סקירה יומית 09/07/2019 – איך במשפט אחד הוא חרץ את גורלה

החיים והמוות בידי הלשון

פחד ודאגה כגורם מקפיא

החלום שלך הוא ודאי פחות דאגות, העיסוק במה יהיה ביום שיהיה לי פחות דאגות, נשבר הז… מהלחץ ומהמחשבות כל היום מה יהיה, איך אני ריבונו של עולם, מסייע לבן הזה והבת זאת עוד מעט גדלה ובכלל הכל נהיה יותר… ויותר קשה, יותר יקר.

בזמן הפנוי הגוף משחרר לך חומרים כימיים שרק מעצימים את התחושה ואתה בעיקר מרגיש עייף מותש דאגה ופחד הינם המחשבה השלטת.

אתה אומר לעצמך “ביום שלא יהיו לי דאגות, ביום שיהיו לי הרבה כסף…” שוב עיסוק בעתיד ורוד שבכל פעם שאתה מגיע אליו אפילו במחשבה אתה מעלה חיוך, איזה נחת לכאן בדיוק רציתי להגיע

ומכאן הנכספות אליו (אל עתיד ללא דאגה ופחד) גדלה וגדלה.

צר לי לאכזב אותך

אני מקשיב לך מדבר, אני קורא את המחשבות שלך ומבין עד כמה אתה לא בכיוון הנכון. לא בא להשבית שמחות, אך החשש והדאגה לא הולכים להיפסק, הם החליטו להישאר כל עוד תמשיך לטפל בעניין באותה הדרך שאתה מטפל כעת.

אותה הדרך רק מקבעת את הדאגה, רק מעצימה את המפחד ואתה יודע עוד משהו מכיוון שמחשבה בסופו של דבר משפיעה על הרגשות שלך אז לא פלא שהן מתעצמות ואתה הולך ונהיה רגיש תופעות החולשה הופכות להיות חבר חדש בחיים.

ובכל זאת אתה חוזר בדמיון לפעמים בסרט או בספר שאתה רואה אל עתיד שבו יהיה לך יותר, יותר חברה, יותר כסף וכש… אצליח הכל יעלם ואתחיל להנות בחיים ומיד אתה מפנה אלי את השאלה.

זהר, האם כשמצליחים התחושות שאתה מתאר נעלמות?

מתנצל הם לא (אלא אם תאמץ גישה אחרת) אני ייקח אותך אפילו לעתיד הרחוק בכדי להוכיח לך את הדברים חבר שלי ג’ף (בזוס), פתח חנות ספרים קטנה.

בגלל קוטנה אתה לא כל כך מכיר אותה, כן עזב את מקום עבודתו למרות שהיה בסביבה נהדרת והלך לפתח ולממש את חלומו שאחת מן המטרות העיקריות העלמות הפחדים והדאגות.

ג’ף היה כל כך יעיל שהחברה שלה גדלה והפכה להיות לחברת הקמעונאות הגדולה בעולם והנה למרות גודלה של החברה ועוצמת הכלכלית והיכולת שלה להמציא את עצמה בכל פעם בחדש ולקבע את מקומה, אפילו לא בארץ כי עם בעולם.

שלא להזכיר כי החברה של ג’ף, אתה שואל איזה חברה? חברת אמזון, מרוויחה מיליארדים בכל רבעון והיא החשש והפחד המסחרי כל של כמעט כל מוסד בתחום בו היא נוגעת, לא הרגיע את גף’ מודאג!

ג’ף מודאג!

מתנת היום שלו לעצמו בחגיגות 25 שנה לחברה – “דאגה וגזר דין מוות” הדאגה ולעניות דעתי ג’ף אף חרץ את גורל החברה למרות גודלה ועשה זאת במשפט אחד “אמזון היא לא גדולה מדי מכדי להיכשל, ולמעשה אני צופה שיום אחד היא תיכשל. אם תסתכלו על חברות גדולות, תוחלת החיים שלהן נוטה להיות שלושים ומשהו שנים, ולא מאה ומשהו שנים”.

אין לו מושג איזה נזק הוא עשה לתת מודע שלו?! במשפט הזה ועוד הוא שתל במחשבות שלו ושל שאר העובדים את מסלול התרסקות של הליויתן אל החוף. למעשה הוא די חורץ ואומר שנשאר לה משהו כמו 5 שנים. הוא סובב את האותו לנסיעה אל תוך התהום  בזה הרגע הוא כיוון את הוויז למקום אחד והוא התרסקות.

הנה אני מצרף לך את הכתבה על חבר שלי ג’ף בה מצוטטים דבריו וגישתו ההרסית, אני בהחלט חושב בעקבות הכתבה לעשות שורט על החברה בהזדמנות השיפוטית הראשונה שתאשר לי את הדברים.

איך פותרים את עניין הפחד והדאגות?

אחרי שהבנת שהן לא נעלמות ולא משנה מה קורה או כמה העסקים שלך צומחים. הבשורה שלי יש רק פתרון אחד ויחיד והוא שינוי גישה, הפתרון הוא בגישה ובהבנה שהפחד והדאגות לא נעלמים ככל שנותנים להם מקום ונלחמים בהם בכלים שהם חסינים להם, אך ככל שיודעים לנוע איתם ובכך לתת להם פחות תשומת לב הם הולכים ומשתרכים מאחור – עד כדי העלמות.

אף אחד לא בהם יודע מה יקרה בעתיד, אך שינוי גישה בהתייחס להווה הוא הפתרון הראשון והמיידי, היכולת לבחור את הפרשנות שלי לאירועים כך שיאפשרו לי לנוע למרות הפחד ולמרות הדאגות תוך כדי העברת המוקד על בחירת מטרות מעוצבות כהלכה הוא הפתרון הראשוני.

אחד המודלים והשיטות המוכרים המאפשרים זאת נקרא מודל “אפרת” שעוסק במעגל הקסמים: אירוע, פרשנו  שאנחנו נותנים לאירוע, פרשנות שעולה מתוך מחשבה ומפת עולם קיימת אצלנו, המחשבה משפיע על הרגש ומשם התגובה והתנהגות שלנו בפועל – של פחד ודאגה – אך דע לך שזה פתיר!

ישנם דרכים נוספות

דרך נוספות שאני משתמש כמסטר NLP לעצמי ולהנחיתם של תלמידי היא השימוש בשפה שאנחנו בוחרים להשתמש בה.

ההבנה שתת מודע “גזור לאחור” ומכאן חשובה נקודת היעד והמטרה המעוצבת כהלכה, בעזרת תהליך שאני מקיים “הגדרה מטרה מעוצבת כהלכה”, שעליו אני מוסיף הנחיות פורצות דרך כך שאתה מתחיל די מהר לעצור מהנסיעה לכיוון הלא נכון וביצוע פרסה לכיוון הנכון..

אבנקודה הנוכחית יש דאגה ופחד, אך בעזרת הגישה והנחייה הנכונה מהר מאוד הם נשארים מאחור ואט אט נעלמים ככל מתמקדמים בדברים הנכונים ולא בהם.

אתה כבר רואה ומרגיש כיצד הם תפוסים פחות ופחות מקום בתמונת חייך רק מהבנה הלוגית של העניין, אפילו עד כדי הפיכתם לנקודה קטנה קטנה עד כדי שבקצב הנוכחי שהתחלת עוד מעט לא תזכור אותה כלל.

אתה בטח חושב לעצמך תוך כדי קריאה איזה איכות חיים טובה זאת היכולת לשנות גישה ולהקטין את ולהעלים את מקומם של הדאגה והפחד בחיי.

אתה ודאי מוסף וחושב, כמה חשוב שאדם כמוני הרוצה להשאיר חותם ומורשת יחייה חיי דוגמה ומופת בגישתו הנכונה לחיים, גישה בה מתמקדים בגישות כמו משהו טוב עומד להתרחש, אינני יודע מה, אינני יודע מתי, אך משהו טוב עומד להתרחש!.

זה הופך אותך לגיבור הלומד לבחור מטרות וגישות מעצימות. ובכך משאיר דברים טפלים להשתרך שם מאחור ולהפוך לנקודה קטנה קטנה, כפי שכבר הבנתה עוד שנייה ואתה כבר לא תראה ותרגיש אותה, היא נשאר שם באופק הישן.

כל סוחר מצליח כמוך מתחיל בכך שהוא מנקה את שפתו ומפקיד על ניקוי שפתי ואימוץ גישות נכונות  ומשרתות ודואג ליישם אותם ביום יום שלו, אם אינו יכול לבד הוא דואג למנטור, מאמן או מנחה שיעזור לו בנקודה, אפילו באדי הוא פתרון נפלא בעניין.

אתה יכול להתחיל בשינוי לבד או כל נשאר לך לעשות הוא לשלוח אלי עכשיו מייל לשריין לעצמך הנחייה בכל נושא הקשור לפחד דאגות אוהשגת מטרות והגשמת חלומות.

השאלה היחידה ודאי שעומד מולך  מתי לפנות ולעבור הנחייה בעתיד הרחוק שכאב הדאגה יגדלו או שינוי כעת עכשיו ממש וופונה אלי כעת במייל לקביעת הנחייה, בכל מקרה מכיוון שזהו מאמר המכוון לשוק ההון רציתי לספר לך שאחת השיטות שליי לעשות עסקת שורט היא גישת הבעלים לחברה על כן החלטתי לחפש נקודה הצטרפות לעסקת מכר בחברה.

שורט אמזון!

החברה מתפוצצת למעלה אתה בטוח?!

שורט על אמזון, לא ראיתי דוחות זהר, לא ראית אפילו את הגרף בזמן הכתיבה, למה?

פשוט מאוד, אני כבר יודע כי מי שבחר להמית על עצמו העלמות והתרסקות דרך משפט אחד פשוט המבטא אמונה פנימית, כך אמר ג’ף “אני צופה שיום אחד היא תיכשל” הוא אפילו קבע לתת מודע תאריך של עוד 5 שנים וכך החל המסע שלו לאחור .

מצב השוק כטריגר לעסקת השורט

בתחילת החודש בסקירה החודשית הגדרתי את שער הפתיחה החודשי כקו הפרשה בין עסקאות לונג חדשות לבין עסקאות שורט, המחיר סגר אתמול ממש בקרבת על שער הפתיחה, כל ירידה והשארות מתחת לקו תאפשר לנו ביצוע עסקת שורט.

יום מזהיר ומוצלח – זהר

משהו נפלא עומד להתרחש


https://www.tradingview.com/x/peJzQ3tR/

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross