סוף יום 28.04.2014

במקום הכי אקראי קבלנו התנהגות אקראית
במקום הכי אקראי קבלנו התנהגות אקראית

אסיה ואירופה התעוררו כשאינן  מבוהלות מהסגירה השבועית הקודמת, הביטוי עמו פתחנו “בין שמים לארץ” כך התייחסתי לדברים בסקירה השבועית מאתמול והתייחסתי למקום כמיקום גרוע לפתיחת עמדות חדשות ארוכות טווח, מקום שעשוי להתפתח לשני הכיוונים אבל הוא בהחלט מקום שניתן לנצל אותו לטווחים קצרים בהצטרפות לכיוון המתפתח למי שיש את יכולת הזיהוי.

התייחסות שלנו למגזרים השונים בסקירה השבועית גם עזרה מאוד לבחירה ואנו רואים כי הפיצול ממשיך וכל שהזכרנו שמגמה עולה התחזקו אתמול וכל מי שהיה במגמה יורדת התחזק מטה, כך שזה ודאי עזר במה לא לעשות לפחות (אסטרטגיה).

פעילות ערה במניית פייזר PFE באירופה בפרה-מרקט בשוק יצרה לנו את אחד מהגדרות ההזדמנות הראשות למסחר תוך יומי יחד עם מניית NEM על הפער שלה. מהפתיחה החלה הנדנדה. השוק עלה, השוק ירד בעוצמה ואז דוהר חזרה לאמצע. סוחרי החוזים יודעים לזהות את סוג היום הזה בגלל מבנה סוג היום ומצליחים לסחור את שני הכיוונים (natural day).

לכל היתר לרוב זה יום אקראי ואם לא ידעת להתממש בזמן הנזק של היום עלה על התועלת. וזאת עוד סיבה מדוע סוחרי הטווח הארוך יותר כדי להם לחכות לגדות ולא להתחיל בפעילות מהמיקום הנוכחי.

שימו לב לדרך של חברות מסויימות למשוך חזרה פנימה קונים (דוגמאת בנק אוף אמריקה ונוקיה) הכרזה על חלוקת דיבידנד גדול ותכנית רכישה חוזרת (אגב הפעולות הללו לרוב מקזזות האחת את השניה אך מושכות פנימה משקיעים חדשיםובכך מעוררות פעילות שניתן לנצלה בתהווה מצב מסויים).

סיכום היום: היום הוא שורי בסופו של דבר. השוק סוגר בבר מסוג KR על קו ציר חשוב. היוצר פוטנציאל דחף מעלה במחזור שהלך וגדל. בתמונה הגדולה (מפה שבועית) אנחנו עדין באותו אמצע לכן עדין נכון או לא להצטרף או להתחיל לבנות עמדה הולכת וגדלה בהתאם לכיוון המתפתח, מדד ה-EPR שלנו ממש קרוב לקו האפס.

התבוננות על המניות מהסקירה שהיה מוצלח מאוד אתמול מבחינתי כל אחת בכיוונה AMGN  יציאה מסיכון ממש עד לנקודת היעד הראשונה ועלתה מעלה, כך שאנחנו לפחות חסרי סיכון על העמדה. המנייה השנייה PG  סיימה בשליטה מוחלטת של קונים וניתן לנהל את היעד הראשון עד ליעד המקורי או עד לבר כניסת מוכרים בגלל המרחק לנקודת ההיפוך בכניסה האפשרות השניה עדיפה לי.

שימו לב להודעות היום האחד חצי שעה לפני הפתיחה, מדד קיס שילר (המודד את השינוי במחיר הדירות הפרטיות ב-20 מחוזות) והשני בעלת רמת חשיבות גובה (מדד אמון הצרכן), סוחרי היום ייקחו בחשבון את סוג הפתיחה הצפויה לאור כך כי יש הודעה חשובה חצי שעה לאחר הפתיחה ואת אנמיות הפוטנצאלית בפתיחה (רעשים צפויים בעיקר במניות המפרסמות דוחות לפני המסחר או כאלה שפרסמו אתמול אחרי המסחר ויצרו פעילות ערה)0.

המון פרסומי דוחות היום (צ’ק פוינט ואי-באי… וכו) שעשויים להשפיע על היום במקרה של אי עמידה קצינוי בצפי והמשך המומנטום מעלה ככל שיעמדו בצפי, אולם ממולץ לפעול בצורה מאוד סלקטיבית או לא לפעול כלל.

השוק מוציא מאיתנו את המיטב לטוב ולרע ובכך עוצמתו בדיוק כמו אויבנו, אמר על כך ניטשה “אהוב את אויבך, בגלל שהם מוציאים ממך את הטוב ביותר”, השוק גורם לנו (לבעלי המודעות העצמית) מהמודעות אליו להיות כל הזמן טובים יותר – היו מודעים לעצמכם ולחסרונות שלכם ובמקום להילחם בלא ניתן לשנות פשוט עקפו אותם.

יום מזהיר ומוצלח – זהר ליבוביץ

 

 

 

 

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross