מי מקיף אותי? סקירה יומית 25.1.18

מי מקיף אותי?

מאבק

״אני בוחר את חברי לפי מראם החיצוני היפה, את מכריי לפי אופיים הטוב ואת אויבי לפי החכמה שלהם״ כתב אוסקר ווילד, הפייס תזכר לי זאת בתזכורת היומית שלו מה עשיתי או כתבתי לפני שנים, אהבתי לעולם המסחר גורמת לי לקחת כל אמירה כזאת לתוך עולם המסחר, כפי שאוסקר בוחר את חבריו כך אני בוחר את המניות עליהם אני סוחר.

בחירת המניות שלי היא דומה, מראה חיצוני אופי פנימי והאויב של כל עסקה לרוב הוא אני. מתוך ההכרות שלי עם עצמי מכריע האם המניה הזאת מתאימה לאופי ההתנהלות שלי או לא מתאימה. ודאי שעל מנת לפעול כך יש להכיר את תהליכים חיצונים הקשורים במניה ואת תהליכים פנימיים הקשורים בנו.

ימים שאני כותב ומסביר שאני לא פותח עמדות חדשות במקומות של קניות יתר, למרות שכפי שראית לפני יומיים פתחתי עמדת קנייה חדשה, הסיבה היחידה שהשארתי אותה היא התזמון. היא נפתחה בעסקה תוך יומי מפאת עוצמתה בתוך היום ״גולגלה״ לעסקת סוינג, אך חולשת השוק אתמול, החזירה את מחיר המניה למחיר הקניה. השוק מתוח וקרוב לתיקון הדבר גרם לי לחייך ליום יומיים ולאחר להתחיל ״לדאוג״ וזה המאפיין העיקרי בתזמון עסקאות בהתעלם ממצב השוק.

העניין שוב מזכיר ומוכיח כי הדבר החשוב ביותר בעולם המסחר: שהנקודה החשובה בעיקר היא נקודת היציאה ולא נקודת הכניסה, כעת רק ביקוש מקומי על המנייה עשוי לבעוט אותה צפונה ולהרחיק אותה לאזור חסר סיכון ביחס לסטופ, אני שוב לא לקחתי יעד רווח (למרות כמות יחידות הרווח שהמנייה שהתהה בזמן אמת) זאת במסגרת הגדלת שריר המקסום שלי.

השוק נמצא במאבק כפי שעולה מתוך התמונה היומיות המצורפת, מאבק שנמצא באזור קניות היתר, תיקון בזמן הוא התיקון העדיף עלי, אין כמובן לדעת מהו סוג התיקון שיתפתח. הדולר החלש ודאי אפשר לשוק לנוע צפונה, שר האוצר אף חזר ואמר אתמול עד כמה דולר חלש טוב לכלכלה וליצוא אמרקאי, אך במסגרת מלחמת המטבעות והסחר העולמי, אני לא בטוח כי המצב יכול להיות כזה. ודאי דבריו של הנשיא בדאבוס ישפיעו לפחות השפעה רגעית על המסחר בבורסה, נחישותו להטיב עם הכלכלה המקומית עולה על נחישותו לשמר את הכלכלה העולמית.

והנושא ודאי מעלה בך שאלה, מה ישמור על מה, כלכלה עולמית חזקה ע״ח כלכלה מקומית או להיפך? עולות בי כל מיני מחשבות בעניין החל ״מעניי עירך קודמים״ ועד חשיבות הכלל והערבות הדדית.

יום חורפי וגשום יש לו אופי משל עצמו, אחד המשימות שאני רוצה להוסף לרשימת המטלות שלי הוא שיפור דרך המעקב ויישום של רשימות העבודה שלי שלוקא בחסר. אלך לנסות כעת פלטפורמה שהרבה זמן אני רוצה לנסות לעבוד עליה ולבחון אותה, ככל שאתרשם אשתך אותך.

יום מבורך מתוק ומזהיר – זהר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross