סקירה יומית 03-03-2020 על דגים ושוק ההון

דגים ושוק ההון

דגים ושוק ההון

צריך להתבונן בגרף שצרפתי תוך כדי קראית החומר, אסביר את התנהגות המחיר תוך כדי שימוש במשל כדי שכלל הקוראים יוכלו להתחבר ולהבין, אני ממשיל את המחיר לדג ואת הסחירות לאוכל, המשמעות של הדברים היא:

שהדג באופן עקרוני מחפש אוכל, ברגע שהוא מוצא אוכל הוא נשאר באזור בו מצוי אוכל (=סחירות) ברגע שרמת האוכל מדלדלת או נגמרת (שוב סחירות) הדג יוצא לתור אחר מקום “מרעה” חדש ברגע שימצא מקום “מרעה” חדש הוא יישאר שם כל עוד…

ישנם מקרים בהם הדג יוצא לחפש צפונה או דרומה אחר אזור “מרעה” חדש וככול שאינו מוצא הוא חוזר לאזור הקודם.

השוק שהה במשך שנה וחצי מתחילת 2018 באזור “מרעה” כפי שמסומן בגרף המצורף ובשלב מסוים יצא לחפש אוכל.

מה שהניע את המחיר צפונה בחודשים האחרונים שקדמו לפבר.

חזרה לאזור “מרעה” קודם

יש שני מקרים שגורמים למחיר לנוע לאזור קודם המשותף לשני המקרים, הגעה למקום חדש לא סחיר, למעשה השוק רוצה לחזור לאזור קודם בגלל אירוע פנימי או אירוע חיצוני

אירוע פנימי של קניות/מכירות יתר או אירוע חיצוני חדשותי שעלול לפגוע בסחירות – במקרה שלנו חברו להם יחדיו גם אירוע פנימי וגם אירוע חיצוני.

האירוע הפנימי וחיצוני גם יחד הביאו לירידה חדה ומהירה לאזור “המרעה” הקודם, מי ששואל האם היו סימנים מקדמים לאירוע הפנימי התשובה היא ודאי חיובית.

תוכל לראות כיצד המחיר חזר וירד לגבול העליון של אזור “המרעה” אזור שגם בו השוק שהה למשך כחצי שנה (חלק האחרון של שנת 2019 בגרף), איזור “מרעה” קטן יחסית.

יתכן והמחיר ימצא בו אזור מפלט וישהה בו מחדש אולם ככל שאזור זה לא יחזיק מעמד המחיר יחזור לאזור “המרעה” הגדול והארוך הזמן שקדם לו (שני האזורים מסומנים על הגרף).

השוק עולה או יורד – זהו שלא!

המון אנשים מחפשים לקנות כעת את השוק כי המחשבה הבסיסית שלהם זה שהשוק או עולה או יורד, הם לא מבינים כי השוק ברוב הזמן נמצא בתנועה צידית, פשוט המבט המקורב מדי של הרוב לא מאפשר להם לראות זאת.

חסר לי הסימנים המצטברים היכן השוק יתבסס באזור “המרעה” הנוכחי או זה שמתחתיו. לאחר שאקבל סימנים אוכל בהתאם לתנועה להחליט על פוזיציות חדשות

זאת בדיוק העת שאמרות כנף כגון “לא קונים סכין נופלת” ועוד סיפורים על חתולים מתים יצוצו וייכתבו ברשת – ואכן לא נכון לקנות סכין נופלת.

ובכל זאת אנשים שואלים אותי תוכל להראות מספר מניות ששוות יותר מבט נוסף בעת הזאת  – אז מצרף לך 3-4 מניות החזקות מהשוק ששות מבט ומחשבה נוספת בעת הזאת ולו רק מעצם היותם מבוססות תהליך איסוף וחזקות מהשוק:

  • מניית LM בתחום הניהול הפיננסי
  • מניית NET מפעילת פלטפורמת ענן המספקת מגוון שירותי רשת לעסקים ברחבי העולם.
  • מניית OMI מפיצים רפואיים עם פתרונות בינלאומיים
  • מניית WORK גם באיסוף רב שבועי.

שמחה היא מהות מאפשרת – זהר


נ.ב.

  1. אני מאחל אהבת חינם בעקבות הבחירות ז באדר הוא יום פטירת משה רבנו עת מיוחדת מאוד, למיטב זכרוני למדתי פעם שיעור שזוהי עת מעל “המזל” למעשה כל חודש אדר, אבל לא הספקתי הבוקר למצוא חומר בעניין,אך אני זוכר השיעור בעיקר מדבר על שנה מעוברת.  מצד שני לחשוב חיובי ולבקש טוב מעולם לא הזיק – מאחל לנו להפנים את הטוב והשפע.
  2. עוד נקודה שהתלבטתי עם לכתוב עליה את כל הסקירה הבוקר היא הנקודה הבאה: אני מזהה בחברות רבות  הקשורות קשר עקיף או ישיר לקורונה  תהליך איסוף ארוך שיצא לדרך. ממש מתחת לרדאר חובבי הקונספירציות ודאי ישמח לראות ולהבין זאת – מישהו אסף ואסף במשך שבועות וחודשים לפני פריצת המגפה והיום הוא קוטף פירות – השיעור שלי תקשיב לכסף ותמשיך לחפש מתחת לראדר מה הוא אומר, היום בתנודיות הקיימת המחרים כבר די יצאו לדרך כבר קשה להנות מכך. (נמשיך לחפש כמובן)
  3. אם אנחנו מדברים על אהבת חינם אשתף במשפט שמנתחים שיפוטיים ודאי יאהבו ויבינו את עומקו “האהבה העשירה ביותר היא זו שנכנעת לבוררות הזמן” [לאורנס דורל] ואני הוסיף ואשנה והוסיף משלי לתוך עולם המסחר “המנייה העשירה ביותר היא זו שנכנעת לבוררות הזמן”

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

One comment on “סקירה יומית 03-03-2020 על דגים ושוק ההון”

  1. המנייה העשירה ביותר היא זו שנכנעת לבוררות הזמן”
    מה הכוונה נכנעה לבוררות הזמן?

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross