אני כותב ולא מפסיק לזמזם את השירה של נטע ברזילי באודישן שלה, של השיר אבאניבי… הבחורה עולה לאודישן – זה שלב הצמצומים, מ-70 מתמודדים יישארו רק 20. כולם עולים ומנסים להוסיף עוד קולות, עוד בגדים, עוד כלים- הם חייבים להוכיח שהם מביאים יותר ושה’יותר’ אולי יכסה את ה’אין’ שיש בו אצל כולנו. ואז נכנסת הדבר המטורף והעל-אנושי הזה – נטע ברזילי.
[את הקטע הבא שאתאר לכם לצערי קטעו בצילום, אבל בשידור עצמו זה הופיע]
איך היא נכנסת? שלמה עם עצמה ובענווה, כמעט נעלמת, מחייכת תוך כדי שהעיניים מתכווצות, בליבה היא אומרת “בואו נראה אם בכלל תבינו אותי”. נטע נכנסת לחדר עם גיטרה עם מיתר אחד(היא הוציאה את שאר המיתרים) – אני רואה את תדר הגבוה שלה שמשדר “אני יודעת מי אני, בואו נראה אם אתם גם רואים זאת”. לא בשחצנות. להיפך, כמעט באלם. הם מביטים בה, זוכרים את האודישן המוזר הראשון שלה, עדיין אוחזים בספק- האם יש לה משהו חדש להביא ולהציע מלבד משחקי הקול והמחשב שהדגימה להם בפעם הראשונה. היא, גיטרה ומיתר אחד, עומדים בחדר מול 4 שופטים שחושבים לומר לה מי היא. היא גם רוצה לדעת בעיקר לעצמה.
ישר המיתר הנותר בגיטרה מקפיץ את כולם והיא נשאלת: “נקרעו לך המיתרים?”, היא מבינה שהם כבר נכשלו במבחן הראשון ועונה להם “לא, זה אני פירקתי את כל המיתרים”. השופטים מתחילים להבין שכרגע מי שלא עובר את האודישן זה הם ומוסיפים מיד בשאלה “למה?”. בראשם לקחו זאת מיד להתרסה, לא בגלל התשובה אלה בעיקר בגלל איך שהיא ענתה להם.
היא מיד עונה להם בחיוך ביישני בלי למצמץ “Less is More” והתדר שלה נשאר שקט אך חודרני. היא שובה אותם אחד-אחד עוד לפני שהתחילה לשיר (האמת גם אותי). הם קלטו את הכנות שבתשובה שלה, זאת לא התרסה, זאת האישה, היא הבינה שהרבה מיתרים רק יפריעו לה לבטא מיקוד אחר והיא שם בכדי להתחיל.
הם מבולבלים ונבוכים, לא יודעים למה לצפות. הזעקה היחידה שלהם היא שנטע תתחיל לשיר ותגאל אותם מהמבוכה שלהם, נשאר לה רק לפתוח את הפה ולהבהיר להם – תקשיבו ותתעלפו:
מצחיק, היא נכנסת לאחר דיוני השופטים ושואלת אותם: “עברתי?”. כל זאת למרות כל המילים שנאמרו לה בסיום השירה שלה. היא סגרה את הקשב, לא נתנה למילים שלהם לבלבל את ההבנה שלה מי היא. רוב האנשים חשבו שהשאלה והפקפוק היה בה, האמת שלדעתי היא פקפקה בהבנה שלהם… אני זהר חולק הבוקר איך נפלתי בשבי.
ריצ’ארד וייקוף
היום העליתי לכם גרף שיפוטי. הוא שיפוטי בעיקר בגלל שיש בו אמירה ושאלה. הוא שיפוטי כי אני רואה קצת אחרת את המצב הנוכחי או לפחות מציע לכם להביט על הדברים מעוד זוויות. ככל שטביעות האצבע המצטברות של השוק יצטברו, כך זה ייקל עלינו בבחירת העסקה המנצחת הבאה. לסכומו של הגרף המצורף אני שואל ותוהה, האם התנועה הנוכחית היא שירת הברבור של המגמה היומית הנוכחית?
עוד מזכיר לך שבשבוע הבא (יום חמישי 11.1.18) [קישור עם פרטים] אני מקיים כנס פתוח לקהל הרחב, בעל ידע במסחר טכני, ובהרשמה מראש (פספוס זה להבין בראש ולומר לעצמך לאחר הכנס “לא הייתי שם”), בערב המיוחד הזה יתקיימו שתי הרצאות בשני נושאים; הראשון הוא “לרכב על הבועה” ע”י ד”ר ולדידבוייריס ואת ההרצאה השניה אני אעביר בנושא כלים מתקדמים למסחר בחוזים עתידיים. האמת היא כמו שסיפרתי בקבוצת הבוגרים שלי: מספר המקומות מוגבל, כך שאוכל לאפשר הפעם רק למי שכמוך הקדים ונרשם בטופס ההרשמה.
ההבדל בין קופים לבני אדם יש דרכים רבות להסביר נקודת מבט על החיים או על עניין מסוים, אחת האהובות עלי היא של מלקום, הוא שואל “מה ההבדל בין גוף לבין בין בן אדם?” הוא מסביר זאת דרך הקופים, כך ענה “כשקוף מביט במראה הוא רואה קוף”. אתמול שבט הקופים (אם אינך יודע כך נקראת הקבוצה […]
אני חוזר על עצמי לעיתים בכתובים בכדי להזכיר ולשמר לכם את תודעת השוק הנוכחית. באותה נשימה עלי לומר לכם או לשתף אתכם ככל שאני פוגש פעילים בשוק ההון שאינם מקצועים כך אני מוצע שהמניפולציה העיקרית שפועלת עליהם היא מניפולצית הזמן, האימפולסיביות, אי היכולת לחכות למקום ולזמן הנכון (טוב די ברור הם אינם כללל ומודעים לו) ואז […]
מי מקיף אותי? ״אני בוחר את חברי לפי מראם החיצוני היפה, את מכריי לפי אופיים הטוב ואת אויבי לפי החכמה שלהם״ כתב אוסקר ווילד, הפייס תזכר לי זאת בתזכורת היומית שלו מה עשיתי או כתבתי לפני שנים, אהבתי לעולם המסחר גורמת לי לקחת כל אמירה כזאת לתוך עולם המסחר, כפי שאוסקר בוחר את חבריו כך אני […]
שמש שקרנית את הסקירה השבועית פתחתי בשאלה “האם השוק התחפש לשורי?”, יש כאלה שהרימו גבה ואף הסבירו אם השוק לא הלך למטה לאן נשארו לו ללכת, אבל השאלה ששאלתי בסקירה, אינה שאלת התרסה כי הייתה שם התחבטות לגבי הצומת הנוכחית כפי שתוכלו לראות מי שיביט שוב בסקירה, ובכל מקרה: אתמול נסיתי להסביר את חוסר החיבור […]
מעניין עם חומר למחשבה , והמתנה לברבור……….
מדהים
צריך באמת לחשוב אחרת. אתמול היום ומחר.