סוף יום 18.08.15 – העולם נהיה צנוע כל מדינה מנסה להפחית מערכה (מערך המטבע שלה), הזהב עשוי להיות מוצא

Zohartrade - Gold Future
Zohartrade – Gold Future

הבוקר אני לא מוסיף לחדד את עניין מרכז השוק ומביט קצת מסביב לנסות ולמצוא סימנים מזהים לכיוונים מתפתחים אפשריים

המטבעות בעולם מפחיתים את עצמם לדעת בנסיון לשמור על רמת היצוא והצמיחה. בכל זאת ניכרת האטה בפעילות המדינות כל זאת מצד אחד ומצד שני התייצבות השוק האמרקאי וצמיחתו עשויה להשפיע על המשך התחזקות הדולר דרך העלאת הריבית הצפויה בשלב כלשהו.

כבר דברתי בעבר על תנועה הכסף בן שלושת מצברי הצבירה, גז, נוזל ומוצק. במוצקים אנו מוצאים בין היתר את הזהב, סימני עצירה שזהינו בשבועים האחרונים המשיכו להבשביל ואנו קרובים לתחנה שהפוטנציאל הראשוני שלה קצר, אך ביחס לסיכון המסתמן הוא בהחלט סביר. יתכן אף התפתחות בהמשך מעבר לפוטנציאל הנוכחי, כך שבקבלת דחף התחיל לבנות עמדה על הזהב, בהמשך הגדיל או הממש בהתאם להתפתחויות התומכות ביחידות הזמן הגדולות.

בכל מקרה יחידות הזמן הגדולות אינם תומכות במפת הזמן הקטנה ומובן הזה זה לפעול בסמן שמאלי ובחוסר הרמוניה. כך שהסיכון בעמדה צריכה להיות מופחתת באופן ניכר. השמרנים ימתנו לסימנים תומכים ביחידות הזמן הגדולות.

מי ששואל למה בכל זאת העליתי, יש פה הצטלבות אפשרית בין העולם הטכני לעולם הפודמנטלי לרגע שגרם להציץ לזהות הזדמנות במפה היומית ומתוך כך שאני מוכן לשלם תמיד את מחיר הטעות בכל פוזיציה שאני פותח לעקוב וללמוד אני שוקל עמדה.

הוסיף והסביר לפעמים אני עושה עסקאות טקטיות ולא אסטרטגיות, בעיקר מתוך אהבה לתחום למחשבה לזיהוי של רגע (אני יודע שזה נשמע מוזר, אבל אולי משהו קרוב אלי במסחר ובחיים יחבור לכוונתי), ההבנה שחשבתי ראיתי משהו נכון או לא נכון מגיע תמיד אך ורק מעמדה בפועל.

טקטיקה היא תורת השימוש בכוחות לוחמים בקרב. אסטרטגיה היא תורת השימוש בקרבות לתכלית המלחמה. – גנרל פון

אולי הסייפא מסביר לכם מדוע העמדה שהזכרתי היום טקטית ולא יותר, לא ניתן ללמוד להבין ולהנות מהתחום אלה מתוך הנכונות לראות להבין לפעול ולשלם את המחיר באם נדרש. רק כך למדתי, יתרה מזאת לפעמים לעמדה עצמה חשיבות פחותה מול התהליך המחשבתי והתנהלותי הנלמד מעצם השתתפות בפוזיציה.

סיכומו של דבר זהב, עמדה טקטית קצרה ואיכתית בדחף מעלה, נראית נורא אסטרטגית.

הרהורי בוקר של זהר – יום מזהיר ומוצלח

 

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross