אומן השדה. סקירה יומית [24.05.18]

על דגלים ומאבקים

תמונת מצב

תמונת המצב הכוללת לא השתנתה מאתמול, אנו עדיין מצויים במצב של תבנית בתוך תבנית. מצד אחד תבנית הדגל השורי ומצד שני תקרה כפולה, לשתי התבניות קווי בחינה ברורים המורים לנו כי אחד מהם צלח ויצא לדרך.

ארצה להבליט עוד נקודה שיום אתמול מאפשר לי והוא עניין רמת הוודאות, רמת וודאות מורכבת משני חלקים, החלק הראשון זיהוי המצב הנוכחי והחלק השני הוא הסיכוי של המצב להמשיך. על החלק הראשון אין עוררין כי חשוב לזהות או להבין אותו. מה המצב הנוכחי? היא שאלת מפתח אסטרטגית.

החלק השני הוא הסיכוי של משהו להמשיך, ככל שהוא נמוך הציון שאנו בזהרטרייד נותנים לו נקרא “רמת וודאות נמוכה” ככל שהוא גבוה “רמת וודאות גבוה” זה משפיע על ניהול הסיכונים (גודל העסקה) ועל ניהולה בפועל.

כך כדוגמא זיהוי מצב דובי שבא לידי תצורה של תקרה כפולה והמשיך בפתיחה Gap Down, אולם, שים לב- אין כאן המשכיות. בדיוק ההיפך, במקום שהמצב ימשך הוא יצר אפילו תגובה נגדית שהחזירה לתודעה הכוללת את שליטת הקונים.

אם נסכם זאת- זיהוי המצב בתחילתו הוא דובי, החלק השני “רמת וודאות נמוכה” של המשך אשר לא מאפשר עסקאות איכותיות. אנו שואפים לפעול ברמת “וודאות גבוהה”.

מכאן שהדגש ימשיך להיות על זיהוי נכון של מצב מיידי ומקומי והבנת המכלול על-מנת שנוכל לתת ציון כולל לסיכוי להמשך. סיכומו של יום: שתי התבניות וקווי הבחינה שלהן מופעים על הגרף המצורף נצטרך להמתין להכרעה.

אומן השדה

פנחס שדה, כותב דברים נפלאים, ממש תרכיזי חוכמה, כך למשל אחד הדברים העמוקים הוא משפטו הבא “כמה הרבה צריך למות בכדי להיוולד מחדש”. ולא, האמירה אינה לוקחת אותי לעולם המלנכוליה של המוות, אם כי להבנה שלעיתים אנו עוברים תהליכים עמוקים בכדי להגיע לתובנה חדשה שמאפשרת לנו תוצאה טובה יותר.

לסוחרים בהתחלה זה קורה דרך מחירי הטעויות שהם חווים, ככל שסוחר חווה הצלחה יתרה מכישלונות כך גדלה הסכנה בהמשך הדרך, כי ככל שהדרך ממשיכה הדברים גדלים ומועצמים ומי שאינו כלי לשאת משהו, לא נושא אותו.

אחד המשפטים המתריסים שאני מברך את יקרי, שגורם להם להתכווצות, הוא הברכה הבאה שלי אליהם “אם אלוהים אוהב אותך הוא ‘יפיל’ אותך בהתחלה”. ככל שאנו מקבלים שיעורים ותיקונים בשלבים מוקדמים יותר כך הסיכוי שנצלח את יתרת הדרך בהצלחה גדלה. למעשה אין כשלונות יש רק שיעורים המביאים אותנו למקומות טובים וגבוהים יותר.

יכול להיות שברגע מסוים אירוע מסוים בחיים לא ברור או לא מתחבר למציאות כוללת, אבל המשך הדרך וודאי כפי שהוא מראה לי שבסוף בסוף הכל לטובה. אי הפנמה או הקשבה לטבע, לבריאה או לאלוהות מביא לכך שנקבל שיעור עמוק וחזק יותר בכדי לרפא אותנו.

יש לעצור ולהתבונן. אני אומר לעצמי: מה היקום רוצה לומר לי בכל רגע, את מה הוא רוצה שאני אבין או אתקן ואתקן.

אם כבר דברים נפלאים של פנחס שדה, נסכם בציטוט נוסף מדבריו “וכי מהו האדם? הלא הוא רק שואל (אולי הוא התגלמות השאלה) בעוד העצמים יודעים, על פי דרכם האילמת, להשיב.”

יום מבורך מתוק מזהיר ושמור

זהר

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

One comment on “אומן השדה. סקירה יומית [24.05.18]”

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross