איזה עידן מדהים. תמונת מצב 29.08.18

חמצן דליל במקצת, מתרגלים לגובה החדש

איזה עידן מדהים

חברת פייבר (Fiverr) בדרך כנראה להנפקה בשוק האמריקאי בשנה הבאה, עוד חד קרן שיוצא מהמדינה שלנו להנפקה, בטח עולה השאלה ״ממה אתה מתרשם?״

כולם ראו את הידיעה, האם האני מתרשם מעצם הנפקה, משווי השוק של החברה? התשובה היא ודאי שכן, אבל אני רוצה להשים את הספוט על נקודה אחרת דווקא.

רוצה לומר בעיקר לעצמי (בעולם של היום לעיתים לומר לעצמך זה לומר לעולם), איזה עולם נפלא העת הזאת כמה הזדמנויות לעשות דברים מדהימים.

כל שחברת פייבר עשתה היא לקחת את כל עולם השיווק והמכירות של היום ולבצע אותו אחד על אחד, זיהוי צורך, משפך שיווקי, ניצול כלי אוטומציה וכו׳.

היא אפילו לא המציאה כלום, כל שהיא עשתה היא לקחת System שעובד בעולם של SMB (עסקים קטנים ובינוניים) ויישמה את הדברים תוך כדי יצירת ממשק המאפשר Scalability לא מוגבל.

היא יצרה ממשק המאפשר לשני סוגי צרכים להיפגש, תוך מפגש המייצר משפך שיווקי, ממשק המאפשר Up sale  תוך כדי ניצול טכנולוגית עולם הפורטלים לשם הקלה על זיהוי הצורך של המשתמש. התיישבה על צינור הקשר בין הצדדים, כאמור בכדי לגרום להיפגש לקנות משהו בזול ובכך להפוך אותנו ללקוחות משלמים. משם הדרך קצרה ל-up Sale אותנו.

והנה לך עסק שלא מוגבל גיאוגרפית, לא תלוי באנשים (הכוונה היא בעלי החברה או מנהליה למעשה ממנפים עשייה של אחרים) ולאור הנפקה גם כנראה בחופש כלכלי והנה לכם הזדמנות להצטרף לעסק הזה ככך שנבין את הזדמות שהוא מייצר.

אז נכון שיש כאן הפשטה של הדבר, אבל אם תחשבו לעומק, זה יכול לקרה לכל אחד, הכלים והשיטה גלויים והעומדים לרשותנו כיום ומאפשרים הזדמנויות לעשייה והתפתחות לחד קרן הבא, האמת בא להיות חד קרן, זה מצית בי איזה אש מחשבתית ואתגרית.

דבר אחד ברור עולה מן העולם הנוכחי לא צריך בהכרח להמציא משהו, בעידן של היום כל שצריך לעשות הוא ללמוד לחבר את החלקים לשלם ולבצע את ההליך נכון והנה לכן תוצאה מופלאה (אלה בדיוק התוכנות הנדרשות מסוחר מצליח, כך שלהיות סוחר מצליח ודאי מגדיל את הסיכוי שתצלח בעוד מקומות בחיים).

בעת הקודמת המילה הייתה פירמידה, בעולם של היום יש לומר משפך, העיקרון זהה. הקונוטציה למי שלא מבין שלילית, למי שבין אז יש פה גאונות הבחנתית של נפש האדם (פיטר כבר דיבר בעבר על העיקרון הפיטרי ולאחריו העיקרון הפיטרי ההפוך , אך הוא התייחס לזה בעולם הניהול, אולם העקרונות והמרכבים זהים לעוד עולמות).

אתה שואל האם היית כאן גאונות, פייבר, גט טקסי וכו׳, שאלה מתבקשת לאור כך שלא המציאו כלום ״וכל״ שעשו הוא עשו נכון, אז התשובה היא ודאי שיש כאן גאונות לאו צ׳ו מגדיר גאונות (אני די מסכים ומקבל את ההגדרה שלו) ״לראות דברים בתוך הזרע, זאת גאונות״.

בעולם שלנו של מסחר שיפוטי, ישנה דרך לזאת דברים במצב זרע – זה נפלא זה מאפשר לך ככל שתלמד לזהות זאת להפוך לסוחר גאון, כרגיל עוד לא דברתי על השוק, אז הנה תמונת מצב

תמונת מצב

השוק ביום של התרגלות לגבהים החדשים, מדי פעם אני נוהג לומר על המקומות הללו ״חמצן דליל״, נכון היום של אתמול הוא ביטוי של… סוג של חולשה, אך אין בו משהו לא נורמלי, דבר אחד בטוח ניתן שוב ושוב ללמוד והוא כלל יסוד בעולם המסחר – לעולם אל תתווכח עם מצב קיים.

סבלנות נשארה מילת מפתח, סבלנות לנקודה מכרעת שבה נוכל לפעול למציאת עמדה חדשה, זוהי עת לריענון הרשימות כפי שאמרתי בעיקר לקראת החודש הבא שלפנינו.

יום מבורך ומזהיר – משהו טוב עומד להתרחש עלינו – זהר

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross