סוף יום 24.08.15 – ״תקנה זאת הזדמנות!״ / ״אתה משוגע אל תתקרב!״ מה עושים

zohartrade
zohartrade

כמות הטלפונים וההודעות שאני מקבל בימים כאלה מטופרת, אנשים נרגשים, נרעשים, מחפשים מה לעשות, להישאר? לברוח? להיכנס כי זאת הזדמנות? אתה מנסה לענות לאיש איש ע״פ מדרגתו בתחום כמעט בדבר ״דע מה להשיב לאפיקורס״ (הדגש במה הוא בשיעור קצר שקבלתי בנושא).

שימו לב כי אנשים מקיימים את הדיון לרוב שלא בתחנה, אבל מעצם הפתיח שלי של הפסקה ניתן להבין מיד שאם איננו בתחנה ודאי לא נכון לפעול ובשום כיוון. כשאני מדבר לפעול אני מדבר על עמדות חדשות ולא על ניהול קיימות.

כל מי שטוען שיודע את העתיד לא שייך למחוזתנו, הנחת יסוד שלנו כי אין אנו יודעים אלה את מה שקורה (במקרה הטוב) בזמן הווה!, משום כך, כל מי שמקיים דיון על העתיד מבחינתנו אחד מהשניים, שרלטן או אינו מבין במסחר (היות ואנו בוחרים לבחור לזקוף לכף זכות יוצא כי אינו מבין במסחר).

כאמור בימים אלה אני רואה אותם צצים כפטריות, עם סרטונים, המלצות, כתבות (ודאי שיש חלק שמבינים ומלווים את השוק לכל אורכו). ודאי שחלק ממנחשי העתיד גם יהיו צודקים. שאתם יודעים כי התוצאה במקרה פרטי אחד אין לה משמעות על ההחלטה לפעם הבאה,יתרה מכך לרוב השוק מתנהל בצורה מסויימת בכדי להרוויח את החושב להתנהל בפעם הבאה בצורה אחרת, דוגמא למניפולציה חוזרת הצגתי בסקירה השבועית.

השאלה היחידה שמעסיקה אותנו ב-zohartrade אינה מה יקרה כי אם מה קורה עכשיו!!!

מבחינתנו השוק נראה רע!!! כל ממדי הזמן בתנועה יורדת, ממדי הזמן הקטנים בהתפרקות ועדין לא ראינו את הסוף, איננו יודעים מה יהיה וכשהיה משהו אחר נפעל בהתאם.

נכון במפה החודשית אנחנו קורבים לתמיכה, אבל עד שלא נראה כיצד השוק מגיב לתמיכה הזאת, נמשיך להתייחס להווה בדבר ״סוחרים את מה שרואים״, כי אם השוק נכנס ל-mark down הוא לא יעצור בקוי התמיכה אלה ידרוס אותם.

מי שהבין את הפיזור והתחיל שורטים בזמן, נהדר מחייך ולא עוסק בכלל בשאלה עם לסגור את הפוזיציה, מי שלא ימתין להזדמנות הבאה!!!

כשהשוק יעצר נוכל לעקוב ולנטר אחר מיקום העצירה וצורת העצירה ובהתאם לכך לראות ולהחליט האם ״זאב זאב״ או עברנו ל-mark down ולהצטרף בהתאם, אבל עד אז חברות הכל ניחושים.

חברות  לכל מי שיש עמדות פתוחות, לשיטתנו מנהלים כל עמדה בהתאם למתרחש בה ללא כל קשר למה שקורה בשוק, לשיטתנו לא תפתח עמדה ללא פקודות הגנה מכל סוג ומרגע שהמחיר הגיע לקו ההגנה העמדה תסגר נקודה. מניות שגילו או מגלות חוזק יחסי ולא הגיעו לקו ההגנה ישארו פתוחות וינוהלו כל עוד.

כל מי שעובד ללא הגנות וללא ניהול סיכונים, מעיד על כך שיש לו כיסים עמוקים וביצים קטנות (אמר ג׳סי), מכאן לא נותר לא לקבוע לעצמו סכום הפסד שברגע שהוא מגיע אליו יחתוך ויעצור ילמד מה לעשות ויתנהל אחרת בפעם הבאה, שאחרת ככל שמחיר הטעות יגדל לא יהיה לו כח נפשי להתמודד עם המתרחש והוא יעבור לעמדת הכל או כלום = כלום בסופו של דבר.

אם משהו נכנס בתחנה וניהול סיכונים כראוי מחיר הטעות נלקח בחשבון וכלום לא יכול להפתיע ולהלחיץ אותנו מלבד האכזבה שלא הצטרף בזמן. מי שבמצב זה אין טעם שילכה את עצמו בלי סוף ייקח אחריות יאפס את העמדות שלו יפנים את השיעור ויקבל על עצמו התנהלות אחרת לפעם הבאה (אני יודע שחלק יבחרו שלא תהיה פעם הבאה).

אסיים במשהו שאולי הוא קלישאה, אבל אמור לעודד אתכם להתסכל קדימה ולא אחורה “החיים קצרים מדי בכדי להתעורר בבוקר עם חרטות. אז, אהוב את האנשים שמתייחסים אליך יפה ושכח מאלו שלא. והאמן שכל דבר קורה מסיבה כלשהי. אם אתה מקבל הזדמנות, אחוז בה. אם היא משנה את חייך, תן לה. אף אחד לא אמר שזה יהיה קל, הם פשוט הבטיחו שזה יהיה שווה את זה.” מקאי

מסתכלים קדימה שומרים על חדוות הדרך, מקבלים, מתקנים, לומדים וחוזרים לעשיה, זאת דרכנו ב-zohartrade

יום מזהיר מלא בבשורות טובות לכולנו, לבוגרים שלנו אני מזכיר אין תוצאה בלי סיבה, מי שזהה את הסיבה מבין את התוצאה – זהר

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross