סוף יום 12.06.2014 – הפקיעה כגורם משחרר בשוק

הסיבה היא לא חיצונית כי אם פנימית
הסיבה היא לא חיצונית כי אם פנימית

מי שעוקב אחרי יודע כי יצאתי דרומה לאילת כך שאינני נמצא בעמדתי הטבעית, הסביר בהמשך מדוע אני מזכיר זאת בפתיח, אז ראשית אני מתנצל על איכות הגרפים, ועל כי לא יצא לי באחד מימי השבוע לעלות עדכון, אבל מתברר כי הכל תירוצים והייתי צריך להתאמץ יותר.

במשך השבועיים האחרונים אני מסביר לכם את עניין הקניות יתר שבו המחיר נמצא. קניות יתר בשוק, נמדד ביחס לשני קוים חשובים המופעים על הגרף. קו הממוצע אקספוננציאלי 13 וקו מגמה עליון. המעידים כי “הרצועה” המשחררת את המחיר לנוע מתוחה. היא לרוב במצב זה מושכת את המחיר חזרה לפחות עד אליה (משול לליש (רצועה) של הגלשן) זאת התוצאה הטכנית אשר באמת התקבלה (מדהים רמת הדיוק לפעמים).

הנושא השני שהוזכר הוא הפקיעה המשולשת ואכן שהשוק החל לגלגל חוזים, (סוחרים או ליתר דיוק ספקולנטים לרוב לא!!! נשארים עם החוזים עד לפקיעה ומגלגלים לחוזה הבא כשבועיים לפני הפקיעה בפועל), ובכך אפשר לשוק לקחת האויר.

ההסבר הוא פשוט: השוק נמצא במצב בו מצב המוכרים בתרגום חופשי “מחוצים ולחוצים” (שורט סקויז) ועד לפקיעה (או גלגל) לא ירד המחיר.

כתוצאה מכך המחירים יישאר בגבוהים. (זאת עד אתמול שלשום) בסמיכות למועד שבו הסחורים עוברים לחוזה הבא ובכך משחררים את הלחץ מהשוק ומאפשרים לו לרדת ולנשום.

סוחרים שאינם מבינים את מהות ומטרת השוק ודאי יקשרו זאת לאירועים כלכליים ופוליטיים כגון עירק, זה ודאי אינו נכון להבנתי.

כבר ראינו לאורך המסע כי שהשוק רוצה להתעלם הוא התעלם מנושאים חשובים ובוערים יותר. כעת השוק יכול רק להעצים את דרכו דרך ידיעות אלו. אך לי ברור שזה לא החל את דרכו, אלא משהו פנימי עמוק ופיזיקלי כמו שהוסבר בסקירות השונות האחרונות.

אפילו מחירי האנרגיה והנפט החלו להעלות עוד טרם, ארה”ב כיום היא יצרן וספק הנפט הגדול בעולם ועליית המחירים החלה בימים שטרם הידיעה מעירק, כך שעל כל טיעון פונדמנטלי שמוזכר בהקשר להתנהגות השוק ביומיים האחרונים אטען טיעון שכנגד ובכך נוכל להפריחו (אי כי אין לי עניין נכתב אך ורק לצורך הדגשת דעתי או הסבר לדעתי למתרחש בשוק).

ההבנה ותודעת השוק הכוללת עזרה לי לחבר את מכלול הנתונים לכדי תמונה שלמה ובכך לאפשר לי לסחור בעזרת מחשב נייד, אפילו מאילת. אכן הזכרתי כי זאת מהותו של חופש גאוגרפי היכולת לעבוד מכל מקום. אבל אני רוצה לחזור ולומר אינני אוהב ואינני ממליץ לסחור ממחשב נייד באופן קבוע, התמונה המשתקפת ממנו היא לרוב חלקית וחסרה ואינה מאפשרת לראות בצורה שוטפת מספר נתונים במקביל, כך שאינה מתאמיה למסחר תוך יומי לבטח, אני זכרתי וידעתי את המכלול הנתונים בראשוזה איפשר לי לסחור, אך המשך התנהלות בצורה כזו לאורך זמן אינו נכון. עלינו לכבד את השוק ולבנות עמדת מסחר מסודרת ומקצועית בכל מקום קבע בו אנו שוהים או פועלים או לא לפעול.

ההבנה והאוריינטציה במרחב המקום והזמן אפשרו לי אתמול להבין כי ענף התעופה בחולשה יחסית מול השוק כדי למכור BA וכנ”ל על מניית IBM בטכנולוגיה. המקום והאוירת החופש אפשרו שוב לעבוד על יכולת המיקסום, כך שנשארתי וכסתי בשער סגירה בסוף יום המסחר (נעשה בפקודה אוטומטית).

לגבי ההמשך: התחלת התנועה היורדת אינה מעידה בהכרח על התרסקות כעת בשוק (עם כי התנועה הרבעונית כפי שהזכרנו מספר רב של פעמים נמצאת במצב של קניות ייתר וסביר להניח שאנו קרבים לרבעון של תיקון), אשקול הצטרפות לעמדות קניה בהתאם לתצורה ומיקום ההיפוך משיגיע.

כעת אנו בעיצומה של תנועה יורדת, נעקוב ונפעל בהתאם. במידה וההיפוך (מקום ותצורה) לא יהיו איכותיים נחפש למכור את המקום כסימן לאפשרות סבירה של תחילתו של התיקון המדובר (תסריטים שאנו מנטרים ועוקבים אחריהם מזה זמן).

בחופשות אני אוהב לקרוא לעשות סדר במחשבות בתפיסות שלי ולהתנהג לרגע מהתמונה הכוללת ובכך לחזור מאופס בתפיסה, ספר שאני נוהג לחזור ולקרוא בחופשות “כוחו של הרגע הזה” אקהרט טול  וברשותכם ארצה לסיים בציטוט מתוכו בכדי לחלוק עמכם תובנה חשובה ואני מצטט “ההזדהות עם הדעת שלכם, היא שגורמת למחשבות להפוך לכפייתיות. לא להיות מסוגלים להפסיק לחשוב, זו מחלה נוראה, אבל איננו מודעים לכך, משום שכמעט כולנו סובלים ממנה, לפיכך זה נחשב נורמלי. הרעש הנפשי הבלתי פוסק מונע מאיתנו למצוא מרחב של שקט פנימי, שהוא חלק בלתי נפרד מההוויה. הוא יוצר גם עצמי שקרי, תוצר של הדעת, שמטיל צל של פחד וסבל.”

השריר נבנה במנוחה, לפעמים בכדי להבין את הדברים צריך להתנתק ולחזור נקיים ומטוהרים מקליפות ודעות קודמות, יום שישי בפתח שתהיה שבת שלום ומבורכת, שבת של נחת רוח ונחת דעת 🙂

יום מזהיר ושבת שלום – זהר ליבוביץ

The ARTistry OF TRADING
The ARTistry OF TRADING

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross