סוף יום 18.12.2014 – קצת על צ’יטות ומסחר

שימו לב להתפתחות הברם בשבועי ובחודשי מיום ליום וכיצד היא משנה לנו את התודעה
שימו לב להתפתחות הברם בשבועי ובחודשי מיום ליום וכיצד היא משנה לנו את התודעה

אתמול פתחתי בסקירה היומית בפסקה הראשונה את דבריי על חבירה יחד של הרבה גורמים בעת מסוימת ואת ההשפעה שיש לכך על השוק – נשאלתי לאחר מכאן בסוף היום, האם ידעתי את העוצמה והגדול של הדברים שהגיעו לשוק – התשובה היא ודאי שאינני יודע את וגם לא אדע, רק יכול לדעת כיוון כללי בעת מסוימת.

המסר שאני רוצה להעביר לכם היום כיצד חושב מתנהל מוחו של סוחר בפועל, אך אקדים בתיאור קצר מתוך עולמנו שיקל עליכם את ההבנה של המסר שאני רוצה להעביר היום. ראיתי פעם צ’יטה כיצד היא צדה מתוך עדר, היא מתחבאת בשיחים מנגד התנועה ההמונית של העדר והיא לא זזה, נשאלת השאלה מדוע אינה קופצת מיד אלה ממשיכה להמתין? ולמה היא ממתינה? התשובה ודאי פשוטה היא מחכה לזהות את הפרים חלשים ביותר בכדי לפעול בהם, הצ’יטה מבינה שיש רק מקום אחד שנכון לפעול למרות הכיוון הברור של העדר והכמות שעוברת מול עיניה ברגע מסוים . ברגע שהפרים החלשים מגיעים אליה וכשהרגע הזה מגיע היא פועלת ללא היסוס, במידה והרגע לא מגיע היא תשנה את מקומה בהמשך למקום טוב יותר בכדי להצליח בציד, שאחרת פעילות שלא במקום הנכון ובזמן הנכון והיא תידרס על-ידי העדר.

מי שהבין מתוך הדברים מה לקחת לעולם המסחר נהדר, מי שלא יקרא זאת מדי פעם תוך כדי התקדמותו בעולם זה וודאי יבין את המסר/ים.

סוחר טוב דבר ראשון מזהה את כיוון העדר, סוחר ודאי יודע שהעדר יכול לשנות את כיוון ריצתו בכל רגע נתון, אבל ההכנה שלו לפעילות אינה פעולה קבועה של זיהוי עדר וקפיצה, אלה פעילות מורכבת ומתוחכמת יותר של עדר כיוון מקום ותזמן לפעולה, הוא קובע ומשנה אותה בהתאם להתפתחות כיוון העדר והמבנה שלו.

אתמול התחלתי לכתוב לכם וזה כל מה ששמתי על המפות שימו לב לשינויים שחלים ביחידות הזמן הגדלות  לשבועי נוצר זנב קניות וכו’…, המשמעות אני כל הזמן ער לכיוון העדר ולשינויים, הגדרת ההזדמנות שלי נגזרת מכך בכלת עת ועת (דהינו בכל הווה), אך אם ישנה כיוון אצטרך לשנות גם אני את המיקום והגדרת ההזדמנות שלי (על כן חלק מן האימון שלנו הוא פעילות על גמישות שכלית ופיזית).

לכתבתי היום  שני מטרות, האחד הנושאים שדברנו עליהם במהלך הלימוד וחשיבותה של התודעה האסרטגית והמצב בכל הווה והווה והשנייה, משהו שאינו בוגר שלי כתב לי אחרי הסקירה של אתמול “זהר את משנה את הדעות שלך” עניתי לו “אני לא משנה זה השוק שמשתנה ואני יחד עמו, אך הרחיב מחר..” – אני מקווה שהדברים קצת מחדדים לו ולכם את התפתחויות.

בכל מקרה, מספר דגשים בכל זאת תנודתיות גוברת וגדולה כמו היום לרוב מגיעה בסיום של תהליכים, הבר השבועי עדין בתנועה יורדת, זה לא אומר שאין סיכוי שהמפות יכנסו להרמוניה זה רק אומר טרם נכנסו, עד שהדברים לא יחברו שוב לאחד יש להמתין בעמדות.

אתמול העמדה של MCD  נסגרה, ניסיתי לחפש סימנים האם הפער למעלה בשוק הוא זמני, ככל שלא מצאתי עמדה והבר השבועי שלה (של המניה) שמונח לפני הראה לי כי העדר שינו את כיוונו לא פתחתי שוב עמדה כי אז הייתי בדבר רודף, אני שמח ומסופק ממה שקבלתי עד לנקודת היציאה, עוד מנפלאות היום, ביום שכזה אני את הכסף עשיתי דווקא על עמדות מכר (פעילתי בשליש הראשון כפי שראיתם). הסיבה שאני מסיים כך באה לומר על הבנת התהליכים והגמישות להבין שינויים תוכלו תמיד למצוא הזדמנויות מדהימות, אבל כפי שפתחנו חכו שכל המרכיבים יתחברו לעת אחת – דהיינו חכו למ.ז.ל

חג אורים שמח ומזהיר

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross