ההכנה היא הכל. סקירה יומית 21.3.18

לאן פני השוק?

ההכנה היא הכל

ניתן לומר כי רק היום לאחר פרסות התוצאות הכלכליות מתחיל השבוע. איננו יודעים מראש מה תהיה התוצאה, כמה תעמוד בציפיות או תפתיע? בכדי להניע את השוק למקום כלשהו מהאמצע. היותו במצב הזה במרכז הטווח מביא אותו לסטטוס אחד והוא: ישיבה על הידיים.

הדבר מאפשר לי טוב יותר להתכונן למפגש כסף חכם CM  שמתקיים מחר. בעיקר הכנות של אדמיניסטרציה ולוגיסטיקה, אבל גם ישיבה על התכנים שאני מכין.

תמיד כשאני עובד על חומרים להרצאה אני בתחושה שזה לא מפסיק (על כל מאפייניו. הרצון לתת או להמחיש נקודות מחשבה שיושבות אצלך אל מול הצמצום של הכתב או המצגת גורמים לאי נחת או חשש.

אבל כבר כטיזר למחר אוכל לומר שאחד הסימנים העיקריים לתהליכים התפתחות הוא קיומם של פחדים – מהם הפחדים וכיצד מתמודדים עמם ודאי ארחיב על כך בהרצאה מחר.

“ההכנה היא הכל. נח לא התחיל לבנות את התיבה כשהתחיל לרדת גשם” אמר באפט, חשוב להתכונן נכון לדברים. עדין אני מתחיל יותר ויותר להבין שהצלחה היא לא תמיד נמדדת במבחן מספרי (כמה כסף, כמה אנשים, כמה…). אלה ההצלחה היא עצם העשייה המיטבית ברגע נתון – עד סוף הדברים תבין את כוונתי.

למרות שלא תמיד קל לי או מצליח להתנהל מתוך הגישה הזאת (כיבוכול הפוכה למבחן התוצאה בשוק ההון יש להבין כי היא זאת המביאה לתוצאה בשוק ההון), הזה אנסה בכל זאת, לשאול ולמדוד את הדברים מתוך השאלה “זהר עד כמה עשית את הכי טוב ברגע נתון”, כי כמו כל אדם לפעמים רעשים משתלטים לי בראש, אבל אני בהחלט מרגיש זאת בזמן שאני עושה תהליכי לימוד והתפתחות או במקומות שאני משהו בפעם הראשונה.

(לפני ירצה  מר אייל אליעזר מנהל יחידת Invest In Israel ברשות לשיתוף פעולה תעשייתי וקידום השקעות זרות במשרד הכלכלה והתעשייה – הנה שוב כתבה קצרה פרי עטו.)

אנחנו ב-Zohartrade מדברים רבות על חשיבה אסטרטגית והתנהלות טקטית, בכלל הבידול בין השני המושגים הוא קריטי בתהליך ההתפתחות להפיכתך לסוחר מצליח, אסביר מה נדרש לכל אחד מן המרכבים למרכיב אחד נדרשת מחשבה למרכיב השני נדרשת יכולת הבחנה או כפי שכתב זאת יפה מקס אווי “אסטרטגיה דורשת מחשבה, טקטיקה דורשת הבחנה” (במקור זה כך: Strategy Requires thought tactics require observation).

אם השאלה עולה איך הדברים מתקשרים לפסקאות הראשונות אוכל לומר כי עצם העשייה ובעלת תרומה אסטרטגית, התשובה לשאלה כמה? היא תוצאה טקטית.

עדכון אחרון לכל מי שמרגיש אי נוחות עם הפוזיציות האחרונות שעשה אז הנה אני משתף כי כמעט כל הפוזיציות שפתחתי במהלך חודש מרץ גם נסגרו במהלך החודש. עם חידוש ההבנה של פני השוק אוכל לכלכל את צעדי ולהמשיך ולבנות ולהרחיב את התיק.

ניפגש מחר – זהר

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

One comment on “ההכנה היא הכל. סקירה יומית 21.3.18”

  1. תמיד כיף לקרוא למרות שלפעמים אני מרגיש שצריך לנקש את העשבים מסביב לפרח בכדי לראות אותו!

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross