זמן: סוחרים מקצועיים מעדיפים תיקון בזמן (סקירה יומית 10.08.17)

זמן

זמן Time

המשאב הכי יקר שיש לו לאדם אומר הרב חיים סבתו “לא כל הימים שווים ולא כל השעות שוות. יש ימים ארוכים ויש קצרים, יש יום שנדמה לו לאדם כשנה, יש שנים שהן בעיניו כימים אחדים, יש רגע שנראה שהוא לא יסתיים לעולם ויש חיים החולפים כחלוף עין”

השוק ממשיך לנוע על ציידו כפי שהגדרנו אותו במאמרים האחרונים, עת התבשלות של הדברים, סוחרים מעדיפים תיקון בזמן הוא פחות מכאיב מאשר תיקון במחיר. מי שמבין את התהליך מבין את חשיבות התיקון בזמן ואופיו למהלך הבא בשוק.

חיבור עניין הזמן והתזמון של העסקה הבאה בעיניי רבים הוא אפשרי בעייני אחרים לא, אך אוכל לומר לכם שככל שאנחנו מתקרבים לסיום התיקון בזמן מתקבלים סמנים לכך, הסוד איננו בתזמון אלה בהבנה הפנימית האם מדובר באיסוף או פיזור ובהצטרפות לתהליך כאשר הוא כבר אגר מספיק אנרגיה.

אנשים מדברים על טבע הם בטוחים שהנפלאה היא פתאומית ומפתיעה יש פתגם סיני שאומר “קרח בעובי מטר לא נוצר בין לילה”, אתמול במסחר התוך יומי נסיתי לזהות תהליך איסוף בתחילתו לבנות פוזיציה נוספת, בהנחה שאם היום יסתיים ב-KR מעלה אוכל לנצל את מצב מכירות היתר ותבנית נוספת של NR לביצוע עסקת סוינג לכמה ימים, אבל טבע הראתה שזה לא הקצה, אני לא התווכחתי.

אני קורא שישנם אנשים החושבים שמסחר הוא רק בחלקו הקטן טכני או מבוסס שיטה והשאר זאת אינטואיציה, ככה זה שאין שיטה סודרה שמבינה את הדברים, אתה תקוע במדרגת הניסיון המצטבר שלך שפעם משרת אותך ופעם משמש לך כחרב פפיות ומנסה לחזק את חוסר הידע שלך בכותרות שטותיות, רק ניתוח שיפוטי המבין את העקרונות הדברים מאפשר להצטרף לתהליך במקומות איכותיים מצד אחד ומצד שני אף לוותר על דברים שהתהליך מספר לך דבר אחר.

כשהייתי נער בתיכון (כאמור לא מזמן, אני כותב כאילו מזמן בשביל הנופח הדרמתי J ) קראתי את הספר של לי איאקוקה שנקרא על שמו שמספר איך (סופרמן תוספת שלי) הציל עסקים כושלים במיוחד בתעשייה הרכב (בנימה אישית אחרי גם על ייצור פורד מוסטנג האגדי), כאילו כולנו מחפשים את סוד נוסחת הקסם.

כבר אז הבנתי כמה חשוב לקרא ולשמוע כיצד חושבים מתנהגים אנשים מצליחים, אחד מהסודות הזכורים לי היא האמירה “היכולת להתרכז ולנצל את הזמן בחוכמה היא הכל.” אני לרוב קצת כושל בעניין, אבל מי יודע אולי במנוחה כמו במנוחת השוק נוצרת האנרגיה לעשייה הבאה.

יהודה עמיחי ביקש לחתום את הסקירה היום ואמר לי כרמז לבקשה שעלי לבקש “אני רוצה להגיע למצב של שעון יד. זמן כקישוט.”

יום מבורך מתוק ומזהיר לכם – זהר

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross