סוף יום 20.10.2014 – מגדל בבל

התפלגות כפולה
התפלגות כפולה

הוויכוח נמשך, בין כל מיני אסכולות כאשר השאלה המרכזית בין כל גישה, האם המגמה נמשכת ועל כן ירידה כפי שקבלנו היא הזדמנות לקניה להמשך המגמה העולה לבין כאלה שחושבים שיש פה שינוי במגמה ודאי ברמה יומית ואף שינוי התנהגות ותיקון מתבקש ביחידות הזמן הגדולות.

כל תנועה מעלה הקבוצה הראשונה ומריעה ואומרת “אמרנו לכם”, כל עצירה והיפוך מטה הקבוצה שניה צצה לחיים וצועקת “אמרנו לכם” (די משעשע לקרוא את הוויכוחים והטיעונים של כל צד).

הקורא ודאי שואל את עצמו תוך כדי קריאה או קי לאיזה צד אנחנו שייכים לקבוצה הראשונה שחוזה המשך עליות או לקבוצה השנייה שחוזה המשך ירידות – התשובה היא לאף אחד מהקבוצות ולא במובן שאין לנו דעה באשר למתייחס, אך שפת העתיד אינה שפתנו, איננו חוזים את העתיד, אלה מנסים להבין את ההווה ולפעול בהתאם, על כן פה בהמשך הדברים אתאר לך את המציאות כפי שהיא כך שנוכל לפעול בהתאם.

אחד הדרכים להבין את השוק ולפעול בשוק הוא קודם כל ההחלטה על מממד הזמן עליו אנו פועלים (יומי, שבועי וכו’) ללא יצירת מכנה משותף בשיח על איזה מפת זמן עובדים הוויכוח הוא חסר תכלית ודומה לשניהם המתווכים בשפות זרות (מגדל בבל). כך לדוגמא המביט במפה היומית ודאי צודק באומרו כי המגמה הנוכחית היא מגמה יורדת מצד שני המביט על המפה השבועית אומר “אין מגמה” הנמוך האחרון נשבר והחודשי טוען על מה אתם מדברים המגמה העולה עדין עולה, אז מי צודק?

ההתנהלות שלנו במסגרת הסקירה היומית היא לרוב התנהלות יומית כך שמפת העבודה שלנו היא המפה יומית ואכן המגמה במפה היומית היא מגמה יורדת ולשיטתנו נדרשת תמיכה בתנועה היורדת ביחידות הזמן שמעלינו (שבועי וחודשי) ואכן הם תומכות, מה שמגדיר לנו הגדרת הזדמנות של מכירת שיאים SOB.

דרך נוספת להבנת השוק היא דרך מבט של פרופיל השוק (לא הרחיב את ההסבר עליו דרך ההתבוננות פה, אבל ניקח ממנה את המסקנות והקווים החשובים), מפת הדרכים דרך משקפי השיטה יצר לנו בחודש האחרון שני אזורי הוגנות (מכונה התפלגות כפולה, אשר פיצלתי אותה למען שאוכל להבהיר את המצב ואת האזורים החשובים), כאשר כרגע המחיר נסחר על האזור התחתון (מסומן באות A) והמחיר מגיע בתוכו לחלק העליון של האזור המכונה האזור הלא הוגן לקניות ומכאן שוודאי לא נקנה את האזור (מתחיל בחוזה החל 1906) אלה נחפש למכור כל היפוך שם.

החלל שבין האזורים המסומנים A ו-B מהווים צומת שבא נראה אפשרות של מעבר המחיר להיסחר באחד משני האזורים המוגדרים, כך שניתור האזור בזמן אמת בכלים המודדים כניסה של קונים ומוכרים (Bid Ask Analysis) יאפשר ודאי תזמן עמדה תווך יומית ואלי דחף קטן לעסקה שורט חדשה יומית.

סיכומם של דברים מפת הדרכים של מקומות המגדירים הזדמנות מופיע לכם בסקירה השבועית מאתמול ואף חזרתי וסימנתי אותם היום, ודאי לא נכון לתפיסתנו לקנות התנגדות או את המקום המוגדר “כלא הוגן לקניות”, (אזור ההוגנות נקרא Fair value Area וזה משעליו Unfair value Area) האזור אינו בכל מקרה מן האיכותיים לאף כיוון ברמת הסווינג במיוחד לאור הרצף השבועי היורד – כך שאם יש בין הקוראים המעדיפים לפעול לפי הכלל שיש ספק אין ספק אוכל לומר להם אכן זה מתבקש.

כשהייתי קטן הייתי קורא שני סוגי ספרים (על פטריק קים לא נדבר) אחד מהם הוא מדע בדיוני של אייזק אסימוב שאמר “אנשים חושבים שהם יודעים הכל הם תסכול מאוד גדול לאלה מאתנו שבאמת יודעים הכל.”, מכל הדברים זכרו שעל מנת להגיע לשיח ומסקנה ראשית עלינו לדבר באותה שפה.

יום מזהיר לכם

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross