סוף יום 07.10.2014 – חג סוכות כסימבול לצורת חשיבה ומסחר

מתבוננים על הדברים מבחוץ
מתבוננים על הדברים מבחוץ

עלם המסחר נבדל בבסיס בין שני סוגי סוחרים, כאלה שמבינים שישנם בשוק רק שני סוגי עמדות וכאלה שמבינים שישנם בשוק שלוש סוגי עמדות, אנחנו משתייכים לאחרון שבהם.

היכולת לבחור את אחת מן השלוש עמדות ולהיות צודקת נפלאה גם במובן של ההכרה בעמדה השלישית (עמדת הגדר / לא עושים כלום) וגם בשמחה של התוצאה בדיעבד אם היא נכונה. אך בעיקר אם נובעת מהבנת המתרחש ויכולת החיבור לתהליכים הקיימים.

ובכל מקרה נתוני שליליים שהגיעו ממקומות שונים הביאו ליום שהתוצאה המצטברת שלו היא ירידה וזאת בסוף יום שכולו דשדוש.

בתוך היום המטרונום המשיך להיטלטל מצד לצד במשך כל היום וסחרי היום שלא מזהים סוגי ימים שדוגמאת אתמול מוצאים את עצמם נזרקים מצד לצד, זיהוי דשדוש ומסחר ביום המכונה נורמל מקל מאוד את הגדרת ההזדמנות ומקסום התוצאה כפי שעשה אתמול עמית עם עסקה תוך יומי של R9.

בכל מקרה כל ממדי הזמן מכוונים מטה, מי שסוחר לפי הרמוניית הזמנים ודאי חיפש עמדות מכר או כלום ולפי תצורת סיומת הרבעוני, אני כאמור רואה או דשדוש רחב בתוך גבולות הבר הרבעוני או המשך תנועה יורדת רבעונית לאחר הרצף של הברים הרבעונים העולים והסטייה הקיימת במפה זו.

כך שהגדרת ההזדמנות תהיה קניית תמיכה באזור הנמוך הרבעוני תוך התעקשות לסחור את מה שאני רואה כי המחשבה שלי נוטה להמשך דרומה, או להמשיך לפעול לפי הכלל של כל עליה היא הזדמנות למכירת התנגדות/היפוך.

התיק הדובי שלנו ודאי תופח ועולה יחד עם הירידות בשוק, אני שמח שנצמדנו נכון למתרחש בשוק ואנו בעמדה חסרת סיכון עם יכולת למקסם תוצאה בתיק ואף ולהגדילו אט אט.

סוכות הוא מסר בעולם המסחר, מסר על כך שאנו חייבים לפעמים לצאת מהמסגרת של החיים של היום יום, להתחבר לדברים הפשוטים ביותר שלנו ופשטות אחידה להתבונן על החיים ועל המתרחש ממקום זה ולגלות המון תובנות שהיום יום שלנו טשטש לאורך הימים והשנים. אנו ב-ZoharTrade מקיימים את חג הסוכות פעם ביחידת הזמן לפחות, זה מאפשר לנו באופן קבוע להבין שני דברים את העניין של “דע מאין באת ולאן אתה הולך” והעניין השני את כך שאין אנו טובים יותר מאף אחר שעומד לצידנו או כפי שאני חוזר ואומר את אפסותנו לא במובן השלילי כי עם במובן של ענווה.

אתמול התחילו פרסום דוחות השוק אומנם מייחס את ההתחלץ עונות הדוחות לסוף היום הנוכחי ולמניית אלוקה, עונת הדוחות היא ודאי הזדמנות נהדרת לסוחרי היום לפעול, דוחות הם כלי מעורר בשוק וסוחרי היום מנצלים סוג לשני הכיוונים, חברות שפרסמו אתמול ובעיקר כאלה שאחרי המסחר. המהוות הזדמנות בכך שאולי המחרים לא הספיקו להוון את הדוח . ההזדמנות היא בפתיחה למי שיודע לסחור היטב פתיחות, מניית YUM  לדוגמא עשויה להמשיך מטה בתמיכת השוק כך גם MTG, לא נעמיק כאן במסחר יומי, התזכורת היא כללית בהקשר לפתיחת עונת הרחצה סליחה עונת הדוחות, אה וכמובן אל תשכחו שהשוק ינסה להוון את הפרוטקולים…(ריבית, חוזק דולר)

לעת עתה אברך את כולם בחג שסימלו חשיבה והתבוננות מחוץ לקופסה, חג המייצר ומחזיר את אחידות והשוויוניות שבין האנשים וכך נכון לדעתנו לנהוג פעם ביחידת זמן, מי שלא הבין את שפתנו מה זה פעם ביחידת זמן, מוזמן אלינו לסוכה.

חג סוכות שמח מתוק ומזהיר – זהר

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross