המשמעות של להיות סוחר ובעיקר היום לזכור. סקירה יומית 17.04.18

zohartrade
מצב השוק

להיות סוחר

אחד המאמרים והתכנים המצטברים שני עובד עליהם כפרויקט חיים הם חומרים תחת הכותרת של המשמעות של להיות סוחר. הבידול העיקרי בין מקצוע הסוחר לבין שאר המקצועות או רוב המקצועות, הוא הגדרת המושג “להיות טוב”.

בהרבה תחומים או עיסוקים היותך טוב או אפילו טוב מאוד בתחום מסוים מספיק בשביל שתרוויח כסף, במקצועות אחרים מספיק אפילו שאתה בינוני במכלול של יכולות בשביל שתרוויח כסף.

בעולם המסחר המשמעות של להיות מקצוען ע”פ ההגדרה שלי היא: “היכולת לחבר את הכלל החלקים לשלם וליישם אותה”. לא מספיק שאתה מקצוען או אפילו מקצוען מאוד בפרט מן המפרטים. להיות סוחר זה רק היכולת לשלוט במכלול ולחבר אותו לשלם.

אני פוגש בחיי רבים שטובים אולי בפרט אחד בעולם המסחר או בחיים האישיים, הם משליכים את התחושה האישית או המקצועית מהשליטה בפרט או אפילו מהיכולת להתפרנס ממנו על כלל החיים או על כלל החיים המסחריים.

לא פעם אני שומע אנשים שמצליחים בחיים עד כמה הם מתוסכלים מהקושי העולה להם בעולם המסחר אל מול היכולת וההישגים בחיי היום יום. זאת בדיוק הנקודה, כי בחיי היום יום מכלול בינוני או מקצוענות ממוקדת מספיקה להם על-מנת להצליח, בכדי להיות סוחר- זה לא מספיק.

רק היכולת לחבר את כלל החלקים לשלם וליישם אותה, היא זאת שהופכת מישהו לסוחר מצליח. אין שום פרט כפרט, לא חשוב כמה תשלוט בצורה מוחלטת שמספיקה לבדה בכדי שתהפוך לסוחר מצליח.

ענווה וצניעות, היא להבין שכרגע אתה שולט בחלק מן הפרטים או שולט במכלול בצורה בינונית ועל-כן עליך לסחור עם ניהול סיכונים שמרני ביותר עד שתגיע למדרגה שאתה שולט במכלול.

האויבים הגדולים בהתקדמות בתהליך ההתפתחות כסוחר הם התחושה שאני כבר במקום וביכולת אחרת בזכות השליטה הטובה בטקטיקה כזו או אחרת, כזו אפילו שלאחרונה יצרה לך כסף – ההצלחה שבגללה מגיע ההפסד הגדול הבא.

ככל שאינך עניו וצנוע ואינך מבין את המשמעות של להיות עניו וצנוע – שם הסכנה.

המשמעות הכוללת היא שלא מספיק שיהיה טוב בחצי או בחלק מן הדברים בכדי שמשהו בחיים יעבוד וייצר לך רווחים, כסוחר עליך לשלוט במכלול של יכולות.

יש מספר דרכים לעשות זאת באופן עקרוני והם עבודה בכל עת על פרט אחר עד לשליטה מלאה, עבודה על המכלול והשילוב ביניהם – על כל אחד מהם ניתן לכתוב ספר או לפחות פרק בתוכו, אבל לעת עתה ההבנה והמודעות של איך אני מגדיר יכולת נדרשת מאדם בכדי להיות סוחר עשויה לגרום לך שיפור בהתנהגות המסחרית שלך בכל פעם שאתה עולה לזירת המסחר.

מצב השוק

השוק ממשיך לעלות תוך כדי חולשה, בסקירה השבועית ודאי התחלנו נוכח מיקומו של המחיר שדי לוחץ ומכאיב לשורטיסטים האחרונים. עם זאת לא ניכרת הצטרפות קונים שתעלה את המומנטום הנוכחי לפחות לעת עתה.

מה שהביא אותי להבין שהתסריט הכי נוח מבחינתי הוא ירידה בחולשה של השוק אל אזורי התמיכה, או בניית תבנית מאבק במיקום הנוכחי שיאפשר לי לנצל את הכרעת התבנית.

המקום אינו פשוט לניתוח, אפילו קשה יותר מהשבוע הקודם, במסגרת היכולת לחבר את כלל החלקים לשלם, ככל שחסרים חלקים אני בוחר להמתין לבואם ואז אוכל להיות מדויק בהחלטות שלי.

יום הזיכרון

יום הזיכרון בפתח, ככ הרבה לכתוב ומצד אחד כ”כ הרבה לשתוק… לפעמים נדמה לי שאני או אחרים מאבדים לרגע את השכל והתבונה הטובה. נפוליון בונפרטה אמר “שכל בלי זיכרון הוא מבצר בלי חיילים”. החיים והרצף שלהם עלולים לגרום לנו לעיוורון ושכחה – יום הזיכרון מזכיר לנו – יזכור.

היום אני מזכיר לעצמי בעיקר בזכות מי אני כאן ולו לכתוב לך הבוקר, יום קשה ועצוב הוא יום הזיכרון עם זאת מלא גאווה על כך שאני חלק מעם שבנותיו ובניו מקדשים את החיים ובכך יוצרים את העצמאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross