סקירה יומית (22.03.16 eod) – להגדיל או לא להגדיל?

בר קטן - מה ניתן לעשות בו
בר קטן – מה ניתן לעשות בו

השוק ממשיך בהססנות שלו הידיעות הקרובות שעשויות להניע אותו לכיוון מסויים הוא פרסום ההודעות היום במהלך המסחר. בהתייחס לתחום הנדל״ן. תעקבו תראו אם ישנן הפתעות בהתייחס לציפיות.

אתמול רוב היום לא הייתי מול המסכים בגלל הכנס, לפני הכנס החלטתי לפעול על כמות מאוד קטנה בכדי להמחיש משהו, בחרתי לפעול בגודל של כ-5000 ש״ח או בפועל קניתי 40 מניות של המניה המצורפת כוונתי לגודל פוזיציה של כ-1250 דולר.

כנס מבוא מרץ 2016
כנס מבוא מרץ 2016

כמובן שהסיבה שקניתי אתמול לא הייתה שהמניה ירדה הרבה, אלה חיבור בין תובנות במפה היומית כמו מחזורי קצה, התנהגות של היום הקודם, והגדרת הזדמנות שהייתה לי בתוך היום, כאשר אני מסיים ברווח של מעל 60$ כ-240 ש״ח.

אני לא נכנס כעת לדיון הכולל של הדברים מה קורה בהפסדים וכו. אם כי מי שראה אתמול בכנס, ראה שהסיכון היה 20 דולר לערך כך שהרווח הנוכחי הוא פי 3 מהסיכון שזהו המדד האמיתי! הדיון האמיתי והטענה שלי לסוחרים תפסיקו להסתכל על סרטונים שבו אנשים קונים אלפי מניות ופועלים ללא תחתית שימו לב (מתוך הפרסומים שלהם) הרווח הוא אלפי דולרים אך ההפסד בימים מפסידים הוא אותו גודל כך שלמעשה הם או מרווחים יחידת סיכון או מפסידים יחידת סיכון – שזה לא מרשים – להפך כל מי שמתנהל ללא ניהול סיכונים רק זוכה לבוז לבטח בדוגמא הרעה שהוא מהווה לאחר.

זה קצת כמו לראות סרטי פורנו ולבוא הביתה ולהרגיש רע על ההפרש בביצועים, זה כמו לראות תמונה שעברה פוטושופ ולבכות על הפערים במראה… להיות מורה או מכשיר זה קודם כל להיות דוגמא ומופת לאחר.

מה שמרשים הוא לסכן יחידה ולהרוויח יותר מכך, מה שמרשים זה לשרוד לאורח זמן בשוק על-מנת להגדיל את הסיכוי שלכם להפוך לסוחרים – הכסף הוא מגבר רגשי להגביר זה בסדר, אך תמיד נכון להגביר במידה שהרגש לא תוסף את מקום יכולת קבלת ההחלטות.

גם קצב של 60$ ביום המשמעות שלו כ-1500$ בחודש מול סיכון של כ-500$ (בכדי להבין את הדברים), זכרו חוק הברזל שהכתבתי לכם בשיעור ניהול סיכונים ״אנחנו מגדילים עם ההצלחה ולא מגדילים בשביל ההצלחה״.

זכרו המטרה הראשונה היא שרידות – לא הפסיד, אח״כ מגיעה מדרגת הרווח ולא להיפך, הקטינו כמויות עבדו נכון צרו את המיומנות, כשיש מיומנות גם בעזרת כמויות וסיכונים קטנים ניתן להגיע להשגים מרשימים – זכרו את מחיר הטעות ולא רק את פוטנציאל הרווח.

בגלל שהיום הסתיים קרוב לגבוה היומי , השארנו את הפוזיציה פתוחה בכדי למקסם היום.

חג פורים שמח – זהר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 comments on “סקירה יומית (22.03.16 eod) – להגדיל או לא להגדיל?”

  1. שיעור חשוב מאוד. הגעתי כבר להבנה הזאת לפני מספר חודשים בעצמי, אבל זה תמיד טוב ומעודד לקרוא את זה גם ממך, זהר.
    ומה שאני מתכוון לעשות עם הסקירה הזאת זה לגזור ולשמור.
    תודה זהר וחג שמח.

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross