ניתוח חלקי מידע. סקירה יומית [09.05.18]

לפעמים אנו ממהרים לשפוט

ניתוח חלקיקי מידע

בעולם המסחר יש גישות שונות לדרך שבה אנשים מנתחים את השוק, בדיוק כפי שבחיים אנשים מנתחים אירועים ומידע. בשני המקרים אנחנו מנסים להבין איזו השפעה תהיה למידע כזה אחר על השוק או על חיינו. הגישה האחת היא פונדמנטלית שמנסה לנתח את הפרסומים השונים, עוד לפני פרסום התוצאה, או בנסיון להסביר את התוצאה לפני שהשוק מהוון אותה. לעומת הגישה השניה (מצחיק כי היא נקראת ‘הניתוח השיפוטי’) אשר בגישתה מתעלמת מהחדשות החיצוניות ובוחנת רק את הוון השוק ואת הנתונים.

כך אנשים מנסים להסביר בכלים לוגיים ולבנות סיפור מחלקי מידע ואת המשמעות שלו, לרוב מתברר כי טעו בהבנה או בחיבור הכולל של הדברים. גישת הניתוח השיפוטי וודאי לוקחת את העניין הזה מראש, עד כדי כך שאבות הגישה אפילו ממליצים שלא לקרוא חדשות כלכליות אלא להמתין בסבלנות, תוך כדי הבנה שהכסף והמערכות החכמות כבר יעבדו את הנתונים ויפעלו בהתאם.

בעידן השל היום היכולת להציג נתונים בצורה שמשרתת משהו, תוך כדי הכרת נפש האדם הבסיסית ומה מניע אותו לפעולה כזאת או אחרת, וודאי מצריכה אותנו להיות קוראים סלקטיביים, לבטח לא לקפוץ למסקנות ע”פ דעת קהל או אדם.

בעולם השיפוטי אנחנו מבינים את האמת מהיכולת, בסופו של דבר, של האיש החכם (CM) לפעול בתוך השווקים על-פי הפעולות בפועל ולא ע”פ דעה כזאת או אחרת, או ע”פ מידע חיצוני בטרם עת.

זה וודאי בולט אתמול בפער בין מידת הרגישות של הציבור, ואפילו החשש, כי דבריו של הנשיא יביאו לטלטלה כזאת או אחרת אשר תעלה את התנודתיות בשוק. (כל מי שפעל בשוק אתמול על תנודתיות עולה – הפסיד). שלא לדבר על הודעות ברשת החל ממיני פאניקה ועד פאניקה בהתייחס לתגובת השוק שצפויות להיות. מישהו אף שאל בסקרנות לפני פרסום דבריו של טרמפ “מעניין איך יראה השוק מחר בבוקר?”. 

והנה בוקר חדש הגיע ואנו מביטים בגרף. בחרתי הבוקר לצרף גרף שבועי, צעד אחד אחורה מהגרף היומי וכל שכתבתי עליו זאת השאלה: “הנשיא דיבר?”..

לפעמים ייטב לנו לשפוט רק לאחר שנראה את סה”כ הפרטים בכדי שנוכל להגיע למסקנה אופרטיבית בהתייחס לשוק ואף בהתייחס לחיים.

מדד המחירים ליצרן שיפורסם היום, עשוי להשפיע על המדדים העיקריים בשוק, אגחי”ם, שערי מטבע וכך גם מלאי הנפט. לתוצאות הכלכליות יש השפעה גדולה יותר מפרשנות פוליטית, בעלת דיעה קדומה.

משמעות תוצאת מדד המחירים ליצרן: לרוב ההשפעה רוחבית על השוק. מפני שהן מודדות את שינוי עלות החומרים והשירותים על המחיר הסופי, דבר שיש לו לרוב השפעה על עלות המוצר הסופי ובתגובת שרשרת לאינפלציה.

בכל מקרה לסכם את הדברים, תגובת השוק או אי תגובת השוק מלמדת אותנו על רקע הדברים: האם אנו מצויים בשוק דובי או שורי? התמונה עדיין שורית – כל עוד.

הצעתי הבוקר לך כסוחר, לעולם אל תסתמך על חלקי מידע או ‘דעה מטעם’ בכדי להגיע למסקנה כוללת. בסוף האמת צפה, לפעמים עדיף לנשום לרגע ולחכות למכלול.

אני אישית סבלתי, לא פעם, מקבלת החלטות בהתייחס למצב השוק, כתוצאה ממידע חלקי וסובל מכך בימים הללו ממש מכיוונים אחרים בחיי. לפעמים לחכות רגע למכלול הדברים מיטיב עם כולם.

שעה לפני הפתיחה המסחר יפורסם מדד המחירים ליצרן ובהמשך יפורסם מדד מלאי הנפט, נוכל לראות כיצד השוק מהוון את הנתונים ומשם כל אחד יפעל ע”פ רשימות העבודה שהכין.

זהר

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

One comment on “ניתוח חלקי מידע. סקירה יומית [09.05.18]”

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross