אש ששורפת ואינה אוכלת. סקירה יומית 12.12.17 היום אני חופשי מגלה סודות

איך זה יכול להיות?

הבוקר אני רוצה להתייחס לשאלה חשובה מאוד. השאלה איך זה יכול להיות?, איך זה יכול להיות שלחברה יש בקופה מליון דולר והיא נסחרת לפי חצי מיליון.

דוגמא נוספת הפוכה, שעולה מתוך כתבה שצלמתי הבוקר ״מחיר החוזים גבוה כעת בכ-7% מערך ביטקוין״ איך זה יכול להיות שיש משהו ששווה x נסחר מעל או מתחת ל-x.

אולי בכלל אם משהו נסחר מעל השווי שלו כדי למכור ואם משהו נסחר מתחת לשווי שלו אז כדי למכור? כל מי שעונה בחיוב כאן הטעות שלו והסיבה שבגללה הוא מפסיד כסף!

התשובה הנכונה פשוטה ״הפוך גוטה, הפוך״ (מתוך סרט) ויש לה חשיבות עליונה למה יקרה לך במהלך החיים המסחריים שלך. כל מוצר אבל כל מוצר בעולם המסחר נסחר במחיר (המחיר הנסחר נקרא שווי שוק) ששונה מהשווי המחושב או הערך הפנימי (שווי כלכלי).

ההבדל בין שווי שוק לבין שווי כלכלי , הוא ששווי כלכלי אינו מכיל בתוכו את הציפיות לעתיד לבוא. כך יוצא שמוצר שאנחנו מצפים על ציר הזמן שהמחיר שלו יעלה ייסחר בתוספת פרימיום על הצפייה ולהיפך = שווי שוק מהוון את הציפיות.

דוגמא מהיום החוזים על מטבע הביטקוין צופיים לו עליה משום כך נסחרים מעל השווי הכלכלי הנוכחי שלו. מחירי דירות שהצפי שלהם לעלות נסחרים מעל השווי המחושב שלהם עלידי שמאים וכו (בגלל מרכיב הזמן של החוזה).

להבנה הזאת יש חשיבות גבוה מפני שאי הבנה שלה תגרום לך למכור מוצרים שעולים על השווי שלהםזאת טעות.  זאת תפיסה שרבים תוספים כך ״אם משהו נסחר מעל השווי הכלכלי שלו אזי המחיר צריך לרדת אליו״.

כאשר האמת היא הפוכה כל עוד יש צפי לעלייה במחיר של נכס כלשהו הוא יסחר מעל השווי הכלכלי ואף ישפיע על מחיר השווי הכלכלי שימשיך לעלותכך באיזון חוזר הנמשך כל עוד.

כך ימצא את עצמו מי שמכר את נכס הבסיס בגלל אי הבנה של מרכיב הצפי כעושה מקח או מכר טעות. שווי שוק תמיד מהוון לתוכו צפי לעתיד לבוא, כך שכל עוד הצפי לעתיד לבוא הוא עלייה הנכס יסחר מעל השווי הכלכלי. ולהיפך וכל עוד צפי של מחיר לרדת הוא יסחר מתחת לשווי הכלכלי.

המסקנה: ויש להזהר מליפול במלכודת ולפעול כנגד מרכיב הצפי, הוסיף להסביר לך.

כיצד לא ניפול במלכודת הצפי?

הפיתרון הוא פשוט יש להבין הבנה יסודית בעולם המסחר כי כל צורת החשיבה היא יחסית ולא מוחלטת, אני רוצה לגלות לך ולהסביר, שיש הזנה הדדית בין שווי כלכלי לשווי שוק ויש לפעול לפי היחסיות של ההזנה, אנסה לפשט ולהוסיף להסבר

שווי כלכלי מוזן ומשתנה עלידי שווי שוק, כדי להבין זאת בצורה פשוטה יותר תחשבו ששוי שוק שווה שווי כלכלי בתוספת הציפיות. שווי כלכלי נע במחיר כמו מגנט לשווי שוק לאחר שאחד מדביק את השני בשווי, או אז אם הציפיות ממשיכות לעלות אז שניהם ממשיכים לעלות להיפך.

אפילו אנאליסטים רבים נופלים בפח ההבנה ההפוכה של הדברים.

רוב הציבור מפסיד כסף כי הוא מבין ששווי כלכלי הוא מגנט לשווי שוק כאשר המציאות היא הפוכה. שווי שוק הוא הדלק והאנרגיה המניע את השווי כלכלי דרומה או צפונה ויש לעקוב אחריו בצורה יחסית עלמנת להרוויח בשוק ההון.

כל פעולה שהיא בתפיסה ההפוכה גורמת נזק לרוב הפעילים, ההפשטה הגדולה שאני יכול לעשות לכם לסיום היא שווי כלכלי נדמה אותו לרכב עומד שווי שוקהוא הדלק שמניע את הרכב למקום חדש, מרגע שהרכב מגיע למקום חדש זהו השווי הכלכלי שלו, לאן ינוע מכאן? תלוי בצפי החדש יחסית למיקומו החדש של הרכב.

חנוכה בפתח, אש של למעלה

אנחנו בזהרטרייד כידוע פועלים לפי ערך של תודעת שפע וחלוקה, אנו רואים בחלוקה ונתינה כערך יסוד אצלנו. נס חג מסביר את העניין כיצד זה מסתדר לתת ולא להיות חסר.

בוא נבין לרגע את הנס, השמן הספיק לכל 8 הימים, כיצד הוא הספיק אפשרות ראשונה שעולה שבכל יום ״מזגו״ שמינית הכמות, וכל שמינית הספיקה בגלל איכותה הגבוה להאיר, אך האפשרות אינה עומדת בעניין המילוי עד הסוף את הקנים.

עניין מילוי הקנים עד הסוף הוא הנס ״נתנו כל השמן בנרותובבוקר מצאו הנרות מלאים בשמן״, ההסבר לכך הוא מושג שנקרא ״אש של למעלה״, דהיינו ישנם בחיים שני סוגי בערה של מלטה המכלה ואוכלת ושל למעלה ״ששורפת ואינה אוכלת״.

העניין דומה בהבנה את ארון הקודש בבית המקדש ״מקום הארון אינו מן המידה״ למרות שהיה לו ממדים, כך אנו מבינים שהפצת אור וידע היא נתינה מבלי להחסיר מאיתנו והרי איזה פלא עוד ועוד בוגרים יוצאים כשהם מצליחים בחיים מבלי שהדבר גורע מאיתנו להיפך בכל יום בדיוק כמו בהדלקת הנרות אנחנו מרגישים איך נצטבר עוד ועוד אור בעולם וקוראים לכולם להפיצו.

לפעמים התודעה הזאת בורחת ממני ואז זאת ״אש ששורפת ואוכלת״ וכשהתודעה חוזרת אז היא בדבר ״שורפת ואינה אוכלת״.

היום נדליק אור ונכוון כולנו לתודעת שפע ונזכור כולנו ״המדליק נר מנר זה נותן וזה אינו חסר״

במאמר מוסגר ולמען ההגינות אחד מהכלים שאני מלמד במסחר בחוזים הוא יצירת מכשיר ״וויז״ לניווט בשוק, המכשיר מבוסס על צורת החשיבה של סוחר בשם Ken Wood שלמרות שאינו יהודי אחז בערך הזה  של נתינה. באתר שלו היה דולק נר שתחתיו היה הציטוט ״המדליק נר מנר זה נותן וזה אינו חוסר״ הוא חלק את שיטתו וכל שביקש זה שכל המצליחים יעשרו (מעשר) למען אלה שלא זכו לכך.

שוק ההון לפי שמבין פועל בו נכון מלא באור

חג חנוכה מבורך מתוק ובעיקר מזהירזהר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

One comment on “אש ששורפת ואינה אוכלת. סקירה יומית 12.12.17 היום אני חופשי מגלה סודות”

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross