תמונת מצב יומית 12-01-24 – ב בשבט תשפ״ד

zohARTrade – SPY 11-01-24

תמונת מצב יומית

השוקים סגרו בעליות קלות למרות נטייה שלילית לאורך רוב היום, הסנופי עלה בתחילה אך נתקל בהתנגדות בשיא כל הזמנים (ATH).

דוח מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר היה מעט גבוה יותר מהצפיות עליה 3.4% בשנה לעומת 3.1% בנובמבר. ותביעות האבטלה הראשונית השבועיות נותרו מתחת לרמת המיתון – ולמה אני מזכיר את הנתונים הפונדמנטליים הללו.

כי הנתונים הללו צפויים שלא לשכנע את הפדרל להוריד ריבית או להוריד בקצב שהוא תכנן.

שוק ההון האמריקאי חכם, הוא מבין את המצב העובדתי של קיומו של הביטקוין, הוא מעדיף שהרוב יסחר בשווקים הרגילים, זאת הסיבה לדעתי שהוא אישר אתמול 11 קרנות סל חדשות.

עדיין המשקל ותשומת הלב היום תהיה למדד המחירים ליצרן (PPI) לחודש דצמבר. ושוב המבחן של השוק יהיה איך הוא מתנהג אל מול הגבוה של הזמנים ואזור התנגדות שסגר בתוכו.

אני. כישלון.

כשאדם חווה כישלון, הוא חש כאב רגשי. הכאב הזה נובע מכך שהאדם לא הצליח להשיג את המטרה שלו, מה שמוביל לתחושת אכזבה, תסכול וחוסר אונים. הכאב הזה מתבטא גם בגוף האדם, בצורה של שינויים פיזיולוגיים.

אחד השינויים הפיזיולוגיים הבולטים ביותר שמתרחשים בגוף האדם בעקבות כישלון הוא עלייה ברמות האדרנלין. אדרנלין הוא הורמון הנוצר בבלוטת יותרת הכליה, והוא אחראי על תגובת ה”הילחם או ברח” של הגוף. כאשר רמות האדרנלין עולות, האדם חווה עלייה בקצב הלב, לחץ דם, נשימה ודופק. הוא עשוי גם לחוש חרדה, מתח וחוסר מנוחה.

שינויים פיזיולוגיים נוספים המתרחשים בגוף בעקבות כישלון כוללים:

עלייה ברמות קורטיזול, שהוא הורמון אחר הנוצר בבלוטת יותרת הכליה. קורטיזול קשור ללחץ נפשי, והוא יכול לגרום לתופעות כמו עייפות, ירידה בתיאבון וירידה בתפקוד המיני.

ירידה ברמות הסרוטונין, שהוא הורמון שנקשר לתחושת האושר והרוגע. ירידה ברמות הסרוטונין יכולה לגרום לתופעות כמו דיכאון, עצבנות וחוסר ריכוז.

השפעה על ההערכה העצמית

כישלון בשוק ההון יכול להשפיע באופן משמעותי על הערכה העצמית של הסוחר. הסיבה לכך היא ששוק ההון הוא מקום תחרותי מאוד, וכישלון עלול להיתפס כאות לכך שהסוחר לא טוב מספיק.

כשסוחר חווה כישלון בשוק ההון, הוא עלול להתחיל לחשוב שהוא לא מסוגל להצליח. הוא עלול להרגיש עצוב, מדוכא וחסום. תחושות אלו עלולות לפגוע בביטחון העצמי שלו, ולהקשות עליו להתמודד עם כישלונות נוספים בעתיד.

במיוחד זה בולט וניכר בשוק ההון, בו אנו חווים זאת לא פעם ונאלצים לאסוף את עצמנו בכל פעם מחדש, לעיתים נראה שאין כבר כח, באופן שהתופעה גוררת פנימה לתוכה את כל יתר ענפי החיים.

אין לי כח יותר…

כדי להתמודד עם ההשפעות של כישלון בשוק ההון, חשוב לסוחר להבין שהוא לא לבד. כולם חווים כישלונות מדי פעם, וזה לא אומר שהם לא טובים מספיק. חשוב גם לסוחר לזכור שכישלון הוא הזדמנות ללמוד ולצמוח. כאשר סוחר מבין מה גרם לו להיכשל, הוא יכול לשפר את אסטרטגיית המסחר שלו ולהגדיל את הסיכויים שלו להצליח בעתיד.

להלן כמה טיפים שיכולים לעזור לסוחר בשוק ההון להתמודד עם כישלון:

הכיר ברגשות שלך. זה בסדר לחוות כעס, עצב או אכזבה אחרי כישלון. אל תנסה להדחיק את הרגשות האלו.

דבר עם מישהו שאתה סומך עליו. שיחה עם חבר, בן משפחה או מטפל יכולה לעזור לך להבין את הרגשות שלך ולקבל תמיכה.

למד מהטעויות שלך. במקום להתמקד בכישלון, התמקדו בלמידה ממנו. מה עשית לא בסדר? איך אתה יכול לשפר את האסטרטגיה שלך?

אל תוותרו. כישלון הוא חלק מהחיים. אל תתנו לו לעצור אתכם מלנסות שוב.

 

אל תוותרו…  גמני אתמול ״על זירת האגו״ קיבלתי אגרוף באחת העסקאות שהוריד אותי לרצפה לספרה של שופט הזירה. 

פשוט תניחו לעצמכם לרגע, זה בסדר בהמשך הטיפוס לפסגת הר לעצור לרגע לנח לנשום את ספירת השופט, ואז לקום!

 

שבת שלום

זהר ליבוביץ – 🐘-או-סוף המסחר שלך

אבי שיטת וויקוף בישראל
ותוכנית הליווי ׳מרגל המסחר׳

נ.ב.

 

לפעמים הכל נראה כמו קשקוש וקלישאות, ככל שזה כך, זה בדיוק הסימן שעליך לתת עוד מקום לרגשות שלך. (אומר וכותב לעצמי) רק שהכאב מתחיל להתמוסס, נכון להמשיך עליה עם יעדים קצרי טווח וקלים לביצוע, כאלה שיחזרו ויחזקו לך את ההערכה העצמית.

הצלחה היא לא יעד, אלא מסע. אם אתה נהנה מהדרך, לא משנה לאן אתה מגיע ואם אתה לא נהנה מהדרך, זה רק סימן שירדת משביל ההנאה ועליך לחזור אליו. אני אכן לרגע ירדתי משביל הנאה, הרגע אני לא נהנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 comments on “תמונת מצב יומית 12-01-24 – ב בשבט תשפ״ד”

  1. הי זוהר תודה במיוחד על החלק השני. החלק המנטלי. מבחינתי זה החלק החשוב, כמובן עם למידת הלקחים. כשזה קורה, נפילה כזאת, שמתי לב כמה חשוב להגיד לעצמך אוקיי מה קרה פה? ולהבין מה באמת עשית מבחינת העיסקה, לשחזר, ומיד לרשום מה לא לעשות. קודם כל זה הדבר הנכון לעשות, וגם מרחיק את מחשבות הכישלון. עוזר גם לחשוב מה המטרה העליונה שלך, פרנסה נוספת וכו, מה שמוריד את ההרגשה הלא טובה ומחזק קצת. רוצה להודות לך על הרעיון לסחור דרך ברוקר שמממן, לדעתי זה מצוין.

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross