תפסיק לספר לנו סיפורים (סקירה יומית 17.08.17)

מה הזמן מספר לי

תפסיק לספר לנו סיפורים

זהר מה אתה בחפש בעולם המסחר? נשאל לא פעם כנ”ל על תכלית הלימוד ולשם מה אני עושה אותה? וממשיך בשאלות הקשורות לכשרון מסחר והצורך ללמד.

תשובות רבות היו לי לאורך השנים לשאלות ולתהיות, אך הבוקר מצאתי את היפה והאצילית מכל התשובות.

“והזהירו החכמים… ואמרו… שאין לשום תכלית החוכמה: לא לקבל כבוד מבני אדם, ולא להרוויח ממון… ולא תהייה אצלו תכלית לימוד החכמה – אלא לדעת אותה בלבד. וכן אין תכלית האמת אלא לדעת שהיא אמת. והתורה – אמת, ותכלית ידיעתה לעשותה”.

הרמב”ם / הקדמות לפירוש המשנה

נושא נוסף שאני רוצה לכתוב לכם עליו הבוקר הוא נושא טיפוח מוטיבציה, מקומות בהם נדלק הניצוץ, אצלי רוב הניצוצות נדלקו בספרים שקראתי או באנשים שפגשתי, החל מעמוס וממשיך בספר זכרונותיו של… קדמו להם ספרים בילדות כגון זן ואומנות אחזקת האופנוע והמשיך בספרים עבי הכרסל של איין ראנד

ארצה הבוקר לחלוק עמכם עוד קטע מסיפור שמסכם את עניין הקריאה, הניצוץ ואיך נוצרת מוטיבציה שממשיכה עמנו בחיינו, הרבה פעמים בזמן הלימוד אני משתמש במשלים או בסיפורים, טרם שאני אומר אותם אני מוסף ואומר אין משמעות לכך שהסיפור הוא נכון או לנכון, לסיפור יש רק משמעות האחת האם מתוך הבנת הסיפור תהיו אנשים וסוחרים טובים יותר.

הרעיון לאמירה הזאת מגיע מוך הספר “מה אכפת לך מה חושבים אחרים” ר. פיינמן, הנה קטע שמחיש את כל מה שרציתי לומר היום

“אבא שלי היה לוקח אותי לטיולים ביער ומספר לי על דברים מעניינים שקורים ביער… יש לשער שהסיפור שלו לא היה נכון בפרטים, אבל מה שסיפר היה נכון בעיקרון. מכיוון שלא היה לי ניסיון עם הרבה אבות, לא הבנתי עד כמה הוא יוצא דופן, איך לימד את העקרונות העמוקים של המדע ואת האהבה אליו… ככה חינך אותי אבא שלי, עם דוגמאות ושיחות כאלה; שום לחץ – רק שיחות נחמדות ומעניינות. זה נתן לי מוטיבציה למשך שאר ימי חיי, ובגלל זה אני מתעניין בכל המדעים. נפלתי בפח, אפשר להגיד – כמו מישהו שקיבל משהו נפלא כשהיה ילד, והוא לא מפסיק לחפש אותו מאז. תמיד אני מחפש, כמו ילד, את הדברים הנפלאים שאני יודע שאני אמצא – אולי לא כל פעם, אבל לפעמים”.

הסיפור של השוק היום הוא העדר מחפש מראה, מכיוון שהעדר מצא המחיר נשאר באותו המקום. עוד לסיום ארצה להוסיף מי שנכנס לעסקת טבע ינהל את הסטופים כסטופ נגרר על הנמוך היומי, כך שתראה כמה התבנית יפה ונשאר בעסקה שליש סיכון מהיחידה המקורית.

יום מסחר מבורך מתוק ומזהיר – ממשיכים כל עוד… זהר

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross