סקירה יומית 12/3/2020 – על חלב מפוסטר שמעת?

חלב מפוסטר ומצב השוק

חלב מפוסטר

חשוב מאוד כל הזמן להיות שיטתי ככל שהנך מעוניין לבדוק ולמדוד שיטה מסוימת, על כן אתעלם מהמידע החיצוני בהתייחס לקורונה וחוסר הודאות שהוא מביא. בסוף אנחנו הולכים אחרי המחשבה וזרם הכסף.

הבוקר אני רוצה לכתוב לך על לואי פסטר – לואי פסטר היה כימאי וביולוג צרפתי שנודע בזכות תרומתו לעקרונות החיסון, התסיסה והפיסטור ולהבנת כיראוליות בכימיה. והתגליות שלו ושל ממשיכי דרכו הצילו חיים של מיליוני אנשים מאז תקופתו.

ודאי בעת הזאת חסר לנו פורץ דרך כמוהו אבל אני דווקא רוצה להביא ציטוט שלו בהתייחס להון Fortune Favors the prepared Mind הון מעדיף את המוח (או תודעה) המוכן.

הבנה וכניסה לתודעה נכונה – לפסטר את המצב

מרגע שהשוק התחיל בתיקון או בשפת המשל שהבאתי לא מצא מקום “מרעה” חדש בגבוה של כל הזמנים (כתוצאה מאירוע חיצוני) הבנו שמתחילה מכירה אשר מאפשרת למחיר לרדת ובקלות (בעדר קונים והתגברות המוכרים) והשאלה הפתוחה היא עד מתי/לאן?

התשובה היא אנחנו  לא יודעים עד לאן, אנחנו לא יודעים לחזות את העתיד, אז מה אנחנו יודעים? אנחנו יודעים שני נתונים עיקריים חשובים: ראשית את המצב הנוכחי, והיא מגמה יורדת כפי שבא לידי ביטוי בגרף הקטן שהוספתי היום על הגרף החודשי.

מגמה שלעת עתה לא קבלתנו סימני סיום מצטברים וכך יש להתייחס אליה, כמגמה הנמשכת כל עוד…

נתון שני שאנחנו יודעים היכן היו המקומות הקודמים שהשוק תמחר באופן שנכון לאסוף ולקנות שם, מסומן בקווים האדומים על הגרף החודשי. ככל שהמחיר המתומחר לא ישתנה סביר להניח כשהמחיר יגיע לשם תמשכנה הקניות שם ותיבלמנה הירידות.

הסיבה לרוב שהקניות מתחדשות באזורים בהם יתחילו, היא שהכסף הגדול לרוב אינו מצליח לקנות את מלוא רצונו במחירי התמחור והוא מפסיק שהמחיר יוצא לדרך ומצד שני ככל שהמחיר חוזר לאזור הערך הוא ממשיך ומצטייד כל עוד המחיר המהוון לא השתנה.

הדרך היחידה שלנו לדעת אם המחיר המהוון ישתנה ואם אזור ערך הוא עדין אזור ערך? היא אחת ויחידה והיא מבחן ההתנהגות של השוק בתוך אזור הערך.

ברגע שהמחיר יגיע למקום שמכונה אזור שאינו הוגן למכירות (UVA) ואכן השוק יגיב לכך נוכל לאסוף סימני סיום מצטברים (לפחות 3) ואז לחפש הזדמנויות להצטייד.

במקרה והשוק ימשיך למכור את האזור הלא הוגן למכירות, נבין מין שהשוק מחפש תמחור מחודש ואז אדבר על סימני התמחור המחודשים, אך כעת מוקדם לעשות זאת ובנימה אישית אני גם מקווה שלא נגיע לשם – כולנו מעל הכל חפצי חיים ושגרה.

לכל מי שקונה בדרך מטה עוד מניות

כל מי שקונה בדרך מניות כי מילאו לו את הראש, שנכון למצע, להוסיף סחורה, שכולם נבהלים חשוב לקנות, קנה ושכח וכו’ אני לא רוצה להתייחס בעת הזאת, כבר כתבתי את דעתי לא פעם בעיקר לאחרונה על הנוהגים כך.

אני רוצה לדבר על מי שפועל ועדין וקונה לתוך הירידות תוך שהוא עדין מנהל סיכונים, נכנסתם לאחרונה למנייה שחשבתם שהיא חזקה מהשוק, למרות המחשבה והניתוח הנכון השוק מכריע אותה – תחתכו הפסד ותעצרו.

ככל שאינכם מסוגלים לעשות זאת בקו ראשון, אני מציע לכם להגדיר קו שני (או סכום הפסד) שאם המחיר מגיע אליו עם כל הכאב אתם חותכים.

זכרו הכלל הגדול והעיקרי הוא להימנע מהפסדים גדולים, גם אני לעתים כמו כל בשר בדם,משתלט עלי הרצון להיות ראשון להיות מוביל ואני נכנס טרם עת למניות חזקות מהשוק יחד עם זאת מקפיד ככל שהשוק מכריע אותם לחתוך ולצאת החוצה (האוצ’).

עוד אני מציע לך שאם אתה פותח עסקה לונג חדש שלא תעלה על 5% מגדול התיק ועד שהעסקה הזאת אינה רווחית שלא תחשוב על פתיחת עסקאות לונג חדשות, למעשה העסקה תהיה לכם לברומטר ע”פ מצבה האם נכון לפתוח עוד עסקאות או לא בעת הזאת.

ככל שהדבר קורה לך מספר פעמים ברצף, עצור אל תוסיף לסחור בימים הללו. קחו כמה ימים חופש, תחזור ברגע שתקבל לפחות את הסימן הראשון של מכירות קצה משם תוכל להתחיל ולעקוב אחר המתפתח ולהחליט, לפעמים לעצור לרגע זה לעצור את הראייה, המחשבה והתודעה.

אסטרטגיות שימושיות או שימושי אסטרטגיה

פתחתי בלואי פסטר ארצה גם לסיים בו פסטר כתב משפט יפה ומרגש “אין דבר כזה מדעים שימושים יש רק יישומי מדע” There are no such things as applied sciemces, only applications of science אני לקחתי זאת פנימה לתוך העולם של ניתוח שיפוטי על פי שיטת הפיל ואומר לך את הדבר הבא “אין דבר כזה אסטרטגיות ישימות יש רק יישומי אסטרטגיה”.

למה אני מסיים את הכתיבה היום באופן בו אני מסיים, מפני שהבוקר התקשר אלי משהו שעושה סקר היכן ללמד מסחר בשוק ההון ולאחר שיחה בו הכין שאלות מבחן, הוסיף ואמר יש לי שאלה אחת אחרונה שתעזור לי לקבל החלטה היכן ללמוד, שאל אמרתי לו, אכן שאל.

כמה אסטרטגיות אתה מלמד, עניתי לו “רק אחת”. לבטח קבלתי ציון נכשל אצלו.

יום מבורך ומפוסטר

זהר ליבוביץ

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 comments on “סקירה יומית 12/3/2020 – על חלב מפוסטר שמעת?”

  1. הי זוהר
    אני לא דואג לך…
    אם התשובה היא “רק אחת” הוא צריך לקבל את זה כי כמו שאתה תמיד אומר …יש להיצמד לשיטה אחת, לבדוק אותה ואם היא עובדת סימן שהיא נכונה לנו וצריך לשפר ולשכלל אותה “כל עוד היא עובדת”…

  2. זוהר שלום

    מבקש הסבר למושג,
    איזור שאינו הוגן למכירות

    תןדה
    ישראל

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross