלים שמושרשים אצלי במשך שנים ,בשאיפה שההכשרה איתך תעזור

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross