בעיות משקל ובעיות גובה – כיצד נתמודד (סקירה יומית 25.08.17)

אסטרטגית זנב לאריות

בעיות משקל בעיות גובה

באחד הימים קראתי מאמר שמדבר על שני סוגי בעיות שיש לאנשים, סוג אחד של בעיות היה בעיות גובה (ראה ערך זהר בויקי), הסוג השני של הבעיות נקרא בעיות משקל. אתם בטח שואלים להבדל בין שניהם/ ההבדל בפשט הוא בסוג אחד של בעיות לא ניתן לעשות כלום ובסוג השני ודאי שניתן לעשות משהו, גובה הוא נתון ״מוכתב״ ומשקל הוא נתון ״נשלט״.

נמצא כי רוב האנשים בעולם משום מה אוהבים להתעסק בעיקר בבעיות גובה ולהתעלם מהסוג השני של בעיות משקל למרות שעל הראשון אין להם השפעה ועל השני כן, כאשר מיעוט קטן מתעלם מבעיות גובה ומתעסק רק במה שיש לו השפעה עליו מה שמכונה בכתבה בעיות משקל.
אני מערער לעצמי שאולי זאת הסיבה שהמיעוט הזה מצליח לעומת היתר, אולי באמת זה מתחיל באיזה בעיות כדי לנו טפל בחיים.
למרות פשטות הדברים הרעיון כשלעצמו כשנחשפתי אליו לראשונה גרם לי להרבה מחשבות וחיוכים, התגובה המיידית בהשפעה של קריאת הדברים עלי את העניין, הייתה בעיקר בכמות הצפייה הקשבה לחדשות ואקטואליה (עם כי קרוביי יאמרו שאני עדין צרכן מתמיד) וויתור על כניסה לויכוחים פוליטיים.
הסיבה שאני פותח וכותב על זה הבוקר אינה רק בכדי לספר לכם כי גילתי חלוקה פילוסופית ותפסתית של בעיות בעולם וכיצד נכון הטיפול בהן.  אלה בכדי לחלוק עמכם עוד נושא שצף ומשתלט לי על המחשבות מדי פעם בשנים האחרונות – מחשבות שנקראת האח הגדול והמשמעות שלה לטוב לרע בחיינו.
כך לדוגמה הרבה פעמים אני שואל את עצמי מה יקרה לאנשים או לי עם מאגרים מסויימים יפרצו, או מה יקרה לרגע אם האחים ברגע של שחצנות יתחילו לזמר ולהסביר מה יודעים עלי/נו, מיד מצטרפת לכך המחשבה הפעילה האם להתחיל ״להתנקות״ החוצה מכל מיני אחים גדולים?, אוכל לספר לך כי יש לי חברות וחברים שממש מנתקים חלק מהיכולות של מכשירי הפלאפון מתוך המחשבה הזאת, חלקם פורשים מכל מיני אחים גדולים עד כמה שהעולם מאפשר להם.
מצד שני לא אוכל להתעלם מהנוחות והשיפור חיים הקיצוני שהטכנולוגיה והאח הגדול הכניסו לתוך חיינו, האח גוגל כדוגמא בטיול האחרון דאג לי להמון דברים, לבין היתר הסביר לי איך מגיעים ובכל מיני דרכים למקומות שלא ידעתי על קיומם או אשר במקרים אחרים מפאת אי ההכרה אולי הייתי מוותר על לגיע אליהם. דאג לספר לי על אתרים ומסעדות אפילו ענה לי על שאלות קשות, הכל בחביבות ותוך זמן וקצר ואפשר לי מיקסום של הטיול, דבר שבזמן אמת גרם לי לחייך להודות על סוג של שפע שקיים סביבי, כן החזקתי ביד חתיכת מתכת קטנה עטופה במגן פלסטיק ופשוט חייכתי נבוך, מכל מיני שאלות ומחשבות שעלו לי על הבריאה ואפילו על בורא עולם.

אחים ואחיות גדולים

עוד אח/ות שהצטרפה למשפחה בשנים האחרונות היא האחות פייסבוק, שמנסה לשנות לנו את הרגלי הצריכה האכילה ואפילו את הרגלי המחשבה, אחות שהולכת ותופסת כח ריכוזי עצום שלמעשה אנחנו אלה שנותנים לה אותו – כך שהשאלות גובה ומשקל הבוקר עלו בהקשר אליה.

קראתי הבוקר כי שירות חדש שהיא מכניסה במסגרת נסיונות השתלטות או לפחות יצירת שותפות בכח עם חברות המדיה והחדשות. שירות שמאפשר לגופי מדיה ותוכן למכור שירותי צפיה וחדשות בתשלום בתוך פייסלנד.

פייסלנד מזמינה יצרני תוכן חדשותי לעלות תכנים מלאים (הדגש על מלאי) לפייסבוק – בתמורה להפצה עמוקה של תכנים וחלוקה בהכנסה בפרסום עם פייסבוק.

ככל שהמהלך הזה יצלח יש לו משמעויות עמוקות וזה מחזיר אותי לשאלה אבל הפעם לא לשאלה אם זה טוב או רע (זה עצוב שלא הביא אותי לדיון עם עצמי של טוב או רע), אלה זה הביא אותי לשאלה האם פייסבוק ושאר אחים אחיות זה בעיות גובה או בעיות משקל וכיצד עלי עקרונית לנהוג אל מול האחים והאחיות שכופיים עלי משפחה חדשה.

הנטייה שלי הבוקר היא להבין שכנראה מדובר בבעיות גובה ועדיף כי אלמד לחיות עם זה נכון, העולם משתנה יש אפשרות מדהימות חדשות צריך לגלות גמישות מחשבתית ושכלית ולהבין שאחים ואחיות בקיצור משפחה הן לא בעיות משקל כי עם בעיות גובה, והדרך הטובה ביותר לא להינזק בעתיד ממנה היא פשוט להיות אתה כאילו לא הייתה, רק היותך אתה המוחלט ייתר את השפעתם השלילית.

מכיוון שהגובה הוא לא הצד החזק אצלי – אז לבטח רבים לא מסכימים את תצורת המחשבה שלי ועדין נראה לי כי זה נושא לדיון ומחשבה.

למי ששואל איך זה קשור לשוק ההון, אז לכאורה השאלה היא פשוטה, אבל מחשבה לעומק ודאי יש לכך השפעה מרחיקת לכת – על עולם המניפולציה והעל הכח והיכולת של אחים ואחיות מסויימים להניע אותנו לפעול בצורות נשלטות ומניפולטיביות, לא להיבהל יש פתרון  והוא פשוט והא  הבנה תהליכית של דברים תעזור לכם להבין את המתרחש גם מבלי להבין אותו ולבטח לא להינזק.

תוך כדי הדברים חזרתי להציץ במניית פייסבוק במפה השנתית מיום ההנפקה שלה ואמרתי לעצמי כמה לפעמים הפשוטה באסטרטגיות והטקטיקיות יכולות לנצח את השוק כולו, בסה”כ צריך להבין בחיים כי צריך להיות זנב לאריות ולא ראש לשעולים.

נחכה לערב נראה את סיכום דברי הנגידים ולאן הם רוצים להוביל אותו ומשם נכלכל את צעדינו להמשך, לקראת סיום הרבעון הנוכחי שלנו, ועד אז אשמח לשמוע את דעתכם על בעיות גובה ומשקל בחיים שלכם ועל הדרכים שבהם אתם מתמודדים עם הדברים.

שבת שלום מבורכת מתוקה ומזהירה
זהר ליבוביץ
קצת על אומנות ומיומנות או על בעיות גובה ומשקל בחיי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

One comment on “בעיות משקל ובעיות גובה – כיצד נתמודד (סקירה יומית 25.08.17)”

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross