סקירה יומית (23 eod) – נראה כי השוק רוצה לחלק לנו משלוח מנות

תבנית nr בתוספת החמרה שלנו
תבנית nr בתוספת החמרה שלנו

פתחתי לכם במפה שבועית כי אני רוצה לבטא עליה משהו, דברנו על כך שאנחנו מצויים באזור שבו ״הקרקע צפופה״ אזור של קניות יתר שבו כבר לא נכון לקנות או להצטרף לדברים קיימים אך נכון למקסם את הקיים – כך שתודעה אסטרטגית על האזור יש לנו.

עוד עולה מן המפה תבנית nr7 תבנית שבא לבטא שזהו הבר הצר ביותר מבין 7 יחידות הזמן האחרונות או הבר עם סטיית התקן הנמוכה ביותר מבין 7 יחידות הזמן האחרונות. המשמעות מכך שזהו יחידת זמן של מאבק או התלבטות. אותה אנו מנצלים לביצוע עסקה קצרת מועד. אנו ב-ZT לקחנו את הנתונים הללו והוספנו עליהם החמרה ולכן קראנו לתבנית ZT-NR7, ההחמרה שהוספנו היא רצף תנועתי מתוח (בניגוד לתבנית המקורית אשר יכולה להתקיים בכל סוג של תנועה/או דשדוש) לכיוון אחד שבסופו השוק נכנס למאבק עם סימני חולשה כפי שעולה מתהנגות השוק בעת האחרונה.

כיצד ננהל את התבנית: סיבת הכניסה תהיה שבירה של נמוך שבועי, סטופ יהיה בגבוה של ה-nr כך שגודל הסיכון הוא הבר הקטן האחרון שנוצר בשוק, יעד רווח ראשון יהיה ע״פ הכללים או שישנם כאלה שינהלו את היעד או הפוזיציה כולה על קו הגנה נגרר על הגובהים השבועים שיווצרו תוך כדי תנועה יורדת. נכון זאת לא עמדה לרצי מרתון אלא לרצי הריצות הקצרות (אני נמנע ואף מטיף לארוכות) אבל בהחלט סוג של עסקה עם תוכלת חיובית המאפשרת ״בונוסים״ מדי פעם מצד השוק שאני פועל עליהם (כמו על סיסטם סוף שנה למי שמכיר).

עוד אני רוצה להזכיר ולדבר על העניין שהזכרתי אתמול בפייסלנד (למען מי שלא ראה זאת הנה קישור) – אז כאמור העמדה על vrx נשארה פתוחה, כמות 40 מניות גודל עסקה מקורי 5000 ש״ח, סיבת השארות הוסברה אתמול, כאמור השוק פתח בגאפ עם כיוון העסקה (היה די צפוי לאור הדברים) עם רווח לא ממש של כ-140$. חיכתי לנקודה שבה אני יכול להגדיל את הפוזיציה תוך כדי שמירת הכללים של לא מחזרים כסף לשוק או מה שאנו שמים עליו דגש לא הופכים פוזיציה מרוויחה לפוזיציה מפסידה. מעקב אחריה במקביל לשוק בחצי שעה הראשונה של המסחר לפני פרסום ההודעה וניכר כי מתממשים בה בצורה אגרסיבית ואף תנסה לסגור את הפער (התודעה שלי הייתה במידה והפער נסגר אני לא מגדיל ויוצא עם כמה רווח שיש) אך התבוננות ומעקב מגלה איסוף ואיסוף תוך כדי שאני אומר לעצמי בחולשה הראשונה לסגור את הפער תגדיל.

אני הגדלתי על תחתית האיסוף כאשר אני מגדיל בגדול כזה שבמידה והעמדה תחזור לסטופ שהוא הנמוך של היום (סטופ קשיח ואיכותי) העמדה תגמר באפס, כך שזה אפשר לי להגדיל את העמדה ל-500 מניות במצטבר העסקה במהלך היום עלתה לרווח של גם 800$, אבל הזיהוי שלי לכניסה לשלב 3 היה באזור הרווח של מעל 600$ – המשמעות האמתית היא מעל 30r – למי שמבין זה ואוו (אחד או שניים כאלה בחודש בערנות ניתן לזהות ולהצטרף).

המסר כפי שהוסבר אתמול היה פשוט הקטינו כמויות מסיכון של 20$ הרווחנו מעל 600$, כל החוכמה והדגשים על הקטנת כמויות ועבודה בצורה מסויימת כבר נכתבו אתמול, השוק רק סיפק לי את החלק השני של התמונה שאפשר לי להמחיש את הדבר עד הסוף. והוא עוד חוק יסוד אצלנו ב-zt שאומר ״מגדילים עם ההצלחה ולא מגדיל ליצור הצלחה״ – הבידול הוא חשוב בתוצאה המצטברת לאורך החיים.

הגדלה עם ההצלחה
הגדלה עם ההצלחה

עוד הוסיף לסיום את דבריו של סטיב הוקינס שאמר ״אינטיליגנציה היא היכולת להסתגל לשינויים״ אני מסיים בזה לחיזוק הפתיח על התבנית וזאת מפני שבתנועות כאלה השוק מרגיל את האנשים להמשיך לחפש לקנות ולקנות ולהרוויח הם לא מזהים או מבינים את סופם של דברים, אינם מפתיחים את הגמישות השכלית או המנטלית לשנות או להפסיק כאשר משהו משתנה או נפסק ואז באים הטעויות עמם הכעסים ועמם הפסדים הגדולים

ודאי שיום כמו אתמול מחזק מדוע לא נכון לפעול במקום של קניות יתר, ״עננות כבדה״… ודאי שסיום של שבוע בצורה ובמרווח הנוכחי עשוי להגדיר את ההזדמנות לשבוע הבא (יום שישי אין מסחר כך שנוכל לקיים את מצוות הפורים הלילה עד סופה).

חג פורים שמח – זהר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross