סקירה יומית 22.02.24

מאבקי צמרת

מאבקי צמרת.

המחיר ממשיך לדשדש, הימצאותו במרכז הטווח האחרון (ראה גרף המצורף) מעיד על מאבקי צמרת. זאת על רקע רצף עליות והגעה לשיא כל הזמנים במדדי הרוחב בשוק. 

ניכר כי חלק מן המשקיעים המושקעים בחברות המגה, החלו בשבועיים האחרונים במימוש באזורי שיא כל הזמנים וממילא בשיא הרווחיות שלהם.

מימושים בחברות המגמה ובמניות הצמיחה הן הגורם עיקרי לעצירה בשווקים בשבועות האחרונים.

מנגד הגיע ביקוש נגדי של סוחרים מתחוכמים שזיהו פער (או פיגור) של החברות הבינוניות/קטנות אל מול חברות המגה, פער שלדעתם הסובייקטיבית אמור להיסגר – הבנה זו יצרה שם ביקשים.

התוצאה = מאבקי צמרת.

פעילות הניכרת בתוך היום הייתה של איסוף סחורה, עניין ספקולטיבי של רכישת ירידות או כיסוי פעולות שורט שנעשו בימים האחרונים. 

פעילות האיסוף היומית יצרה רווחים נאים לסוחרי היום בזכות חצי שעת המסחר האחרונה עת המחיר חזר לכיוון שער הסגירה הקודם ואף מעט מעליו 0.13%+.

זווית נוספת

אנו מחלקים את השוק לקבוצות ראשיות בעלי מכנה משותף כדי להבין לאן פני השוק, כך לדוגמא:

מניות צמיחה הן מניות של חברות צומחות בקצב מהיר, הן בהכנסות והן ברווחים. חברות אלו הן בדרך כלל חדשניות ופועלות בתחומים מתפתחים, כמו טכנולוגיה, ביוטכנולוגיה או אנרגיה מתחדשת כגון NVDA. יתרון מרכזי של מניות צמיחה הוא הפוטנציאל לתשואה גבוהה, כתוצאה מהצמיחה המואצת. עם זאת, מניות אלו נושאות סיכון גבוה יותר, כיוון שהן תלויות ביכולתן להמשיך ולצמוח בקצב גבוה לאורך זמן.

מניות ערך הן מניות של חברות בוגרות ויציבות, בעלות היסטוריה ארוכה של רווחיות. חברות אלו פועלות בדרך כלל בתחומים מבוססים, כמו מוצרי צריכה, תשתיות או שירותים פיננסיים. יתרון מרכזי של מניות ערך הוא יציבות ותזרים מזומנים חזק. עם זאת, פוטנציאל התשואה שלהן נמוך יחסית למניות צמיחה.

מדד חברות הצמיחה ירד 0.3%- אתמול ומצד שני מדד חברות הערך עלה 0.4%+, דבר המעיד על תנועה ״הגנתית״ של הכסף ומימוש רווחים – מכאן הרגישות לתוצאות הדוחות בעונת הדוחות לא רק לתוצאות אלה גם לצפי לעתיד לבוא מכאן.

כדוגמא ניתן לראות איך חברה כגון Palo Alto Networks חברת צמיחה שהודיע על ירידה בדוחות יצרה מימושים וירידות חדות בחברה (PANW).

לכל סוחרי הלמה?

המשקיעים היו זהירים ולא ביצעו עסקאות גדולות. הם מחכים לפרסום פרוטוקול ישיבת ה-FOMC. פרוטוקול זה יכול לרמוז על כוונות הריבית של הפדרל ריזרב והוא נכתב בסוף חודש ינואר.

מתוך הפרוטוקולים לא עולה הבהירות של עת תחילת הירידה בריבית, בגדול ממתינים שהאינפלציה תרד ל-2%.

סיכומו של דבר אנחנו נמצאים באמצע טווח דשדוש המעיד על מאבקים בצמרת, קשה לפתוח עסקאות חדשות בנקודה זאת ומנגד תמיד נכון להמשיך למקסם עסקאות טובות קיימות.

 

יום מבורך

זהר ליבוביץ – 🐘-או-סוף המסחר שלך

אבי שיטת וויקוף בישראל
ותוכנית הליווי סוחרים ׳מרגל המסחר׳

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross