עשיר כקורח. תמונת מצב יומית [15.6.18]

כולם רוצים להיות עשירים כקורח, אצלנו רק רוצים להיות

עשיר כקורח

כמה חשוב ללמוד, בכנות פעם חשבתי שלהיות עשיר כקורח זאת ברכה, עם הזמן בחיי הבנתי דברים קצת יותר לעומק או אז הבנתי שלהיות עשיר כקורח זאת קללה.

מה הפריע לקורח שגרם למחלקות לקנאה וצרות עין על האחר? זה לא שהיה חסר לו משהו גם בממון ואפילו תפקיד  מכובד היה לו במשכן. בכל התלונן על האחר, היה אחוז קנאה וצרות עין – בסופו של דבר האדמה בלעה אותו ואת עדתו.

אני מאוד אוהב לקרוא את דבריה של סיון רהב מאיר, השבוע היא מצוטטת מתוך הדברים של הרב אלימלך בידרמן, עיקר המסר שעולה בדבריו: לכל אחד יש תפקיד משלו. כל אחד ומשימת החיים שלו, כל אדם והמקום השמתאים לו.

“אם קורח היה יודע שהאדם הפשוט הממלא את שליחותו בעולם, חשוב לפני בורא עולם כאהרון הכהן הגדול בקודש הקודשים – הוא לא מתחיל במחלוקת”.

ממשיכה ומסבירה קורח חשב שלשאוף למעלה – זה אומר להחליף את מי שבראש, לא כל אחד צריך להיות מספר 1, אבל כל אחד צריך להצטיין ולהשקיע במקום המתאים לו, בשליחות המתאימה לו, אני מוסיף להיות הכי טוב במקומו.

איך זה קשור, זהר? (לבטח עולה השאלה)

סיפור מדהים ניתן לקחת את זה למקומות ותובנות רבות בחיים. אני כהרגלי רוצה לקחת את זה למקום אחד: לתוך עולם המסחר השיפוטי, נתחיל מהסוף כל הסוחרים הפועלים כמו קורח האדמה בולעת אותם או תבלע אותם.

קורח רצה להיות ראשון, אי אפשר להיות ראשון בשוק ההון, להיות ראשון, זה אגו, להיות ראשון זה להיות מהמר, כי לא ניתן להיות ראשון בשוק ההון (אלה כדרך האקראי).

להיות קורח, זה לא רק להיות ראשון, זה להיות צר עין על האחר זה למה הוא ולא אני? להיות קורח זה שיש לך הכל ועדין מפריע לך שיש לך לאחר.

לעומת זאת להיות סוחר (לבטח סוחר שיפוטי) זה ענווה, זה תודעת שפע, זה להבין שיש מקום לכולם.

להיות סוחר זה להבין שאתה לא מחפש להיות ראשון אתה בסה”כ מחפש להיות צודק, להיות סוחר זה לפרגן לאחר (גם אם זה קשה), להיות סוחר זה לכבד את האחר, להיות סוחר זה להביא דברים בשום אומרם.

לא קל להחזיק בתודעת השפע, אני תמיד מספר ומדבר על כמה שהיא באה והולכת וקשה לי לשמור עליה. קשה לי לשמור עליה בעיקר בתקופות של קושי.

אני מספ לך בוידוי בכנות לעיתים קורח נכנס לתוכי,  ואז בטעות לקורח אני קורא לעיתים כורח. אבל אני אומר לכם מנסיון של כמעט שני עשורים בעולם המסחר – ללא תודעת שפע ויצירת כלי מתאים לא תגיעו לתוצאות, ללא הוצאת הקורח והכורח מתוכנו נבלע.

בקיצור נכניס קצת שמחה וחדווה אסכם ואומר לך “אני לא רוצה להיות עשיר כקורח, אני בסה”כ רוצה להיות…”

עוד קצת שמחה, אני גם חובב מוסיקה חולק עמך את השיר “קורח הטייקון” של להקת החצר האחורית.

תמונת מצב

לגבי אכן סיים שבוע בכל ענות חלושה, בתחילת שבוע אשב בנחת אנתח את הסה”כ דברים ואחלוק כהרגלי בסקירה השבועית, למרות חולשת השוק בעיקר “פגעו” בנו ברבורים לבנים.

שבת שלום מזהירה ומבורכת
זהר ליבוביץ

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross