סקירה יומית (15.03.16 eod) האטום החברתי – לזכרו של אטום אחד מיוחד

דגל שורי
דלג שורי – האם השוק יגבה?

אתמול עם ההתבוננות בתחילת המסחר חשבתי כי ההזדמנות התמוססה, המצטבר היומי רק חיזק את התבנית ודאי שתיקון של יומיים עדיף על תיקון של יום אחד, ההבדל בין תיקון של יום אחד לבין תיקון של יומיים הוא מימד הזמן אליו נייחס את התיקון.

תיקון של יום אחד בדמות התבנית שהצגנו אתמול (123) מעיד על תבנית דגל בתת מימד הזמן ואילו תיקון מצטבר מעיד על תיקון על מימד הזמן שודאי איכותי יותר לרוב מאירוע בתת מימד הזמן.

השוק לעת עתה לא חידש לנו כלום, זאת כי כל התוצאות אתמול יצאו סביב הצפי, ייתכן כי הפתעה היום תניע את השוק ולא נמשיך לקבל דשדוש צידי שמקשה במיוחד על קבלת החלטות במיוחד באזור בו מצוי השוק.

הקונוטציה העיקרית והחשובה כי גדול ה-R המוגדר בהתאם למיקום ואיכות השוק ברגע נוכחי ודעתי על המיקום הנוכחי למי שעוקב אחרי הסקירות ידועה, בזמן זה אני מעדיף בעיקר עסקאות בדמות המניה שהזכרתי לאחרונה בסקירה. בעיקר בגלל האפשרות להגיע יחסית מהר ליעד רווח ראשון ואיפוס או צמצום הסיכונים בעמדה.

אחד מתלמידי סיפר על אביו שנפטר, הוא סיפר לי כי אביו גם למד אצלי וידע עד כמה חיבה רבה הייתה לי אליו מרדכי לונדון ז״ל (לא הוסיף את התאר האקדמי שלו  אומר רק שעסק בתחום הרפואה ואף בהוראה בתחום ומעטים בעולם זוכים לתאר זה, לא אומר דווקא להדגיש את האיש ולא את התואר תרם את גופו למדע הוא עוד פרט מעיד)

האיש הגיע אלי ללמוד בגיל השלישי לחייו בירושלים כשהוא רכוב על אופנוע כבד, עם סיפורים עד תחילת רכביתו ועל האופנעים שהיו לו בדרך התאונות וכו איך צמח יחד עם המדינה וכבישה. הוא מגיע רכוב תוך כדי שהוא נועל סנדלים (למרות שמדובר בירושלים וההכשרות חלקן היו בחורף), שיער ארוך ואסוף לקוקו כמי שלא סופר אף אחד בחיוו מלבד האמת שלו.

כל הרישומים והכתובים שלו היו בתוך מחברת ללא שימוש במחשב כלל כאילו אומר לי עד כמה חשוב להעביר את החומר הנלמד דרך העוצמה של המילה הכתובה דרך הזרם שהעט מעביר ליד ומשם למוח. לא קשה היה מיד לאהוב את האיש את צניעותו חביבותו ודאי היה מרשים הלהט שלו לדברים בכל שלב בחיוו – הוא אהב את החיבור שעשיתי בן עולם המסחר לבין עולמות אחרים, לי נוכחתו הוסיפה חן להט ודאי סוג של כבוד והתרגשות שהצלחתי לגרום לו לעניין והנאה.

בשלב מסויים קבלתי ממנו מתנה (המתנה המועדפת עלי) ספר עם הגדשה, שמו של הספר ״האטום החברתי״ דרך הספר הזה הבנתי לעומק המון תהליכים שלא הבנתי קודם או הבנתי טוב יותר. על כל מה שקשור להתנהגות והתנהלות של הבודד אך בעיקר של הרבים. של הפרסונל השפעתו ומשפעותו בתוך המכלול ארצה לזכרו ולכבדו ולהוקרתו לצוטט מתוך הספר שגרמו לי לגירוי רב להמשך קריאה והבנה בכדי לקחת זאת לתוך עולמנו כסוחרים ״אחת הדרכים הטובות ביותר להגיע להבנה כלשהיא של העולם האנושי היא להתרחק מן הקיבוע הרגיל שלנו על דקויות הפסיכולוגיה של האדם היחיד ולחשוב על בני האדם כאילו הם אטומים הפועלים על פי חוקים פשוטים למדי, ולנסות ללמוד את התבניות שחוקים אלה יוצרים.״

האטום הבודד ז״ל לברכה ד״ר מרדכי לונדון
זכיתי להכריך 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross