הכלכלן הסמוי. תמונת מצב יומית [05.06.18]

קווי תמיכה והתנגדות ביחס למחיר הנוכחי

הכלכלן הסמוי

כותרת בעיתון מדברת על דירוג העשירים בישראל, כותרת המשנה מסכמת “כך ממשיכים עשירי ישראל להתנתק משאר 99% של הציבור” לי העניין מזכיר שוב ושוב את עיקרון משחק המונופול והוא שלאחר מספר סיבובים אם אחד הצדדים אסף מספיק נכנסים ועושר שאר המשתתפים הסיכויים שלהם להגיע למשהו הולך ונחלש.

הדרך היחידה לשנות את המאזן היא בעזרת חלוקה אחרת של העושר, זה יכול להיות מהבנה עצמית של העשריים וחלוקה למטה של העושר, זה יכול להיות בצורה כפויה דרך מיסוי (כגון מס ירושה הכה צודק ומוסרי) וזה יכול לקראת בכוחות עצמנו דרך מסחר שיפוטי בשוק ההון שמאפשר לנו אט אט להגיע לתוצאות מעריכיות.

בכל זאת כאמור 99% אחוז מעדיפים להשלים עם מצבם או גרוע מכך להאשים משהו אחר במצבם, חשוב מאוד להמשיך ולעשות, ישנה אמריה שאומרת You can’t expect to hit the jackpot if you don’t put a few nickels in the machine. [F. Wilson].

אני מאוד אוהב את טים הרפורד (כלכן ועיתונאי בריטי, יש בו ערכים ותוצרות חשיבה רבות שמצאתי אצל ריצארד וייקוף, הכלכן הסמוי שעליו הוא מדבר (ספר משנת שיצא לפני כעשור) די מזכיר את האיש המורכב שעליו מדבר וייקוף בספריו.

הוא מנסה להבין את עולם הכלכלה והתנהלות דרך “הכלכלן הסמוי” הוא מסביר זאת יפה דרך השאיפה של הכלכלה להבין אנשים (שים לב לא של האנשים להבין כלכלה) וכך הוא כותב: “השאיפה הכוללת של הכלכלה להבין אנשים: בתוך יחידים, בתור שותפים, בתור מתחרים, ובתור חברים של הארגונים החברתיים הגדולים הנקראים “כלכלות”.

רק ההבנה התהליכית בכל המקרים שהזכרתי או מצד “השאיפה של הכלכלה” (תורותו של טים הרפורד) או מצד הבנת צורת החשיבה והתנהלות של “הכסף החכם” (תורתו של ריצארד וייקוף) או שניהם גם יחד ניתן לפצח את המכונה ולשנות את המאזן שהזכרתי בהתחלה עליו ממצב של 1% של עשרים לאחוז הולך וגדל של עשרים.

ניתוח שיפוטי שבו בחרתי להתמחות אינה סיסמת בידול כי עם תורת עמוקה של הבנה תהליכית, אשר מאפשרת לך להנות מהשפע הקיים ולשבור את כללי המונופול.

תמונת מצב

הדבר הראשון בהתבוננות שאני רוצה שתביט עליו כשאתה מגיע לנתח את השוק הוא לא מי יותר חזק הקונים או המוכרים אפילו לא מה המגמה השלטת כרגע. הדבר הראשון שאני רוצה שתביט עליו כשאתה בא לנתח את השוק הוא היכן אתה נמצא במרחב הכולל.

רק אחרי שהבנת היכן אתה נמצא במרחב הכולל, ניתן להתחיל ולנתח בצורה פרטית את המצב וכל זאת בהתייחס למרחב הכולל. במקרה שלנו אנו כאמור מצויים בתנועה צידית של מספר חודשים, בתוכך נמצאנו בדשדוש צר במרכז התנועה הצידית, שנפרץ בצורה שורית לאחרונה.

האם זהו המקום הטוב ביותר לעשות עסקאות חדשות, התשובה החד משמעית היא – לא! השוק במקום הזה עוד עלול לתעתע הן בקונים והן במוכרים ויש לקחת זאת בחשבון בהתנהלות, דהיינו לשים סטופים במקומות חד ערכיים ולהקטין עסקאות בהתאם.

לדעתי ההזדמנות הטובה להצטרפות לא תהיה כעת במהלך העולה הנוכחי כי עם בכישלון התנועה הירודת הבאה

יום מבורך מזהיר ושמור
זהר ליבוביץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross